Τα δύο ρεκόρ στα οποία αναφέρεται είναι πως τον Αύγουστο ο παγκόσμιος στόλος στα φορτηγά έφθασε τα 500 εκ. dwt. To δεύτερο ότι ο ρυθμός ανάπτυξης του το 2009 έφθασε το 15%.
Ωστόσο τα δύο αυτά ρεκόρ, αν μάλιστα λάβει κανείς την ταχύτητα τους, προϊδεάζουν για δύσκολες μέρες αν κανείς διαβάσει προσεκτικά το τι συνέβη στο παρελθόν, και κυρίως το πώς η αποκλιμάκωση της ανάπτυξης λειτούργησε ευεργετικά για τους ναύλους. Τα τελευταία δε σαράντα χρόνια είχαμε οκτώ ζενίθ και επτά ναδίρ με μέσο όρο διαφοράς τα πέντε χρόνια.
Το πρώτο σημείο αναφοράς είναι ο Μάϊος του 1977 όταν ο παγκόσμιος στόλος ενισχύθηκε κατά 11,9%. Μετά ακολούθησε κάμψη στο ρυθμό ανάπτυξης 26 μηνών για να φθάσει στο 1,5%, Αυτό το διάστημα οι ναύλοι έφθασαν από τα 3,400 δολ στα 14.000 τον Απρίλιο του 1980, γεγονός που θεωρήθηκε super boom.
Τον Ιούλιο του 1982 και πάλι η ανάπτυξη του στόλου έφθασε το 10,6%., με τους ναύλους αν είναι πάλι στα 4000 δολ. Από το σημείο εκείνο ο ρυθμός ανάπτυξης τους στόλου έπεσε ως τον Απρίλιο του 2007 το 0,9% και οι ναύλοι παράλληλα ανέβαιναν για να φθάσουν στα 6000 δολ.
Ο επόμενος κύκλος ήταν στην δεκαετία του 90 με τον ρυθμό ανάπτυξης του στόλου να βρίσκεται στο 3,9% για να υποχωρήσει στο 1,1% τον Απρίλιο του 1993 και να ξαναφθάσει στο 6,9 το 1996 και να σημειώσει αρνητικό πρόσημο -0,3% στο 1999. Από τότε μεσολάβησαν μικροί κύκλοι για να φθάσουμε εδώ που είμαστε σήμερα.
Όπως επισημαίνει ο κ. Stopford, οι στατιστικές του παρελθόντος δείχνουν πως κατά μέσο όρο παίρνει κάπου 30 με 36 μήνες για να υποχωρήσει ο ρυθμός ανάπτυξης και υπό τις παρούσες συνθήκες, μάλλον έχει θέση ο μεγαλύτερος χρονικός ορίζοντας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr