Το φαινόμενο της Black Friday αποτελεί γεγονός για τους καταναλωτές, τους πωλητές αλλά και για την εγχώρια οικονομία η οποία αναμένει να πάρει «ανάσα».
Η αναγνώριση στην Ελλάδα
Σύμφωνα με την ομάδα αναλυτών του Black-Friday.Global, που εδώ και μερικά χρόνια εξετάζει εις βάθος αυτό το τρεντ, κατά τη διάρκεια των τελευταίων χρόνων η δημοτικότητα της αγοραστικής γιορτής αυθήθηκε ραγδαία στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, σχεδόν 2 στους 5 Έλληνες δηλώνουν συμμετοχή στις εκπτώσεις του Black Friday (παρατηρείται αύξηση κατά 5% από πέρυσι). Ανάμεσα σε αυτούς, η συντριπτική πλειονότητα των αγοραστών εποφελείται από τις προσφορές τόσο στα καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο (64,5%).
Το 20,7% αναζητά ευκαιρίες μόνο σε φυσικά καταστήματα, ενώ μόλις το 14,8% επιλέγει μόνο ηλεκτρονικά καταστήματα για τις αγορές τους. Για παράδειγμα, πριν από ένα χρόνο, το ποσοστό των ανθρώπων που αναζητούσαν τις εκπτώσεις μόνο στα εμπορικά κέντρα ήταν σχεδόν διπλάσιο. Το γεγονός αυτό σημαίνει πως φέτος ακόμη περισσότεροι καταναλωτές θα κάνουν τις αγορές τους διαδικτυακά.
Αυξημένες κατά 2.600% οι αγορές των Ελλήνων
Η Ελλάδα καταλαμβάνει μία θέση στην κορυφαία πεντάδα των χωρών, που βλέπουν τις αγορές προϊόντων να εκτοξεύονται σε δυσθεώρητα ύψη την Black Friday, σε σχέση με μία απλή Παρασκευή.
Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις προϊόντων στην Ελλάδα κατά την Black Friday σημείωσαν ιλιγγιώδη άνοδο κατά 2.600%, χαρίζοντας στην χώρα μας την τέταρτη θέση στην σχετική λίστα πίσω μόνο από το Πακιστάν με αύξηση 11.525%, την Ουγγαρία (9.750%) και την Ιταλία (4.516%).
Στην Ελλάδα οι λάτρεις των προσφορών ετοιμάζονται να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 206 € (240 $) κατά τη διάρκεια του Black Friday. Παρόμοιο αποτέλεσμα φαίνεται να έχει και η Γερμανία με μόλις κατά 5 € υψηλότερο μέσο όρο εξόδων. Οι Έλληνες θα ξοδέψουν λιγότερα από τους Αμερικανούς (515 $), αλλά περισσότερα από τους Ιταλούς και τους Τούρκους (216 $ και 97$ αντίστοιχα).
Σε παγκόσμια κλίμακα τα αποτελέσματα των ερευνών δείχνουν ότι το μεγαλύτερο χρηματικό ποσό, κατά τη διάρκεια του Black Friday, είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν οι κάτοικοι της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, ενώ παράλληλα, αγορές σχετικά μικρών ποσών προγραμματίζονται σταδιακά από κατοίκους των Ασιατικών χωρών, όπως το Πακιστάν, η Μαλαισία ή οι Φιλιππίνες.
Τέλος σημειώνεται ότι ο μέσος όρος έκπτωσης των ελληνικών online shops το περασμένο έτος έφτασε “μόνο” έως το -53%, το οποίο, έχοντας υπόψη τα προβλεπόμενα έξοδα των κατοίκων της Ελλάδας κατά τη διάρκεια του φετινού Black Friday, μπορεί να μεταφράζεται σε εξοικονόμηση έως και 232 €.
Παναγιώτης Ζαΐμης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr