Παράλληλα ο Drewry εκτιμά ότι η ανάκαμψη στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου θα παραμείνει άπιαστο όνειορ μέχρι το 2017.
Για τον ναυλομεσιτικό οίκο «George Moundreas» πολλοί ήταν αυτοί που «κάηκαν» στα παράγωγα, από την πορεία της ναυλαγοράς καθώς τον προηγούμενο Αύγουστο οι προσδοκίες για την αγορά ήταν ότι το τελευταίο τρίµηνο του έτους θα είναι βελτιωµένη γεγονός που αντικατοπτριζότανε και στα FFAs του Αυγούστου, το κοινώς ονοµαζόµενο «χαρτί», όπου οι «προβλέψεις» για τον BCI 5 T/C average του 4ου τριµήνου τοποθετούσαν τα ηµερήσια έσοδα µεταξύ $ 17 - $ 18,000. Φυσικά όσοι σπεκουλάρισαν τον Αύγουστο στο «χαρτί» στα προαναφερόµενα νούµερα ήρθαν αντιµέτωποι µε την σκληρή πραγµατικότητα της πραγµατικής αγοράς, καθώς ο µέσος όρος του Νοεµβρίου για το BCI 5 T/C έκλεισε στα $ 6,975 από $ 10,729 τον Οκτώβριο και µε 70% περίπου µείωση από τον µέσο όρο των $ 23,069 τον Νοέµβριο του 2014. Αναµφισβήτητα, ο κλάδος των Capes ήταν αυτός που δέχθηκε το µεγαλύτερο «χτύπηµα» αλλά και ο µέσος όρος των Panamax 4 T/C τον Νοέµβριο έπεσε στα $ 4,220 από $ 5,702 τον Οκτώβριο όπως αντίστοιχη µείωση είχε και ο µέσος όρος των Supramax στα $ 5,486 από $ 6,910 τον Οκτώβριο.
Ουσιαστικά η πτώση στα Capes οφείλεται στην σωρευτική αύξηση του στόλου προ του 2015 τη στιγµή που η ζήτηση σε Iron Ore για το 2015, κυρίως από την Κίνα, έµεινε στα ίδια επίπεδα µε το 2014, ενώ µέχρι πρότινος είχαµε συνηθίσει να παρουσιάζει αύξηση κάθε χρόνο. Να σηµειώσουµε ότι στα τέλη Οκτωβρίου του 2014 οι εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα ήταν αυξηµένες κατά 110 εκ. τόνους σε ετήσια βάση, αύξηση 16,4%, ενώ την αντίστοιχη περίοδο φέτος οι εισαγωγές είναι οριακά µειωµένες κατά 4 εκ. τόνους δηλαδή κατά -0,5%. Αντίστοιχα, η µείωση στα Panamax και Supramax σε ένα µεγάλο βαθµό οφείλεται στην πτώση των εισαγωγών σε Coal κατά 50 εκ. τόνους φέτος εν αντιθέσει µε την αύξηση κατά 56 εκ. τόνους και 44 εκ. τόνους το 2013 και 2014 αντίστοιχα. Για άλλη µία φορά η Κίνα παίζει ένα σηµαντικό ρόλο στη µείωση αυτή καθώς ενώ τους πρώτους 10 µήνες του 2014 η µείωση των εισαγωγών σε Coal έφτασε τους 28 εκ. τόνους (-16,8%) η πτώση επιτάχυνε το 2015 φτάνοντας τους 60 εκ. τόνους (-31,5%) στο 10µηνο. Ταυτόχρονα οι προσδοκίες για κάλυψη αυτής της µείωσης των εισαγωγών σε Coal της Κίνας από την Ινδία, δεν επαληθεύτηκε καθώς η Ινδία αύξησε την εγχώρια παραγωγή της.
Άπιαστο όνειρο η ανάκαμψη μέχρι το 2017 στο ξηρό φορτίο
Στο μεταξύ από το 2017 αναμένει η εταιρεία συμβούλων Drewry αλλαγή σκηνικού στην ναυτιλία ξηρού χύδην φορτίου. Οι πλοιοκτήτες συνεχίζουν να αγωνίζονται για να επιτύχουν να καλύψουν το κόστος λειτουργίας των πλοίων τους καθώς η ζήτηση για εμπορεύματα υπολείπεται κατά πολύ της προσφοράς πλοίων. Ως αποτέλεσμα αυτής της ανισορροπίας οι πλοιοκτήτες συνεχίζουν να μειώνουν τον στόλο προκειμένου η υπερπροσφορά χωρητικότητας να πέσει μέσα στην επόμενη πενταετία. Λόγω της μείωσης των νέων παραγγελιών ο παγκόσμιος στόλος πλοίων ξηρού χύδην φορτίου αυξήθηκε μόλις κατά 2% τους πρώτους εννέα μήνες του 2015, φτάνοντας τα 773 εκατομμύρια dwt.
Από την πλευρά της ζήτησης, το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος αναμένεται να αυξηθεί με μέτριο ρυθμό 3-4% κατά τα επόμενα χρόνια, ενώ οι εισαγωγές άνθρακα στην Κίνα έχουν επιβραδυνθεί και η ανάκαμψη δεν αναμένεται σύντομα. Αν και η Ινδία έχει μεν ένα υπερβολικά φιλόδοξο σχέδιο για να γίνει αυτάρκης σε άνθρακα, η χώρα δεν μπορεί να μειώσει την εξάρτησή της από τον εισαγόμενο άνθρακα, καθώς η ζήτηση στο εσωτερικό, συνεχίζει να αυξάνεται κατακόρυφα.
Η ανάκαμψη μέχρι το σημείο που οι πλοιοκτήτες να αρχίσουν να κερδίζουν θα παραμείνει άπιαστο όνειρο για ένα ακόμη χρόνο, δήλωσε ο Rahul Sharan, αναλυτής του Drewry. Η κερδοφορία των πλοίων θα επιστρέψει από το 2017, προσθέτουν οι αναλυτές του Drewry.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr