Η οικονομία θα πληγεί από την αύξηση του ΦΠΑ στα εισιτήρια των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών, αλλά και στον τομέα του τουρισμού γενικά, εκτίμησε συγκεκριμένα ο κ. Σακέλλης, σημειώνοντας ότι για να επιστρέψουμε στην ανάπτυξη πρέπει να καταπολεμήσουμε τις αιτίες που δημιούργησαν την κρίση και αυτές οι αιτίες δεν ήταν ποτέ οι συντελεστές ΦΠΑ που πάντα ήταν υψηλοί στη χώρα μας.
Μάλιστα, διατύπωσε την πρόταση του ΣΕΕΝ, η οποία είναι, σε περίπτωση που εφαρμοστούν τρεις συντελεστές ΦΠΑ, να διατηρηθεί ο ΦΠΑ των επιβατών στη μεσαία κατηγορία και στην ίδια κατηγορία να καθοριστούν και οι συντελεστές των οχημάτων.
Ο κ. Σακέλλης επεσήμανε το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών που παρέχει η ελληνική ακτοπλοΐα, σημειώνοντας ότι η μείωση του στόλου που υπήρξε τα τελευταία χρόνια δεν είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των προσφερόμενων υπηρεσιών, καθώς αντίθετα οι χωρητικότητες των πλοίων και τα δρομολόγια ανά πλοίο αυξήθηκαν ως αποτέλεσμα του εκσυγχρονισμού του στόλου και της δρομολόγησης ταχύπλοων σκαφών.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο ελληνικός στόλος έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει την τρέχουσα, αλλά και την προβλεπόμενη αύξηση της κίνησης τα επόμενα χρόνια.
Αναφερόμενος στην προσφορά της ακτοπλοΐας στον τουρισμό, ο κ. Σακέλλης τόνισε ότι τα 94 από τα 120 κατοικημένα νησιά της Ελλάδας εξυπηρετούνται μόνο από ακτοπλοϊκές συνδέσεις και όχι αεροπορικές, καθώς και ότι 9 εκατ. τουρίστες χρησιμοποιούν τα πλοία.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο «Island Hopping», δηλαδή στη δυνατότητα που παρέχει η ελληνική ακτοπλοΐα για συνδέσεις μεταξύ των νησιών, κάτι που μας δίνει, όπως είπε, συγκριτικό πλεονέκτημα με άλλους τουριστικούς προορισμούς.
«Το λεγόμενο ακτοπλοϊκό πρόβλημα δεν υπάρχει. Οι ακτοπλοϊκές μας υπηρεσίες είναι εξαιρετικές», σχολίασε.
Εκτενή αναφορά έκανε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ και στο μείζον ζήτημα της εξυπηρέτησης των μικρών νησιών, η οποία τόνισε πως σήμερα γίνεται βάσει του «οικονομικότερου τρόπου», ο οποίος βασίζεται στα συνεχώς μειούμενα και ανεπαρκή κεφάλαια που διατίθενται από το κράτος.
Όπως ανέφερε, οι γραμμές δημοσίου συμφέροντος δεν επιδοτούνται, αλλά αποζημιώνονται, και επεσήμανε ότι πρέπει να επανεξετασθεί το ακτοπλοϊκό δίκτυο με βάση τις συγκοινωνιακές ανάγκες και όχι τα διαθέσιμα κεφάλαια.
Ο κ. Σακέλλης επέστησε την προσοχή και στο ζήτημα των υποδομών, επισημαίνοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά ακτοπλοϊκά λιμάνια.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, από τα 93 λιμάνια της χώρας, τα 80 έχουν προβλήματα κυματισμού, τα 46 προβλήματα βάθους, τα 86 προβληματικές ράμπες, τα 65 έχουν ανεπαρκείς χερσαίες διευκολύνσεις, τα 91 έχουν ανεπαρκείς εξοπλισμούς υποδοχής και τα 70 είναι ακατάλληλα για κρουαζιερόπλοια.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου διεμήνυσε ότι για να εκσυγχρονιστεί το θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας πρέπει να αποκατασταθεί η άνιση μεταχείριση των θαλάσσιων μεταφορών σε σχέση με τις αεροπορικές και χερσαίες μεταφορές, αλλά και να απαλλαχθούν αυτές από υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας και από παρεμβάσεις της πολιτείας στην εμπορική πολιτική τους.
Μαρία Μιχάλη
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr