Ο συγκεκριμένος κανονισμός προβλέπει τη μείωση του διοξειδίου του θείου στο 0,5% από όλα ανεξαιρέτως τα πλοία που κινούνται εκτός των καθορισμένων περιοχών ελέγχου των εκπομπών του θείου, ενώ στις περιοχές ελέγχου θα παραμείνει στο 0,10%.
Τις ανακοινώσεις, οι οποίες προσδίδουν αβεβαιότητα για την ορθή εφαρμογή του κανονισμού, έκανε ο αλληλασφαλιστικός οργανισμός Standard Club.
Στο πρώτο πλοίο διενεργείτο επιθεώρηση από το port state στο λιμάνι Qingdao, όταν η κινεζική Maritime Safety Administration (MSA) επιβεβαίωσε τη χρήση καυσίμου με περιεκτικότητα σε θείο 0,67%.
Το δεύτερο πλοίο ήταν αγκυροβολημένο στο Xiamen, όταν η MSA εντόπισε τη χρήση μη συμμορφούμενου με τους κανονισμούς του ΙΜΟ καυσίμου. Το εν λόγω πλοίο ήταν σε αγκυροβόλιο σχεδόν έξι ημέρες μετά την αλλαγή σε καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο. Ωστόσο, όπως αναφέρει το Standard Club, είναι πιθανό κατάλοιπα από τα βαρέα καύσιμα να παρέμειναν στην κύρια μηχανή του πλοίου, με αποτέλεσμα αυτό να εκλύει στην ατμόσφαιρα αέρια μη επιτρεπτά στην κινεζική ECA (emission control area).
Ακόμη δεν είναι βέβαιο εάν θα επιβληθεί χρηματικό πρόστιμο στις διαχειρίστριες εταιρείες. Σύμφωνα με το άρθρο 106 του Atmospheric Pollution Prevention and Control Law, τα πρόστιμα δεν είναι δυνατό να είναι μικρότερα των $1.445 και υψηλότερα των $14.452.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr