O Baltic Dry Index, που αποτυπώνει τους ναύλους των πλοίων που μεταφέρουν άνθρακα, σιτηρά, σιδηρομετάλλευμα και άλλα commodities έπεσε χθες Πέμπτη στις 504 μονάδες το χαμηλότερο επίπεδο από την ίδρυση του το 1985. Το προηγούμενο ήταν οι 509 μονάδες τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους.
Το κύριο ζήτημα είναι η έλλειψη ζήτησης για σιδηρομετάλλευμα από την Κίνα, είπε ο Eirik Haavaldsen, αναλυτής της Pareto Securities AS. Είναι τρομακτικό και δεν φαίνεται να υπάρχει ζωή για την αγορά στο εγγύς μέλλον, πρόσθεσε.
Όπως οι εισαγωγές από την Κίνα την τελευταία δεκαετία φαίνεται να οδήγησαν σε υψηλά επίπεδα τον Baltic Dry Index, τώρα η συρρίκνωση του ρυθμού αύξησης των εισαγωγών οι ναύλοι ολισθαίνουν σε όλο και χαμηλότερα σημεία. Οι εισαγωγές μεταλλεύματος στην Κίνα θα αυξηθούν μόλις 1% το 2016, περίπου στο ήμισυ του τρέχοντος έτους και το χαμηλότερο ρυθμό των τελευταίων έξι ετών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarkson Plc. Το παγκόσμιο εμπόριο πρώτων υλών θα αυξηθεί ο πιο αργά από το 2001. Η οικονομία της Κίνας θα αυξηθεί κατά 6,5% το 2016, το χαμηλότερο ποσοστό σε μια γενιά, σύμφωνα με τις προβλέψεις των οικονομολόγων του Bloomberg.
Από την άλλη πλευρά η προσφορά πλοίων εξακολουθεί να είναι μεγάλη καθώς οι παραγγελίες νέων πλοίων αυξήθηκαν την τελευταία δεκαετία.
Οι πτωχεύσεις ναυτιλιακών εταιρειών αναμένεται να αυξηθούν καθώς οι πτώση των ναύλων μειώνει τη ρευστότητα και την ικανότητα αποπληρωμής των δανείων, ενώ παράλληλα καταρρέουν και οι αξίες των πλοίων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr