Αρχικά, ο κ. Sand αναφέρθηκε στους κινδύνους που ελλοχεύουν από την εξάπλωση του κοροναϊού στην Κίνα, επισημαίνοντας ότι «η ναυτιλία θα επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό» Όπως ανέφερε η κινεζική πρωτοχρονιά και η απουσία των Κινέζων εμπόρων δεν άλλαξε τις τάσεις στην αγορά, συμπληρώνοντας, ωστόσο, ότι «την επόμενη εβδομάδα που θα ξαναμπούν στις αγορές, ενδέχεται να είναι διαφορετικά τα πράγματα και να επηρεαστεί αρκετός κόσμος».
Στη συνέχεια, υπογράμμισε ότι οι γεωπολιτικές εξελίξεις και οι εμπορικοί πόλεμοι έχουν αλλάξει τα δεδομένα προς το χειρότερο, καθώς «περιορίζεται η παγκοσμιοποίηση που είναι και το οξυγόνο της ναυτιλίας. Αν δείτε τους αριθμούς και πόσα αγροτικά προϊόντα θα έπρεπε να έχουν σταλεί από τις ΗΠΑ στην Κίνα και δεν αποστέλλονται, θα συνειδητοποιήσετε το κόστος. Τραμπ και Σι υψώνουν τείχη που δε χρειαζόμαστε».
Μιλώντας στη συνέχεια για τα τάνκερ, σημείωσε πως «για το 2020 εκτιμάται ότι θα υπάρχει ζήτηση για τάνκερ αργού πετρελαίου, ωστόσο μακροπρόθεσμα αυτά δεν αποτελούν βιώσιμη επένδυση». Όπως εξήγησε τα τάνκερ «βγάζουν τα μισά χρήματα τον Ιανουάριο απ’ ότι τον προηγούμενο μήνα και η προσφορά σήμερα είναι αρκετά μεγαλύτερη από τη ζήτηση».
Αναφερόμενος στο νέο κανονισμό για τα καύσιμα, ο αναλυτής της BIMCO είπε ότι «μας κάνει τη ζωή πολύ δύσκολη. Υπάρχει μεγάλη διαφορά στο κόστος των καυσίμων ανάμεσα σε αυτούς που έχουν scrubbers και σε αυτούς που δεν έχουν και η χρηματοδότηση από τους τραπεζίτες είναι δύσκολη υπόθεση. Είναι ευσεβής πόθος η εξίσωση των τιμών για τα καύσιμα υψηλής περιεκτικότητας σε θείο και τα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Χρειαζόμαστε τα scrubbers για να μειώσουμε τα λειτουργικά έξοδα που πλέον είναι μεγάλα».
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr