Ο προνοητικός εφοπλιστής επενδύει στην τεχνολογία
Μιλώντας στο συνέδριο «Let’s ReFuture Shipping: Slide2Open Shipping Finance», ο Διευθύνων Σύμβουλος της V.Ships Greece, Κώστας Κόντες τόνισε ότι «η δραστηριότητα του εφοπλιστή είναι μία παραδοσιακή δραστηριότητα. Η διαχείριση των πλοίων δεν έχει αλλάξει σημαντικά συγκριτικά με το παρελθόν. Ωστόσο, σε έναν κόσμο που προτεραιότητα αποτελεί η ψηφιοποίηση, ένας προνοητικός εφοπλιστής πρέπει να επενδύσει σε συστήματα που αποτρέπουν τις κυβερνοεπιθέσεις.
«Παράλληλα», είπε ότι «πρέπει να υπάρξει εκπαίδευση των πληρωμάτων, καθώς χωρίς αξιόπιστο πλήρωμα δεν μπορείς να επιστρέψεις ευχαριστημένος στο λιμάνι, απ΄όπου ξεκίνησες. Συμπερασματικά ανέφερε ότι η ναυτιλία θα ρυθμίζεται στο εξής όλο και περισσότερο, καθώς μέχρι το 2050 θα τίθενται σε ισχύ όλο και περισσότεροι κανονισμοί, και πρόσθεσε ότι στην Ελλάδα υπάρχει μεγάλη τεχνογνωσία, η τεχνολογία είναι διαθέσιμη, και οι πλοιοκτήτες πρέπει να αντιληφθούν έγκαιρα την ανάγκη υιοθέτησής της. Κατέληξε λέγοντας ότι οι μικρότερες εταιρείες θα έχουν δυσκολίες και προβλήματα σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον».
Η πρόκληση της ρομποτικής
Ο καθηγητής Martin Stopford, εστίασε στη σημαντική συμβολή της τεχνολογίας στη ναυτιλία, προτρέποντας τις εταιρίες να επενδύσουν σε αυτήν όσο περισσότερο γίνεται, καθώς αυτή επιτρέπει στην ναυτιλία να χαμηλώσει πάρα πολύ τα κόστη της και να επιτύχει τεράστια άνοδο της αποδοτικότητας. Παράλληλα, σημείωσε πως θα πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα προγράμματα εκπαίδευσης στις νέες τεχνολογίες σε όλες τις βαθμίδες λειτουργίας των ναυτιλιακών εταιρειών. O James Bevan, διευθυντικό στέλεχος της βρετανικής επενδυτικής εταρείας CCLA, επεσήμανε ότι η ρομποτική είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για την παγκόσμια οικονομία και μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση παραγωγής, αλλά και σε ανάλογη μεγάλη μείωση των θέσεων εργασίας.
Έτσι θα προχωρήσει ο ψηφιακός μετασχηματισμός
O consulting manager της Accenture, Κωνσταντίνος Γεωργίου υπογράμμισε από την πλευρά του ότι: «Το μέλλον είναι εδώ. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχει αλλάξει πολλούς τομείς, ωστόσο η ναυτιλία παραμένει ακόμη πίσω. Δύο είναι οι τρόποι με τους οποίους μπορούμε να πετύχουμε περισσότερα. Η εσωτερική βελτίωση και οι αποτελεσματικότερες επαφές με τους ανθρώπους που συνεργαζόμαστε».
Ο κ. Γεωργίου εξήγησε ότι: «Η αυτοματοποίηση αυξάνει την παραγωγικότητα του προσωπικού. Κάποιες επαναλαμβανόμενες ενέργειες μπορούμε να τις μεταφέρουμε από τους ανθρώπους στα ρομπότ και μέσω του ψηφιακού κόσμου μπορούμε να συγκεντρώσουμε πολλές πληροφορίες στο ίδιο σημείο. Ψηφιακές εφαρμογές όπως τα Analytics, μας βοηθούν να προβλέψουμε τα λάθη και να διαπιστώσουμε γιατί έγιναν. Παράλληλα, πολύ σημαντικά για μία ναυτιλιακή εταιρεία είναι τα data και η σωστή αξιοποίηση αυτών».
Καταληκτικά ο κ. Γεωργίου είπε: «Για να ξεκινήσουμε το ταξίδι στον ψηφιακό μετασχηματισμό πρέπει πρώτα να ορίσουμε τη στρατηγική μας, έπειτα να θέσουμε στόχους και τέλος να ξεκινήσουμε με άμεσες και γρήγορες νίκες, προκειμένου να επιτύχουμε μακροπρόθεσμους στόχους».
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr