«Mε αφορμή τη δημοσιότητα που έδωσε η εταιρία Golden Star Ferries στο θέμα, σχετικά με τα δρομολόγια των πλοίων της και μετά από ενημέρωση που είχε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, από τον δήμαρχο Σαντορίνης, για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το λιμάνι του νησιού, ο κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής ζήτησε από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου να στείλει τεχνικό κλιμάκιο στο νησί, ώστε να προσδιοριστεί το πρόβλημα και να βρεθεί λύση» ανέφερε σχετική ανακοίνωση.
«Παράλληλα ακολούθησαν συσκέψεις με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, υπηρεσιακούς παράγοντες, αλλά και με εκπροσώπους της εταιρείας. Στις συσκέψεις αποφασίστηκε να εκδοθεί πρώτα η τεχνική έκθεση για το λιμάνι της Σαντορίνης και στη συνέχεια να αναζητηθεί λύση για το θέμα των δρομολογίων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να διακοπεί η διαμαρτυρία του Γιώργου Στεφάνου στο υπουργείο. Αύριο έχει οριστεί συνάντηση των εμπλεκομένων πλευρών προκειμένου να βρεθεί συμβιβαστική λύση μεταξύ των ενδιαφερομένων εταιριών» αναγράφεται στη σχετική ανακοίνωση.
Συστάσεις για υπομονή
Λίγο νωρίτερα ο συνιδρυτής της Golden Star Ferries Δημήτρης Στεφάνου σε έκτακτη συνέντευξη Τύπου είχε καταφερθεί κατά του Υπουργού τονίζοντας ότι ο κ. Κουρουμπλής μεροληπτεί σε βάρος της εταιρείας του. Στο μεταξύ, το πρωί ο κ. Κουρουμπλής είχε αναφέρει μιλώντας στο ΣΚΑΙ: «Είναι θέμα ημερών να βρεθεί λύση και δεν έχουμε αρνηθεί εμείς να υπογράψουμε. Εγώ δεν είπα ότι ακυρώνω την έγκριση του κ. Στεφάνου αλλά ζήτησα από τις αρμόδιες υπηρεσίες να διευθετήσουν το θέμα».
Το γαϊτανάκι δηλώσεων πάντως δε σταμάτησε εκεί, καθώς σε κοινή συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών Sea Jets και Aegean Speed Lines, κ.κ. Μάριος Ηλιόπουλος και Γιάννης Δεπάστας αντίστοιχα, οι οποίοι εμπλέκονται ως ανταγωνίστριες εταιρείες στις δρομολογήσεις πλοίων της Golden Star Ferries, η νομοθεσία που, όπως υποστήριξαν, δεν επιτρέπει εκπρόθεσμες δρομολογήσεις παρά μόνο εφόσον υπάρχουν συγκοινωνιακές ανάγκες, δεν διαταράσσονται οι ακτοπλοϊκές γραμμές και δεν γίνεται διάκριση σε βάρος των άλλων πλοιοκτητών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις δηλώσεις του στο ΣΚΑΙ ο κ. Κουρουμπλής υπογράμμισε ότι έχει ήδη επισημάνει στον πλοιοκτήτη της Golden star Ferries την ανάγκη για μια ολιγοήμερη παράταση μέχρι την έκδοση των τελικών αποφάσεων, καθώς υπάρχει ένσταση άλλης ανταγωνίστριας εταιρείας που αναφέρει ότι συμπίπτει ο χρόνος άφιξης του πλοίου της στη Σαντορίνη με αυτή του πλοίου της Golden Star ferries. To συγκεκριμένο λιμάνι, μάλισταμ σημείωσε ο υπουργός, έχει υποστεί ρήγμα, έχει μία μόνο προβλήτα και δεν μπορεί να εξυπηρετήσει δύο πλοία ταυτόχρονα γιαυτό κι έχει ζητηθεί αυτοψία και τεχνική έκθεση.
Τόνισε επίσης ότι με «βάση τον νόμο για την ακτοπλοΐα κάθε χρόνο υπάρχει ένα χρονικό όριο στο οποίο υποβάλλονται αιτήματα για να πάρουν τις γραμμές οι ακτοπλόοι. Ο νόμος δεν προβλέπει, εκτός της διαδικασίας αυτής, να δίνονται γραμμές. Το αίτημα της golden ferries ήταν εκπρόθεσμο και είπαμε ότι παρά ταύτα μακάρι να υπάρχουν δυνατότητες να μπουν όσο το δυνατόν περισσότερες γραμμές και θα το κάνουμε και αυτό κάναμε».
Κόντρα σε Ραφήνα και Κυκλάδες
Το νέο αυτό επεισόδιο στην κόντρα για τα δρομολόγια στο Αιγαίο έρχεται να προστεθεί στην περυσινή σφοδρή σύγκρουση για τις χρονοθυρίδες για τις αναχωρήσεις στη Ραφήνα μεταξύ κυρίως της Σea Jet και της Golden star Ferries.
Ήδη, πάντως, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών έχει εγκρίνει για το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «ΣΟΥΠΕΡ ΦΕΡΡΥ» της Golden Star Ferries από 13/04/2018 έως 31/10/2018 την εκτέλεση της γραμμής Ηράκλειο-Θήρα-Ιο-Πάρο-Μύκονο-Τήνο-Ανδρο και Ραφήνα. Επίσης, για το επιβατηγό οχηματαγωγό Σούπερ Φέρρυ ΙΙ της ίδιας εταιρείας της γραμμή Ηράκλειο-Θήρα-Ιο-Πάρο-Μύκονο-Τήνο-Ανδρο-Ραφήνα.
Όμως, η Golden Star Ferries με μια εξαγορά δύο ταχυπλόων έχει προσπαθήσει να μπει σφήνα στην φρενήρη ανάπτυξη του στόλου ταχυπλόων της Sea Jet που πέρυσι είχε διασφαλίσει υψηλά μερίδια ειδικά από την αγορά της Ραφήνας, Σχεδιάζει δε φέτος, τα δύο αυτά ταχύπλοα να τα δρομολογήσει στη γραμμή Πειραιάς-Κυκλάδες και αντίστροφα, καλύπτοντας κάθε μέρα το δρομολόγιο τόσο με αναχώρηση από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας όσο κι από τα νησιά. Πιο συγκεκριμένα η εταιρεία, στις 4 Δεκεμβρίου, κατέθεσε αίτηση για τη δρομολόγηση των δύο ταχυπλόων στη γραμμή Πειραιάς-Σίφνος-Μήλος-Φολέγανδρος-Σαντορίνη-Κατάπολα-Κουφονήσι-Νάξος-Μύκονος-Πάρος-Ίος--Σαντορίνη-Νάξος-Πάρος-Μύκονος-Τήνος και διανυκτέρευση στη Σύρο.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr