Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Όλα αυτά στο φόντο της τραγικής εικόνας που έχουν οι ακτοπλοϊκές εταιρίες, που στο εσωτερικό έχουν πτώση τζίρου στο 22% επιπλέον, πτώση 39% καταγράφει η επιβατική κίνηση στα ελληνικά πλοία στην Αδριατική σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας. Το αυξημένο κόστος λειτουργίας των πλοίων, λόγω κυρίως των καυσίμων, αλλά και μισθοδοσίας έχει πλήξει τα υπό ελληνική σημαία πλοία, που ούτως ή άλλως λόγω του ανοίγματος των δρόμων της πρώην Γιουγκοσλαβίας έχουν μειωμένη κίνηση.
Επιπλέον, η ελληνική ακτοπλοΐα στην Αδριατική έχει να αντιμετωπίσει και τον εντονότατο ανταγωνισμό από την Ιταλία που επιδοτεί τις θαλάσσιες μεταφορές σε αντίθεση με την Ελλάδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2005 στις γραμμές Ελλάδας Ιταλίας ήταν δρομολογημένα 22 πλοία με Ελληνική σημαία και σήμερα μόλις πέντε.
Ανάσα, σύμφωνα με τους ακτοπλόους θα μπορούσε να δώσει η μείωση του ΦΠΑ, που θα μπορούσε να καλύψει κάπως την έλλειψη ρευστότητας και την απουσία χρηματοδότησης από το τραπεζικό σύστημα. Επιπλέον η μείωση του εργασιακού κόστους είναι ζητούμενο για τις εταιρίες είτε υπό τη μορφή αλλαγής κανόνων στελέχωσης, είτε μέσω μείωσης αμοιβών. Το μήνυμα εστάλη ήδη από τη Γ.Σ. του ΣΕΕΝ όπου τονίστηκε η ανάγκη οι ναυτικοί μας να στηρίξουν τις προσπάθειες επιβίωσης της επιβατηγού ναυτιλίας.
Ανάσα, σύμφωνα με τους ακτοπλόους θα μπορούσε να δώσει η μείωση του ΦΠΑ, που θα μπορούσε να καλύψει κάπως την έλλειψη ρευστότητας και την απουσία χρηματοδότησης από το τραπεζικό σύστημα. Επιπλέον η μείωση του εργασιακού κόστους είναι ζητούμενο για τις εταιρίες είτε υπό τη μορφή αλλαγής κανόνων στελέχωσης, είτε μέσω μείωσης αμοιβών. Το μήνυμα εστάλη ήδη από τη Γ.Σ. του ΣΕΕΝ όπου τονίστηκε η ανάγκη οι ναυτικοί μας να στηρίξουν τις προσπάθειες επιβίωσης της επιβατηγού ναυτιλίας.
Μειώσεις μισθών 10% ζητει ο ΣΕΕΝ
Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε η συνάντηση μεταξύ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και της ΠΝΟ προκειμένου να συζητηθεί η υπογραφή της ΣΣΕ. Οι ακτοπλόοι ζήτησαν μείωση μισθών για όλους 10%. Σημειώνεται ότι υπάρχουν εταιρίες που έχουν αφήσει ανέπαφους τους μισθούς των ναυτικών, αλλά κι άλλες που χρωστούν δεδουλευμένα μηνών.
Από την πλευρά τους ναυτεργάτες απέφυγαν να πάρουν θέση κι άφησαν ανοικτά όλα τα θέματα για τη συνάντηση που θα γίνει την επόμενη εβδομάδα. Επίσης, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την κατάργηση επιδομάτων όπως αυτά που αφορούν τα δρομολόγια εξπρές αλλά και τα διπλά μεροκάματα για όσους ναυτικούς δουλεύουν σε πλοία που εκτελούν δρομολόγια στις άγονες γραμμές.
Από την πλευρά τους ναυτεργάτες απέφυγαν να πάρουν θέση κι άφησαν ανοικτά όλα τα θέματα για τη συνάντηση που θα γίνει την επόμενη εβδομάδα. Επίσης, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την κατάργηση επιδομάτων όπως αυτά που αφορούν τα δρομολόγια εξπρές αλλά και τα διπλά μεροκάματα για όσους ναυτικούς δουλεύουν σε πλοία που εκτελούν δρομολόγια στις άγονες γραμμές.
Και η τρόικα στο λιμάνι
Την ίδια ώρα τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας που επισκέφθηκαν το ΥΝΑ, στο πλαίσιο των επαφών τους με τα υπουργεία και φέρεται να επέμειναν στην πλήρη απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών σε όλες τις γραμμές με κατάργηση των υποχρεωτικών δρομολογήσεων αλλά και την υιοθέτηση ευέλικτης πολιτικής ως προς την ναυτική εργασία.
Από την πλευρά του υπουργείο τονίζεται, σε σχέση με την πλήρη απελευθέρωση ότι υπάρχουν ιδιομορφίες στις μεταφορές αυτές, θέματα εθνικής ασφάλειας και προστασίας της νησιωτικότητας.
ΞΕΕ: Τα προβλήματα επηρεάζουν τον τουρισμό
Στο μεταξύ σε συνεδρίαση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, παρουσία του Γ. Γ. του Υ.Ν.Α., Α. Μπούσιου, εξετάστηκαν τα προβλήματα που δημιουργούν στον νησιωτικό τουρισμό και κατ' επέκταση στις νησιωτικές οικονομίες, τα προβλήματα της ακτοπλοΐας.
Τα μέλη του Δ.Σ. του Ξ.Ε.Ε. που εκπροσωπούν τους ξενοδόχους των νησιωτικών προορισμών έθεσαν μια σειρά από ερωτήματα στο Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, και έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου εν όψει τουριστικής περιόδου. από την πλευρά του ο εκπρόσωπος του υπουργείου εμφανίστηκε καθησυχαστικός και παρέπεμψε στις θεσμικές αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση.