Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
"Είμαστε σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης και δεν μπορούμε να περιμένουμε άλλο ένα χρόνο» τόνισε σε δραματικό τόνο ο Ralf Nagel, του Συνδέσμου Γερμανών Εφοπλιστών. Σημείωσε, δε, η κρατική τράπεζα, KfW, η οποία έχει δανειοδοτήσει και την Ελλάδα, πρέπει να βοηθήσει τον κλάδο με δάνεια μικρής διάρκειας. Ενδεχομένως … χωρίς ενημέρωση για το ότι και η…. χώρα μας περιμένει, νωρίτερα, στην ουρά για χρήμα από την KfW. Δνει,δε, χαρακτήρα επείγοντος λέγοντας ότι η απόφαση πρέπει να ληφθεί μέχρι το τέλος του χρόνου. Πηγές, μάλιστα, της ναυτιλιακής αγοράς αναφέρουν στο reuters ότι 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ χρειάζονται για να σταθεροποιηθεί η κατάσταση.
Μετά την Ελλάδα, λοιπόν, η κρίση ρευστότητας και χρέους κτυπά και τη ναυτιλιακή αγορά της Γερμανίας, η οποία έχοντας χαρακτηριστικά…λαϊκής βάσης, διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο container ships. Τα 1.800 από 5.000 πλοία αυτού του είδους που ταξιδεύουν στις θάλασσες είναι γερμανικών συμφερόντων. Οι εταιρίες που κατέχουν τα 700 από αυτά αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, σύμφωνα με πληροφορίες από αρμόδια πηγή του reuters, ενώ, ήδη, 100, δεσμευτεί από δανειστές. Σημειώνεται ότι κάθε εταιρία κατέχει σχεδόν ένα πλοίο, καθώς η αγορά στη Γερμανία είναι κατακερματισμένη. Τα περισσότερα container ships ανήκουν funds ειδικού σκοπού, που αντλούν χρηματοδότηση από το χρηματιστήριο ή τις τράπεζες, αγοράζουν πλοία και στη συνέχεια τα παραχωρούν για ναύλωση στις εταιρίες κολοσσούς MAERSK Happag Loydd.
Ωστόσο οι εταιρίες αυτές με πολλά νέα πλοία στη διάθεσή τους αναμένεται να προχωρήσουν σε ακυρώσεις ναυλώσεων, καθώς μάλιστα το μεταφορικό έργο μειώνεται. Ήδη, η MAERSK ανακοίνωσε ότι περικόπτει κατά 21% το μεταφορικό της έργο στα δρομολόγια Ασίας Ευρώπης αποσύροντας από τη γραμμή 19 πλοία για containers, σκορπώντας την ανασφάλεια στους γερμανούς ιδιοκτήτες.
Την ίδια ώρα μεγάλες τράπεζες σε μια προσπάθεια να καθαρίσουν τα χαρτοφυλάκιά τους υπό το κράτος του νέου κανονιστικού πλαισίου, κλείνουν τις γραμμές χρηματοδότησης, προσπαθώντας να μειώσουν την έκθεσή τους σε δραστηριότητες ρίσκου, ειδικά όταν αυτές αποτιμώνται σε δολάρια, π.χ. ναυπηγήσεις, διεθνές εμπόριο πρώτων υλών. Η Commerzbank περικόπτει τα τμήματα ναυτιλίας που έχει, όπως και η Societe Generale με την BNP Paribas.
Στο περιβάλλον αυτό οι γερμανοί εφοπλιστές ζητούν δάνεια – γέφυρες από την KfW με προσημειώσεις των πλοίων τους. Επίσης επιθυμούν να αναλάβει η κρατική τράπεζα τα δάνεια που οι εμπορικές τράπεζες θέλουν να ξεφορτωθούν. Γι αυτό προτείνουν να συσταθεί ένα ειδικό πρόγραμμα χρηματοδότησης για κατασκευή πλοίων φιλικών προς το περιβάλλον. Οι όροι ανεστραμμένοι για τον εφοπλισμό στην Ελλάδα και τη Γερμανία….