Πιο αυγκεκριμένα οι νέες παραγγελίες του 2013 ανήλθαν στους 103,88 gt και αντιπροσωπεύουν 3.346 πλοία.
Η απόφαση των εφοπλιστών να επενδύσουν δυναμικά στις νέες ναυπηγήσεις συνδέεται με το ότι οι τιμές ναυπήγησης βρέθηκαν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα κάτι που συνεχίζεται και το 2014. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, στη διάρκεια του Ιανουαρίου του 2014 οι νέες παραγγελίες πλοίων ανήλθαν στις 279 έναντι 160 μόλις τον Ιανουάριο του 2013. Ωστόσο ήταν κατά 30% λιγότερες από ό,τι το Δεκέμβριο του 2013.
Πρώτα τα κινεζικά ναυπηγεία
Στο "πάρτι" αυτό των επενδύσεων τα κινεζικά ναυπηγεία κρατούμ τα πρωτεία. Ειδικότερα, σε κινεζικές γιάρδες τοποθετήθηκαν 44,10 εκατ. gt και σημειώθηκε αύξηση 210% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, στα κορεατικά ναυπηγεία τοποθετήθηκαν 36,12 εκατ. gt (αύξηση 200% σε συγκριση με ένα χρόνο πριν), ενώ οι Γιαπωνέζοι ναυπηγοί κέρδισαν παραγγελίες 14,07 εκατ. gt (αύξηση 66%).
Το μερίδιο αγοράς στις νέες ναυπηγήσειs στις τρεις μεγάλες ναυπηγικές βιομηχανίες είναι 43% για την Κίνα, 35% για την Κορέα και 14% για την Ιαπωνία.
Πρωτα επίσηs σε προτιμήσειs είναι τα πλοια ξηρού φορτίου καθώs σχεδόν οι μισές παραγγελίες αφορούν σε πλοία αυτού του τύπου (49,01 εκατ. gt, 1.040 πλοία) ενώ τα δεξαμενόπλοια ακολουθούν με 19,87 εκατ. gt (542 πλοία). Σε ό,τι αφορά τις παραδόσεις νεότευκτων, το 2013 παρατηρήθηκε πτώση κατά 26% σε σύγκριση με το 2012, καθώς παραδόθηκαν συνολικά 2.868 πλοία, 69,67 εκατ. gt.
Τα κινεζικά ναυπηγεία παρέδωσαν 25,44 εκατ. gt, τα κορεατικά 24,48 εκατ. gt και τα γιαπωνέζικα 14,36 εκατ. gt. Τα μερίδια αγοράς ήταν αντίστοιχα 36%, 35% και 20%. Μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του 2013 το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών ήταν 182,86 εκατ. gt ή 9% μεγαλύτερο από ένα χρόνο πριν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr