Η κρητική εταιρεία προχωρεί σε έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων στις 6 Οκτωβρίου, με θέμα την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά 106,63 εκατ. ευρώ, ωστόσο δεν περνά απαρατήρητο το γεγονός πως έχει ήδη αποφασιστεί και έκδοση ομολογιακού δανείου ύψους 140 εκατ. ευρώ.
Ένα μέρος των νέων κεφαλαίων (20,42 εκατ. ευρώ) θα διατεθεί για τη μείωση του τραπεζικού δανεισμού αλλά έχει μεγάλη σημασία ότι το σημαντικότερο μέρος (81,71 εκατ. ευρώ) θα διατεθεί είτε στην αγορά πλοίων είτε την απόκτηση συμμετοχής σε εταιρείες του Κλάδου, ενδεχομένως και της HellenicSeaways, αφού αυτή αποτελεί τον έναν και μοναδικό στόχο αυτή την εποχή.
Αλλά και η ΝΕΛ αποφάσισε να προχωρήσει τελικά σε σύγκληση έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων στις 3 Οκτωβρίου, με θέμα την αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου.
Η μάχη φαίνεται να ανάβει για τα καλά, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, στο παιχνίδι διεκδίκησης του ποσοστού των Μινωικών Γραμμών στην HellenicSeaways, έχουν μπεί και ξένα funds.
HHellenicSeaways, από την πλευρά της, σαν να μην συμβαίνει τίποτα, συνεχίζει το αναπτυξιακό της πρόγραμμα, ανακοινώνοντας την έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου ύψους 30.000.000 ευρώ για τη χρηματοδότηση της ναυπήγησης του Ε/Γ―Ο/Γ πλοίου Νήσος Χίος.
Το ομολογιακό δάνειο δεν αφορά μόνο στην περίοδο ναυπήγησης του πλοίου, αλλά εκτείνεται και σε περίοδο 10 ετών μετά την παράδοσή του.
Εν τω μεταξύ, στο στρατόπεδο της AtticaGroup, η έμφαση δίνεται τόσο στην ανανέωση του στόλου όσο και στην ενίσχυση της ρευστότητας. Πρόσφατα η Διοίκηση της AtticaA.E. Συμμετοχών ανακοίνωσε ότι προέβη σε συμφωνία με τη VeoliaTransport, για την πώληση του πλοίου SuperfastX, που δραστηριοποιείται στη Βόρειο Θάλασσα, έναντι συνολικού τιμήματος 112 εκατ. ευρώ σε μετρητά! Από την πώληση αυτή το εκτιμώμενο λογιστικό κέρδος θα ανέλθει σε 14 εκατ. ευρώ, περίπου, ενώ μετά την αποπληρωμή τού τραπεζικού δανεισμού, ύψους 65 εκατ. ευρώ, τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου θα ενισχυθούν κατά περίπου 45 εκατομμύρια ευρώ.
Η AtticaGroup, όπως αναφέρει, θα αξιοποιήσει τη ρευστότητα, επιδιώκοντας κυρίως να προσθέσει στον στόλο της πλοία τα οποία θα εναρμονίζονται με τις απαιτήσεις της παρούσης και της μελλοντικής εμπορευματικής και επιβατικής κίνησης, σύμφωνα με τις διεθνείς εξελίξεις.
Η εταιρεία προτίθεται ν αντικαταστήσει το SuperfastX στη σύνδεση Rosyth―Zeebrugge στη Βόρειο Θάλασσα.
Παράλληλα και η BlueStarανακοίνωσε ότι υπεγράφη συμφωνητικό για την πώληση των Ε/Γ―Ο/Γ Πάτμος και Ε/Γ―Ο/Γ Ρόδος, με ελάχιστο, όμως, κέρδος, που εκτιμάται κοντά στα 100.000 ευρώ.
’λλοι, πάλι, υποστηρίζουν ότι πρόσωπα―κλειδιά στις εξελίξεις, που ενδεχομένως να λάβουν τη μορφή χιονοστιβάδας, θα είναι ο κ. Περικλής Παναγόπουλος, της AtticaGroup, και ο εφοπλιστής κ. Παναγιώτης Λασκαρίδης, οι οποίοι εμπλέκονται άμεσα με τις Μινωικές Γραμμές, όπου διατηρούν σημαντικά ποσοστά, 11,1% και 10% αντίστοιχα, ενώ ο δεύτερος διατηρεί και σημαντικό ποσοστό στην HellenicSeaways.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Διοίκηση των Μινωικών θεωρεί λογικό ποσό τα 3,5 ευρώ ανά μετοχή για το 33,31% που κατέχει στην HellenicSeaways και το οποίο θέλει να πωλήσει, προσδοκώντας έσοδα περί τα 82 εκατομμύρια ευρώ. Πληροφορίες, οι οποίες δεν έχουν επισήμως επιβεβαιωθεί, θέλουν τον κ. Λασκαρίδη να έχει προσφέρει 2,95 ευρώ ανά μετοχή και της ΝΕΛ του κυρίου Απόστολου Βεντούρη να έχει προσφέρει 2,9 ευρώ ανά μετοχή.
Αναλυτές του Κλάδου παρατηρούν ότι πρόσωπο―κλειδί στις εξελίξεις θα είναι ο κ. Πάνος Λασκαρίδης, αφού θα μπορούσε, εξαγοράζοντας το ποσοστό που κατέχει στις Μινωικές Γραμμές η AtticaGroup, ν αποκτήσει το 21% των Μινωικών κι έτσι να καταστεί ο κυρίαρχος του παιχνιδιού στην εταιρεία. Από την άλλη πλευρά, παραμένει άγνωστο αν ο κύριος Παναγόπουλος θελήσει να πωλήσει, παρά το γεγονός ότι, όπως προαναφέραμε, τόσο η AtticaGroup όσο και η BlueStarFerries έχουν προβεί σε πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων, προκειμένου ν αυξήσουν τη ρευστότητά τους.
Υπάρχει, βέβαια, και η άλλη πλευρά, που θέλει την AtticaGroup να βολιδοσκοπείται από ξένα funds, και είτε να
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr