Από την άλλη πλευρά, υπάρχει η FBR η οποία θεωρεί ότι το 2010 θα είναι η χρονιά των δεξαμενοπλοίων και προειδοποιεί τους πελάτες να μείνουν μακριά από τα φορτηγά, γιατί οι ναύλοι θα υποχωρήσουν λόγω τους υψηλού αριθμού νεότευκτων που έχουν πέσει στην αγορά, καθώς και των παραγγελιών.
Για τη Deutsche Bank, η Κίνα θα συντηρήσει τη ζήτηση για φορτηγά πλοία σε υψηλά επίπεδα, τα οποία θα ενισχυθούν με τη σταδιακή ανάκαμψη της Ευρώπης και της Ιαπωνίας. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις προτείνει Buy για τις μετοχές του κλάδου, μεταξύ των οποίων η Dryships και η Diana.
Από την άλλη πλευρά η FBR βλέπει ανάπτυξη του στόλου των φορτηγών κατά 25% την επόμενη τριετία και εκτιμά ότι αυτό θα είναι εις βάρος των ναύλων. Ο οίκος προτιμά τα τανκερ, προβλέπει αυξημένη ζήτηση πετρελαίου, όπως επίσης και αυξημένη παραγωγή από τον ΟΠΕΚ, από τη στιγμή που η ανάκαμψη αρχίζει και σταθεροποιείται.
Παρ’ όλ’ αυτά, ενώ προτιμά τα τανκερς, παραμένει επιφυλακτική τονίζοντας ότι για να υπάρχει μια ακριβής εικόνα του τι πρόκειται να συμβεί, πρέπει πρώτα να υπάρξει μια σταθεροποίηση.
Αρνητική για τις προοπτικές των φορτηγών είναι και η Arctic Securities η οποία υποβάθμισε ολόκληρο τον κλάδο. Οι αναλυτές της εκτιμούν ότι το μεγάλο πρόβλημα παραμένει η εισροή νεότευκτων στην αγορά και σύμφωνα με εκτιμήσεις τους, ο παγκόσμιος στόλος φορτηγών αυξήθηκε το 2009 κατά 9,5% που αποτελεί ρεκόρ.
Για το 2010 υποστηρίζει ότι ακόμη κι αν παραδοθούν τα μισά από τα προγραμματισμένα, η αύξηση του στόλου θα είναι 12,5%. Εάν παραδοθούν όλα όσα έχουν παραγγελθεί, η αύξηση θα είναι 28,7%. Υπό αυτές τις συνθήκες, σημειώνουν οι αναλυτές της Arctic, ο βαθμός χρήσης του στόλου στο τρίτο τρίμηνο του 2010 θα υποχωρήσει κάτω από το 10% και αυτό θα δημιουργήσει αναταράξεις.
Επικίνδυνη παράμετρος είναι επίσης και η Κίνα. Ο οίκος υποστηρίζει ότι οι μαζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλευμάτων στην Κίνα στηρίζονται στις φθηνές πιστώσεις, στον πανικό να αγοράσουν προτού ανέβουν οι τιμές και στην εσωτερική αγορά που υπερθερμαίνεται. Αυτό μπορεί να συνεχιστεί το 2010, αλλά όταν το πάρτι αυτό σταματήσει, ο κλάδος των φορτηγών «είναι νεκρός». Κι έτσι οι αναλυτές επισημαίνουν ότι δεν αναλαμβάνουν κανέναν ρίσκο προτείνοντάς τον.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr