Όπως έχει γράψει το Reporter, η ναυτιλιακή βιομηχανία καλείται να προετοιμαστεί κατάλληλα, καθώς υπάρχουν κίνδυνοι για μόλυνση των μελών των πληρωμάτων, μέτρα απομόνωσης και κλείσιμο λιμανιών.
Την προηγούμενη εβδομάδα, οι ναύλοι έφτασαν να είναι έως και αρνητικοί σε ορισμένες περιπτώσεις, δηλαδή αν ήθελε ένας πλοιοκτήτης να βρει απασχόληση για το πλοίο του, θα έπρεπε να πληρώσει ο ίδιος τον ναυλωτή, αντί για το ανάποδο. Την Παρασκευή, ο δείκτης Baltic Dry Index, που καταγράφει την πορεία της ναυλαγοράς του ξηρού φορτίου, ολοκλήρωσε την όγδοη διαδοχική εβδομάδα πτώσης, ενώ στη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, ο δείκτης για τα Capesize υποχώρησε κατά 99%, επίδοση που αποτελεί αρνητικό ρεκόρ.
Σε ορισμένες περιπτώσεις δρομολογίων (κυρίως στον Ειρηνικό), οι ναύλοι είναι πλέον αρνητικοί, με αποτέλεσμα ένα πλοίο να μην μπορεί να καλύψει καν τα λειτουργικά του έξοδα. Το φαινόμενο είναι εμφανές κυρίως στην αγορά των Capesize πλοίων, όπου καταγράφεται μείωση των ναύλων για 36 διαδοχικές συνεδριάσεις του δείκτη BDI.
Όπως ανέφερε την Παρασκευή, ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO, Peter Sand, η ναυλαγορά αντιμετωπίζει τρεις διαφορετικούς παράγοντες πίεσης, το αυξημένο κόστος λειτουργίας λόγω των νέων καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, το «κλείσιμο» της Κίνας λόγω των εορτασμών για την Κινεζική Πρωτοχρονιά και ασφαλώς τις συνέπειες στο παγκόσμιο εμπόριο από τον κοροναϊό. Η κήρυξη πανδημίας από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας έχει οδηγήσει σε τεράστια αναστάτωση, όχι μόνο σε επίπεδο ανθρωπιστικό, αλλά όπως αναμενόταν και σε επίπεδο οικονομικό, παραλύοντας μεγάλο μέρος του παγκόσμιου εμπορίου, καθώς ουσιαστικά η Κίνα, η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, υπολειτουργεί.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr