Οι περισσότεροι πολιτισµοί έχουν παραδοσιακά «προστατεύσει» τις γυναίκες από αυτές τις θέσεις εργασίας, γεγονός που οδήγησε σε σηµαντικό χάσµα µεταξύ του αριθµού των ανδρών και των γυναικών στη ναυτιλιακή βιοµηχανία.
Αν και τα πράγµατα άλλαξαν στην παγκόσµια βιοµηχανία, ο ναυτιλιακός τοµέας παραµένει συγκριτικά επικίνδυνος ακόµη και σε χώρες στις οποίες οι γυναίκες ενθαρρύνονται να διαδραµατίσουν ενεργό ρόλο στο εργατικό δυναµικό.
Σε συνέντευξη µε την World Maritime News, η KD Adamson, Futurist & Chief Executive Officer της Futurenautics Group, εξήγησε τις αιτίες του προβλήµατος και µίλησε για τους τρόπους µείωσης του χάσµατος µεταξύ των δύο φύλων.
ΗAdamson, εξήγησε ότι δεν είναι αναγκαίο να υπάρχουν περισσότερες θεσµικές επιτροπές, αλλά πρέπει να ληφθούν πρωτοβουλίες εντός όλων των οργανισµών ώστε να φέρουν την ισότητα των φύλων στη ναυτιλιακή βιοµηχανία.
Αναφέρει στοιχεία από τη συµβουλευτική εταιρεία McKinsey & Company, η οποία παρακολουθεί εδώ και πολλά χρόνια τους χώρους εργασίας και συµπεραίνει ότι απαιτείται µια πολιτιστική αλλαγή που αρχίζει από την κορυφή των επιχειρήσεων και προυποθέτει εµπλοκή του διοικητικού συµβουλίου .
Η Adamson σχολίασε ότι µια αλλαγή στον πολιτισµό των ναυτικών οργανισµών πρέπει να προέλθει εσωτερικά και απαιτεί µια διαφορετική λογική. Και καθώς περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες ξεκινούν τον ψηφιακό τους µετασχηµατισµό, αρχίζουν να υιοθετούν αυτή τη διαφορετική λογική.
«Πιστεύω ότι δεν πρόκειται ποτέ να συρρικνώσουµε σηµαντικά αυτό το χάσµα των φύλων στο ναυτικό προσωπικό. Αυτό που θα συµβεί είναι ότι οι θέσεις εργασίας στη ναυτιλία θα απαιτούν ολοένα και περισσότερα άτοµα σε θέσεις της ξηράς και αυτό θα ανοίξει τη ναυτιλιακή βιοµηχανία για τις ειδικευµένες γυναίκες από άλλες βιοµηχανίες και κλάδους», δήλωσε ηAdamson.
«Η αυτοµατοποίηση και η ψηφιοποίηση θα δηµιουργήσουν νέες επιχειρησιακές θέσεις εργασίας στην ξηρά και θα προσελκύσουν ένα πολύ µεγαλύτερο αριθµό γυναικών».
«Ο ψηφιακός µετασχηµατισµός της ναυτιλίας θα καταστεί µέρος των ευρύτερων ευφυών οικοσυστηµάτων, και αυτό θα δηµιουργήσει µια ποικιλία από εξαιρετικά ειδικευµένους ρόλους που δεν έχουν καµία σχέση µε τη θάλασσα. Αυτή είναι µια µεγάλη ευκαιρία για τις γυναίκες να ενταχθούν στη ναυτιλία. Ωστόσο, το ποσοστό των γυναικών που απασχολούνται στην τεχνολογία είναι εξίσου χαµηλό µε το ποσοστό των γυναικών που απασχολούνται στη ναυτιλία ».
Η Adamson τόνισε επίσης ότι υπάρχει ανάγκη να προσελκυσθούν περισσότερες γυναίκες και να τους παρασχεθούν ευκαιρίες κατάρτισης στην τεχνολογία λογισµικού και στη µηχανολογία .
Σχολιάζοντας τους τρόπους µε τους οποίους κορυφαίες εταιρείες στη ναυτιλιακή βιοµηχανία θα µπορούσαν να συµβάλλουν στην προώθηση της ισότητας των φύλων στις επιχειρήσεις τους, η Adamson δήλωσε ότι χρειάζεται µια προσωπική και ξεκάθαρη δέσµευση από τους άνδρες που διοικούν αυτές τις εταιρείες.
Μιλώντας για τις εµπειρίες της σχετικά µε τις διαφορές στις αµοιβές των φύλων στη ναυτιλιακή βιοµηχανία, η Adamson δήλωσε ότι οι δικές της αµοιβές είναι οι ίδιες σε κάθε κλάδο και ότι κανένας πελάτης στη ναυτιλία και οπουδήποτε αλλού δεν αναµένει ποτέ να πληρώσει λιγότερα λόγω του φύλου της .
Τέλος, η Adamson είπε ότι οι πρακτικές, κοινωνικές και πολιτισµικές διαφορές που εµποδίζουν τη διαδικασία ενσωµάτωσης των γυναικών αποτελούν ένα παγκόσµιο ζήτηµα που αντιµετωπίζει κάθε βιοµηχανία.
Σε σχέση µε την εκστρατεία #MeToo, η Adamson είπε ότι µια σουηδική έρευνα έδειξε ότι υπήρξαν περισσότερες από 1.000 περιπτώσεις σεξουαλικής παρενόχλησης που αναφέρθηκαν από γυναίκες ναυτικούς στο τέλος του 2017.
Συνέντευξη στην
Erna Penjic,
World Maritime News
Αναδημοσίευση από το περιοδικό «Ναυτιλιακά Νέα»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr