Το φορτίο για τη νέα διοίκηση θα είναι βαρύ, καθώς η νέα διοίκηση θα κληθεί να συμβάλλει μαζί με την πολιτεία στην αντιμετώπιση των μεγάλων προβλημάτων στις θαλάσσιες συγκοινωνίες.
Σημειώνεται ότι την προσεχή Δευτέρα έχει προγραμματισθεί η συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη με αντιπροσωπία του Συνδέσμου, όπου θα συζητηθούν μέτρα που μελετάει η κυβέρνηση, με βάση στοιχεία της σχετικής έρευνας που διεξήχθη με εντολή του ΥΕΝ από την εταιρία Planet της Εθνικής Τράπεζας.
Μείωση του ΦΠΑ για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια προτείνει έκθεση της ΕΤΕ
Οι εργασιακές σχέσεις, η ρευστότητα των επιχειρήσεων, οι αλλαγές στον τρόπο διαμόρφωσης των δρομολογίων, του καθορισμού των ναύλων, αλλά και του ισχύοντος θεσμικού και φορολογικού πλαισίου θα βρεθούν στο επίκεντρο της κρίσιμης συνάντησης που θα έχει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης την ερχόμενη Δευτέρα με αντιπροσωπία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
Ήδη το υπουργείο, όπως και τα μέλη του ΣΕΕΝ, έχουν στη διάθεσή τους έκθεση με τίτλο «Σχέδιο Δράσης για την Αναδιάρθρωση της Ελληνικής Ακτοπλοΐας» την οποία συνέταξε ο σύμβουλος του δημοσίου Planet, μέλος του Ομίλου της Εθνικής Τράπεζας.
Η έκθεση αυτή θα αποτελέσει τη βάση της συζήτησης με τους ακτοπλόους, οι οποίοι, ωστόσο, «γκρινιάζουν» για έλλειψη ενημέρωσης. Το σκηνικό, πάντως είναι ήδη βαρύ, καθώς φορείς του Τουρισμού, όπως ο ΣΕΤΕ, ζητούν άμεσες παρεμβάσεις ανησυχώντας ότι η σχεδιαζόμενη δραστική περικοπή δρομολογίων θα έχει ιδιαίτερα αρνητικό αντίκτυπο στον τουρισμό.
Η μελέτη, περιλαμβάνει τρία κεφάλαια «Ακτοπλοϊκό Δίκτυο», «Θεσμικό πλαίσιο και Πολιτική» και «Αγορά Ακτοπλοΐας» και προτείνει δυο εναλλακτικές επιβίωσης του κλάδου:
Η πρώτη προβλέπει διατήρηση του Ν. 2932/2001 για την τακτική δρομολόγηση και τη σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας αλλά και εξέταση αλλαγών στη δρομολόγηση πλοίων (υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση των συμβατικών πλοίων και 7,5 μηνών των ταχύπλοων) με παροχή δυνατότητας στον πλοιοκτήτη να μεταβάλει βάσει της ζήτησης τη συχνότητα των δρομολογίων.
Η δεύτερη προβλέπει τη δημοπράτηση ζωνών εκμετάλλευσης (υπό την αίρεση συμβατότητας με το κοινοτικό δίκαιο). Δηλαδή όσοι προκρίνονται ως ανάδοχοι θα έχουν τη δυνατότητα να αυξομειώνουν τα δρομολόγια, σύμφωνα με τις ανάγκες της κίνησης κάθε περιόδου..
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μελέτη προβλέπει την άρση περιορισμών που δε συνδέονται με την ασφάλεια, αλλά επιβαρύνουν το κόστος των δρομολογίων (π.χ. κατοχή πιστοποιητικού ελληνομάθειας για το προσωπικό που δεν είναι Έλληνες, συνθέσεις «safe manning» (ασφαλούς επάνδρωσης) ανά πλοίο ανάλογα με το δρομολόγιο, εφαρμογή εταιρικού ναυτολογίου).
Για άλλη μια φορά ακόμη στην ατζέντα μπαίνει η πλήρης απελευθέρωση των τιμών των ναύλων (εκτός από τις επιδοτούμενες συνδέσεις), η μείωση του ΦΠΑ, η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των λιμενικών τελών, η μείωση, κατάργηση του επίναυλου, κ.λπ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr