Τα σημαντικότερα κριτήρια, στα οποία η Ελλάδα αξιολογήθηκε θετικά, έχουν ως εξής: (1) επιθεωρήσεις ελληνικών πλοίων από το Κράτος Λιμένα (Port State Control), (2) κύρωση των διεθνών ναυτιλιακών συμβάσεων, (3) αποτελεσματικότητα εποπτείας των Αναγνωρισμένων Οργανισμών (ROs) από τα κράτη σημαίας, (4) ηλικία των ελληνικών εμπορικών πλοίων, (5) συμμετοχή στις συνόδους των Οργάνων του ΙΜΟ και (6) αποτέλεσμα της επιθεώρησης των Κρατών Σημαίας από τον ΙΜΟ (στο πλαίσιο του IMO Μember State Audit Scheme).
Ο κατάλογος με τις επιδόσεις των κρατών σημαίας για το 2018-2019 έχει διανεμηθεί σε εθνικές ενώσεις πλοιοκτητών και σε κράτη-μέλη που συμμετέχουν στον ICS, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 80% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου. Σκοπός της δημοσιοποίησης των επιδόσεων των σημαιών από το ICS είναι να ενθαρρύνονται οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές να εξετάζουν την απόδοση κάθε σημαίας πριν αποφασίσουν να την επιλέξουν για τα πλοία τους, με απώτερο στόχο να στρέφονται στην κατεύθυνση ποιοτικότερων σημαιών, που αποδίδουν τη δέουσα έμφαση σε θέματα ασφάλειας, προστασίας του περιβάλλοντος και συνθηκών εργασίας επί των πλοίων.
Με αφορμή τη δημοσιοποίηση του καταλόγου κρατών σημαίας, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτης Κουβέλης δήλωσε: «Η πρόσφατη δημοσίευση του πίνακα επιδόσεων Κρατών Σημαίας από το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, στον οποίο η χώρα μας για μια ακόμη χρονιά κατατάσσεται σε εκείνες για τις οποίες καταγράφονται θετικοί δείκτες επιδόσεων, αποδεικνύει περίτρανα το γεγονός ότι η ελληνική ναυτιλία συνεχίζει να διατηρεί τον ηγετικό της ρόλο στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία, παρέχοντας υψηλού επιπέδου και ποιοτικές θαλάσσιες υπηρεσίες, με έναν ανανεωμένο στόλο που διοικείται με τις πιο σύγχρονες μεθόδους διαχείρισης και λειτουργίας. Η Ελληνική ναυτιλία-ελληνική σημαία αναγνωρίζεται διεθνώς ως μία από τις πιο ποιοτικές. Το αποτέλεσμα αυτό αποτελεί απόρροια της μακρόχρονης κοινής προσπάθειας της ναυτιλιακής βιομηχανίας, της ελληνικής ναυτιλιακής διοίκησης και των ελλήνων ναυτικών, να διατηρήσουν σε υψηλό επίπεδο την ελληνική ποντοπόρο ναυτιλία και την εθνική μας σημαία. Ταυτόχρονα όμως μας υποχρεώνουν να νιώθουμε ακόμη πιο έντονη την ευθύνη να προσπαθήσουμε όλοι μαζί να διατηρήσουμε την ελληνική σημαία ψηλά, αρχής γενομένης από την επιθεώρηση της ελληνικής ναυτιλιακής διοίκησης από τον ΙΜΟ που έχει προγραμματισθεί για το έτος 2020».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr