Χθες Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου ο BDI προσγειώθηκε στις 290 μονάδες. Η σημαντική πτώση αποτυπώνεται πλήρως στους ναύλους. Για ένα capesize πλοίο μεταφορικής ικανότητας 150.000 τόμων φορτίου ο ναύλος στην spot αγορά είναι στα 2.756 δολ την ημέρα όταν το λειτουργικό του κόστος (χωρίς να υπολογίζεται το κόστος αποπληρωμής δανείων) ξεπερνά τα 6.000 δολ. .
Εάν η κατάσταση αυτή συνεχισθεί οι πτωχεύσεις ναυτιλιακών εταιρειών θα διαδέχονται η μία την άλλη.
Οι περισσότεροι αναλυτές εμφανίζονται απαισιόδοξοι και υποστηρίζουν ότι και το 2016 θα είναι μία πολύ δύσκολη χρονιά για το κλάδο μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου.
Η ναυτιλία του ξηρού χύδην φορτίου αντιμετωπίζει την τέλεια καταιγίδα και απαιτεί δραστικές λύσεις από την πλευρά της προσφοράς, εφόσον θέλει να επιστρέψει σε κερδοφόρο ρότα, αναφέρει σε μία πρόσφατη έκδοση η εταιρεία αναλύσεων Drewry.
Για να επιστρέψει στα κέρδη ο κλάδος θα πρέπει σύμφωνα με τον Drewry να αφαιρεθεί από την αγορά το μισό του συνόλου των πλοίων Capesize που είναι ηλικίας μεγαλύτερης των 12 ετών. Αυτό μπορεί να γίνει με την διάλυση των πλοίων μεγαλύτερης ηλικίας και τον παροπλισμό των νεώτερων για μία συγκεκριμένη περίοδο.
Η οικονομική επιβράδυνση της Κίνας συνεχίζει να επηρεάζει αρνητικά τη ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, ενώ ο στόλος συνεχίζει να αυξάνεται. Επίσης και η ζήτηση άνθρακα από την Ινδία θα μειωθεί καθώς παρατηρείται συμφόρηση ήδη στα λιμάνια λόγω και της εγχώριας εξόρυξης. Στο μεταξύ, χωρητικότητα των πλοίων αυξάνεται με ρυθμούς υψηλότερης της ζήτησης και παράλληλα οι παραγγελίες νεότευκτων αποτελούν το 16% του υφιστάμενου στόλου.
Εάν δεν ληφθούν ριζοσπαστικά μέτρα η ναυλαγορά ξηρού φορτίου θα παραμείνει αδύναμη και το 2017, υπογραμμίζει ο Drewry.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr