Πιο συγκεκριμένα η προσφορά πλοίων θα αυξηθεί 8 τοις εκατό, ενώ η ζήτηση για μεταφορές ανεβαίνει 4 τοις εκατό, σύμφωνα με τον οίκο Clarkson. Παράλληλα σημειώνει ότι ο δείκτης Baltic Dry Index, βασικός δείκτης για τη μεταφορά ξηρού φορτίου, βρέθηκε στο χαμηλότερο σημείο τα τελευταία 26 χρόνια το 2012 όσον αφορά τον ετήσιο μέσο όρο.
Ο υπερπροσφορά πλοίων σε συνδυασμό με την επιβράδυνση της ζήτησης για μεταφορά προϊόντων, οδήγησε σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα τα ναύλα, με αποτέλεσμα οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές ξηρού φορτίου να δουλεύουν με τιμές κάτω του κόστους, σύμφωνα με τον διεθνή οίκο.
«Η πίεση στις τιμές είναι πιθανό να εξακολουθούν να είναι σημαντικές φέτος», είπε ο Clarkson στην έκθεση. Ο συνολικός διαθέσιμο στόλος με πλοία ξηρού φορτίου αριθμεί τώρα 9.490 σκάφη μετά την αύξηση 10% πέρυσι.
Σημειώνεται ότι, με βάση πρόχειρες εκτιμήσεις, το μέσο κόστος ναύλων για τα πλοία Capesize, τα μεγαλύτερα για τη μεταφορά ξηρού φορτίου, διαμορφώνεται περίπου στα $ 7.900, έχοντας τη μεγαλύτερη πτώση. Αντίθετα μικρότερη είναι η πίεση τιμών στα Panamax με τιμές στα $ 5.600, τα Supramax στα $ 7.400 και Handysizes, τα μικρότερα πλοία, στα 7.094 δολάρια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr