Τα δύο Συμβούλια επιδοκίμασαν ομόφωνα την ανταπόκριση της Κυβερνήσης και την ενεργό συμμετοχή της στην καταπολέμηση της πειρατείας στο κόλπο του ’ντεν και στις πέριξ της Σομαλίας θαλάσσιες περιοχές.
Εκφράσθηκε επίσης η ευχή να συνεχιστεί η εμπλοκή Ελληνικών πολεμικών πλοίων στη περιοχή του ’ντεν, καθώς επίσης, όπως συνηγόρησε και το ΥΕΝΑΝΠ, να επεκταθεί η προστασία των θαλασσών από τις συμμαχικές ναυτικές δυνάμεις στις προβληματικές περιοχές της Δυτικής Αφρικής.
Με ικανοποίηση διαπιστώθηκε ότι και κατά το παρελθόν έτος η ελληνόκτητη ναυτιλία συνέχισε να διατηρεί την πρώτη θέση παγκοσμίως και να αυξάνει τη δύναμη του στόλου της, παρά την οικονομική κρίση που ενέσκηψε προ πενταμήνου περίπου.
Πλέον των αγορών μεγάλου αριθμού νέων πλοίων, το υπό εκτέλεση ναυπηγικό πρόγραμμα των Ελλήνων εφοπλιστών ανήρχετο στις 16.2.2009 σε περισσότερα από 1.087 νέας τεχνολογίας πλοία άνω των 1.000 gt και σε περίπου 94 εκατομμύρια τόνους d.w.
Η παγκόσμια οικονομική κρίση, απόρροια της κατάρρευσης του διεθνούς χρηματοπιστωτικού συστήματος, ήταν επόμενο να επηρεάσει άμεσα τις θαλάσσιες μεταφορές, με την πτώση των ρυθμών ανάπτυξης των προηγμένων και αναπτυσσομένων χωρών, τον περιορισμό των πιστωτικών ροών και τη κάθετη συστολή της διακίνησης του διεθνούς εμπορίου.
Παρά ταύτα όμως αποδοκιμάζεται η παρουσιασθείσα εκτροπή ορισμένων ναυλωτών από τις βασικές συμβατικές τους υποχρεώσεις, γεγονός που μπορεί να έχει τεράστιες και απρόβλεπτες αλυσιδωτές συνέπειες σε πολλούς οικονομικούς τομείς.
Στις κρίσιμες στιγμές της οικονομίας, που δοκιμάζονται οι αρχές και οι κανόνες των συναλλαγών και της ναυτιλιακής πίστης, χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια για προστασία και εξασφάλιση, με παράλληλη προσήλωση στη τήρηση των βασικών αρχών και κανόνων.
Σε ένα τόσο δυσμενές περιβάλλον, η ναυτιλία υπό Ελληνική διαχείριση παρά το μεγάλο μέγεθός της, αντιδρά με σύνεση και αποφασιστικότητα, ενισχυμένη από ένα υψηλής ποιότητας νεότευκτο, σε μεγάλο βαθμό, στόλο.
Το γεγονός αυτό δίνει βάσιμες ελπίδες ότι εφόσον υπάρξει μια έστω βαθμιαία ομαλοποίηση της παγκόσμιας οικονομίας στο προβλεπτό μέλλον, η ναυτιλία θα εξέλθει και από αυτή τη κρίση, που έχει σαφή εξωγενή χαρακτηριστικά, χωρίς να ανακοπεί η σταθερά αναπτυξιακή της δυναμική που ακολουθεί για τρεις και πλέον δεκαετίες.
Με ικανοποίηση χαιρετίστηκε η αύξηση που σημείωσε το συναλλαγματικό έσοδο της χώρας από τη ναυτιλία, που έφτασε τα 19,2 δισ ευρώ.
Η συνεισφορά αυτή στην οικονομία της χώρας, της οποίας είναι ο πλέον σταθερός και μεγάλος τροφοδότης, αποτελεί πολύτιμο αγαθό αλλά και μέτρο, η αύξηση του οποίου θα πρέπει να αποτελεί κύριο και βασικό στόχο της δραστηριότητας της εκάστοτε Κυβερνήσεως, προκειμένου να εξασφαλίζεται η ευημερία και η πρόοδος της χώρας και των πολιτών της.
Στα πλαίσια αυτά επιδοκιμάστηκε το σταθερό ενδιαφέρον της Κυβερνήσης για τη ναυτιλία και την υποστήριξη του θεσμικού της πλαισίου σύμφωνα με το Σύνταγμα.
Λαμβάνοντας δε υπόψη τις κατά καιρούς μη φιλικές προς τη ναυτιλία τάσεις και εξελίξεις σε κοινοτικό επίπεδο, επισημάνθηκε η ανάγκη για τη διατήρηση του κλίματος εμπιστοσύνης του εφοπλισμού προς την Πολιτεία και το θεσμικό της πλαίσιο και παράλληλα τις κρίσιμες αυτές ημέρες να συνεχιστεί η έμπρακτη και θαρραλέα υποστήριξη των θεμάτων της σε εθνικό, κοινοτικό και διεθνές επίπεδο.
Η προσπάθεια προσέλκυσης νέων στη ναυτική σταδιοδρομία που έγινε τον περασμένο χρόνο με μεθοδική προετοιμασία, έδειξε ότι υπάρχουν περιθώρια, παρά το εγγενές δημογραφικό πρόβλημα της χώρας, να αντιμετωπιστεί σε επαρκή βαθμό το οξύ πρόβλημα της ελλείψεως στελεχών. Η αύξηση των υποψηφίων για τις ακαδημίες δικαιολογεί αισιοδοξία και ενθαρρύνει τη συνέχιση της προσπάθειας σε ετήσια βάση, ανεξάρτητα από τις εξελίξεις στην οικονομία και στη ναυτιλία διεθνώς.
Στην κοινή συνάντηση των δύο συμβουλίων συζητήθηκαν επίσης και άλλα τρέχοντα θέματα που απασχολούν την ελληνική ναυτιλία σε διεθνές επίπεδο, μεταξύ των οποίων:
Σημειώθηκε με ικανοποίηση η συμφωνία αναθεώρησης του Παραρτήμα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr