Ήδη τέσσερις είναι οι αρχικώς ενδιαφερόμενοι που επιδιώκουν να καταθέσουν προσφορά τόσο για το ποσοστό της Πειραιώς όσο και για το υπόλοιπο 10% που κατέχουν μικρομέτοχοι που εκπροσωπούνται ή συνδέονταν με μέλη της διοίκησης της Hellenic Seaways. Σύμφωνα με πληροφορίες πέρα από τον Όμιλο Grimaldi που μέσω της Minoan Lines ελέγχει ήδη το 48,4% της HSW, υπάρχουν άλλες δύο ακτπλοϊκές ετιαίες που ενδιαφέρονται καθώς και το Fund Fortress που έχει συμμετοχή στην Attica, αλλά και βλέψεις συνολικά για την ανάπτυξη τουριστικών δραστηριοτήτων.
Σημειώνεται ότι ο σύμβουλος που έχει η Τράπεζα Πειραιώς, η Lazard θα πρέπει να έχει λάβει μέχρι και την προσεχή Πέμπτη ή Παρασκευή τις πρωτότυπες επιστολές των ενδεικτικών προσφορών, όπως λέγονται, από τους συμμετέχοντες στην πρώτη φάση της διαδικασίας, καθώς προχθές, Δευτέρα εστάλησαν ηλεκτρονικά.
Οι εξελίξεις στην HSW ανοίγουν μια συνολική βεντάλια για όλη την ελληνική ακτπλοϊα, ένα εθνικά κομβικό κλάδο. Πιο συγκεκριμένα αυτός που θα ελέγξει την HSW αποκτά προβάδισμα στο Αιγαίο καθώς η εταιρία έχει έντονη παρουσία σε όλη τη νησιωτική χώρα εκτός από την Κρήτη (Σαρωνικός, Σποράδες, Κυκλάδες, Αν. Αιγαίο) με καλά πλοία και ταχύπλοα. Γιαυτό ο Όμιλος Grimaldi έχει διαθέσει ήδη σε μικρομετόχους της HSW πάνω από 30 εκατ. ευρώ για να αυξήσει το ποσοστό του από το 33,3% στο 48,4% και να αποκτήσει μετά τον έλεγχο της Αδριατικής και σημαντική παρουσία στο Αιγαίο. Παράλληλα μπορεί η Τράπεζα Πειραιώς να επιδιώκει το μέγιστο δυνατό αντίτιμο για να ενθυλακώσει σημαντικά κεφάλαια, ωστόσο θα πρέπει να διασφαλίσει και τη βιωσιμότητα δανείων που έχει χορηγήσει στον κλάδο και κύρια στην ΑΝΕΚ (πάνω από 200 εκατομμύρια), ανταγωνίστρια της MINOAN & HSW με ισχυρή παρουσία σε συνεργασία με την Attica στη γραμμή Σούδα Αθήνα και Ηράκλειο - Αθήνα αλλά και στις άγονες γραμμές του Αιγαίου.
Η ελληνική ακτοπλοΐα αποτελεί σημαντικό οικονομικό κι όχι μόνο πυλώνα για τη χώρα αλλά και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό τόνισε μιλώντας στο 3ο Ναυτιλιακό συνέδριο της Ναυτεμπορικής ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλλης.
Όπως τόνισε τα ελληνικά ποστάλια εκτελούν κατ΄ έτος 40 χιλιάδες δρομολόγια, μεταφέροντας 46 εκατομμύρια επιβάτες και 10 με 12 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων. Συνδέουν 100 νησιά όντας τα νεώτερα και πιο σύγχρονα στην ΕΕ.
Η συμβολή της άλλωστε στην ανάπτυξη της χώρας αλλά και στην διασφάλιση της εθνικής μας ακεραιότητας είναι δεδομένη. Ειδικά σε καιρούς που αφενός ο τουρισμός είναι το βασικό όχημα για την ανάκαμψη και τη στήριξη της απασχόλησης αλλά και αφετέρου το Αιγαίο εξελίσσεται σε βασικό πεδίο διαμόρφωσης γεωστρατηγικών ισορροπιών.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr