«Η ποντοπόρος ελληνική ναυτιλία μπορεί να αποτελέσει αναπτυξιακό πόλο για την πατρίδα μας τα επόμενα χρόνια, με προοπτικές ενίσχυσης της προστιθέμενης αξίας της οικονομίας, εφόσον αναπτυχθεί ένα ευρύτερο ελκυστικό ανταγωνιστικά περιβάλλον για την επιχειρηματικότητα» δήλωσε ο κ. Βενιάμης.
Η ναυτοσύνη θα πρέπει να αναβιώσει στον τόπο μας
Είπε, επίσης, ότι επείγει η λήψη μέτρων για την αναχαίτιση της διαρροής πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο, πριν η κατάσταση γίνει μη αναστρέψιμη, ενώ χαρακτήρισε θετικό το γεγονός ότι υπάρχει δεδηλωμένη ως προτεραιότητα της ελληνικής Πολιτείας να καταστεί το ελληνικό νηολόγιο και πάλι ανταγωνιστικό.
Ο κ. Βενιάμης υπογράμμισε ότι η ναυτοσύνη θα πρέπει να αναβιώσει στον τόπο μας και να αποτελέσει επαγγελματική διέξοδο για τους νέους που αντιμετωπίζουν την ανεργία κι αναζητούν ευκαιρίες εργασίας κι επαγγελματικής αποκατάστασης. Όπως σημείωσε, για να υλοποιηθεί το όραμα αυτό, «χρειάζεται να ξεφύγουμε από τις συνδικαλιστικές αγκυλώσεις του παρελθόντος, που δυστυχώς κρατούν σε ομηρία έναν ολόκληρο επαγγελματικό κλάδο».
Είπε ακόμα ότι πρόσφατα η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα, με συντριπτική συμμετοχή σε αριθμό πλοίων και σε ποσοστά χωρητικότητας, υπέγραψε, μετά τη λήξη του πρώτου, πενταετούς διάρκειας, συνυποσχετικού οικειοθελούς παροχής διπλού φόρου χωρητικότητας, νέο συνυποσχετικό αορίστου διάρκειας με την Πολιτεία, με αντικείμενο τη φορολογική μεταχείριση των ναυτιλιακών μερισμάτων, το οποίο κυρώθηκε στη συνέχεια από τη Βουλή με ευρεία κοινοβουλευτική πλειοψηφία.
Η παγκόσμια οικονομία
Αναφερόμενος στην παγκόσμια οικονομία, ο κ. Βενιάμης επισήμανε ότι οι επιδόσεις παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα, με τον όγκο των διακινούμενων φορτίων παγκοσμίως να παρουσιάζει αύξηση μόλις 0,3%, λόγω της επιβολής δασμών από μεγάλες οικονομίες, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και τα αντίμετρα που έλαβαν άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, αλλά και στη σημαντικά περιορισμένη παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.
Αλώβητα τα αριθμητικά και ποιοτικά στοιχεία υπεροχής της ελληνόκτητης ναυτιλίας
Πρόσθεσε, επίσης, ότι, σε κάθε περίπτωση, η ελληνόκτητη ναυτιλία καλωσορίζει τη νέα δεκαετία διατηρώντας αλώβητα τα αριθμητικά και ποιοτικά στοιχεία της υπεροχής της, με περίπου 5.000 πλοία με μέσο όρο ηλικίας 9,17 έτη, χαμηλότερο από τον μέσο όρο του παγκόσμιου στόλου, εκπροσωπώντας ποσοστό άνω του 20% dwt της παγκόσμιας χωρητικότητας και άνω του 54% της ευρωπαϊκής και με τις παραγγελίες νέων πλοίων να αγγίζουν το 10% παγκοσμίως σε χωρητικότητα.
Για την παρουσία της ναυτιλίας στην Ελλάδα, ο κ. Βενιάμης είπε ότι τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν πριν λίγες ημέρες από ανεξάρτητο μελετητικό οίκο επιβεβαιώνουν την πολυδιάστατη συνεισφορά της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr