Οι πωλήσεις πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, τους πρώτους επτά μήνες, ανήλθαν σε 37 εκατ. dwt, πλησιάζοντας το ρεκόρ του 2021, όταν πωλήθηκαν 60,9 εκατ. dwt για το σύνολο του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons Research.
Η αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων παραμένει ενεργή, παρόλο που η καλοκαιρινή περίοδος είναι σε εξέλιξη στο βόρειο ημισφαίριο. Η όποια επιβράδυνση, προέρχεται από λιγότερα πλοία προς πώληση και όχι από λιγότερους ενεργούς αγοραστές, ενώ εξακολουθεί να υπάρχει υγιής ανταγωνισμός τόσο στην αγορά του ξηρού φορτίου όσο και σε εκείνη των υγρών εμπορευμάτων.
Η ανισορροπία μεταξύ των (λιγότερων) πλοίων προς πώληση σε σχέση με τον αριθμό των αγοραστών διατηρεί τις τιμές σε υψηλά επίπεδα. Οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων έχουν, επίσης, επηρεαστεί από τις εξαιρετικά υψηλές τιμές των νεότευκτων.
Όπως σημειώνει η Clarksons στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεσή της, ένα VLCC ή capesize 10 ετών μπορεί να πωληθεί σε τιμή σημαντικά υψηλότερη από την τιμή που θα πωλούνταν πριν πέντε χρόνια, ως ένα πλοίο 5 ετών.
Ένα VLCC 5 ετών που αγοράστηκε τον Ιούλιο του 2019 για 71 εκατ. δολάρια, σήμερα, θα πωλούνταν για 85 εκατ. δολάρια (ως ένα πλοίο 10 ετών) και θα είχε δημιουργήσει επιπλέον 59 εκατ. δολάρια σε κέρδη spot μετά τα λειτουργικά κόστη (opex), συνολική απόδοση 73 εκατ. δολάρια, δηλαδή 103% της αρχικής δαπάνης, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Clarksons. Ένα capesize 5 ετών που αγοράστηκε τον Ιούλιο του 2019 για 37,5 εκατ. Δολάρια, σήμερα, θα πωλούνταν για 45 εκατ. δολάρια (ως 10 ετών) και θα είχε αποφέρει επιπλέον 27 εκατ. δολάρια σε κέρδη spot μετά τα λειτουργικά κόστη (opex), δηλαδή συνολικά 34,5 εκατ. δολάρια, 91% της αρχικής δαπάνης.
«Οι αγορές δεξαμενόπλοιων και πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου του S&P, όχι μόνο παραμένουν δραστήριες, αλλά προσφέρουν, επίσης, ευκαιρίες για «λαχταριστές» αποδόσεις», σημειώνει η Clarksons.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr