Όσον αφορά την κατάταξη της χώρας στον Παγκόσμιο Τουριστικό και Ταξιδιωτικό Δείκτη από πλευράς ανταγωνιστικότητας, και παρ’ όλο που βρισκόμαστε στην 25η θέση από τις 140 χώρες, έχουμε πολλά περιθώρια εξέλιξης στους τομείς της βελτίωσης του επιχειρηματικού περιβάλλοντος ως προς το νομοθεσία, το κτηματολόγιο, τη γραφειοκρατία, τη βελτίωση των πρακτικών απασχόλησης (ειδικά όταν πρόκειται για προσωρινή εργασία μας κατατάσσει στην 97η θέση - η άτυπη απασχόληση στον τουρισμό μειώνει την εμπιστοσύνη στο brand της Ελλάδας), τη μεγαλύτερη χρήση των b2b ηλεκτρονικών και διαδικτυακών υπηρεσιών και η επέκταση των δεικτών για b2b υπηρεσίες μας βρίσκει στην 94η θέση, την αποτελεσματικότητα των στρατηγικών για την προβολή της χώρας καθώς η αξιολόγηση του brand σε διεθνές επίπεδο πρέπει να ξεκολλήσει από τις χαμηλές βαθμολογίες της 82ης θέσης και η ανταγωνιστικότητα της τιμής (τόσο της βενζίνης όσο και της συνολικής αγοραστικής δύναμης) θέλει ισχυρή θέληση (120 και 111, αντίστοιχα) διότι επηρεάζονται από ένα πλήθος παραγόντων, που δεν ανήκουν μόνο στην σφαίρα του τουρισμού.
Τα παραπάνω παρουσιάστηκαν από την Δρ. Βενετία Κουσία, Γενική Διευθύντρια του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας στην εκδήλωση που διοργάνωσε το CompeteGR με θέμα: Τουρισμός ή Φιλοξενία. Συμμετείχαν η Βίκυ Λοίζου Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης, ο Αλέξανδρος Βασιλικός Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου & CEO του Ομίλου AIROTEL, ο Αλέξαδρος Αγγελόπουλος CEO Aldemar Resorts και ο Σίμος Αναστασόπουλος Πρόεδρος του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας.
Η Βίκυ Λοίζου επεσήμανε ότι η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας στον Τουρισμό είναι καθοριστική και στηρίζεται τόσο σε μεταρρυθμίσεις και επενδύσεις όσο και στην διαρκή αξιολόγηση του market intelligence.
«Να θυμίσω ότι μεσοπολεμικά λειτoυργούσε στην Κάρπαθο βάση υδροπλάνων της Air France και εμείς ακόμα το συζητάμε»,σχολίασε ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου, Αλέξανδρος Βασιλικός, προσθέτοντας ότι «δεν επιτρέπεται να περνάνε οι δεκαετίες μόνο με εξαγγελίες - οφείλουμε στις επόμενες γενιές να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον που απαντά στις απαιτήσεις της εποχής».
Ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος τόνισε ότι ο τουρισμός είναι επιστέγασμα πολλών διαφορετικών προσπαθειών της οικονομίας και υπάρχει μία σχέση αλληλεξάρτησης με άλλους τομείς με τους οποίους μόνο μαζί θα χτίσουμε την ανταγωνιστικότητά μας. Σημειώνοντας ότι ο τουρισμός μας δίνει την δυνατότητα να αποσυνδέσουμε την ανταγωνιστικότητα από την ανάπτυξη και οφείλουμε να δούμε εκ νέου το ζήτημα της ανανέωσης της εμπιστοσύνης σε ένα προϊόν και όχι την αναγκαστική ανανέωση του προϊόντος.
Ο Σίμος Αναστασόπουλος εξέφρασε την άποψη ότι «η ικανότητα κάθε περιοχής να αξιοποιήσει τις δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά της σε περιφερειακό επίπεδο, ξεπερνώντας κεντρικά μοντέλα που τελικά περιορίζουν και εγκλωβίζουν προοπτικές, είναι καταλύτης για την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας ευρύτερα στην οικονομία», δίνοντας την διάσταση της περιφερειακής ανάπτυξης που σύμφωνα με το Συμβούλιο αποτελεί κύριο μοχλό για τη βελτίωση των δεικτών της εθνικής οικονομίας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr