Η Πρέσβης, αφού περιέγραψε το «θαύμα» της πρωτοκαθεδρίας της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο στερέωμα, αναφέρθηκε επίσης στα αυξημένα περιθώρια διεύρυνσης της Ελληνοκινεζικής συνεργασίας, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας "One Belt - One Road", στην υποστήριξη των σχεδίων της COSCO από την ελληνική κυβέρνηση και τους τοπικούς φορείς, στον υψηλό ρυθμό ανάπτυξης της διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων. Χαρακτήρισε, το έργο στο Λιμάνι του Πειραιά, ως την «Κεφαλή του Δράκου» και κορωνίδα της Σινοελληνικής συνεργασίας και παράλληλα επισήμανε ότι: «…Το λιμάνι του Πειραιά είναι η ευρωπαϊκή πύλη για την οικονομική και εμπορική διασύνδεση της Κίνας και της Ευρώπης. Η Ελλάδα είναι μία ισχυρή χώρα στη Μεσόγειο και πάντα είχε αναπτύξει φιλικές εταιρικές σχέσεις με την Κίνα. Ειδικά, τώρα, που η ελληνική οικονομία εξέρχεται από την πολυετή ύφεση, υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες διμερούς συνεργασίας, υπό την προϋπόθεση το ελληνικό επενδυτικό περιβάλλον να καταστεί πιο φιλικό, σε σχέση με άλλες Βαλκανικές χώρες…».
Την πολύτιμη συμβολή της Πρέσβη στην ενίσχυση των διμερών οικονομικών συνεργασιών, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα, ζήτησε ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδης, ο οποίος, αφού, αρχικά παρουσίασε το πολύπλευρο έργο του Επιμελητηρίου, στη συνέχεια υπογράμμισε : «…Ο τομέας της Ναυτιλίας είναι ένας από τους πιο ακμαίους τομείς της ελληνικής οικονομίας και οι παραγγελίες πλοίων ελληνικών συμφερόντων σε κινεζικά ναυπηγεία ενδυναμώνουν τη διμερή μας σχέση. Σε αυτό το πλαίσιο, το Ε.Β.Ε.Π. μπορεί να διαβεβαιώσει ότι, οι ελληνικές επιχειρήσεις, που προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες υποστήριξης στην παγκόσμια ναυτιλία είναι απόλυτα οργανωμένες, ώστε να ακολουθήσουν τη ραγδαία εξέλιξη, καθώς και κατάλληλα πιστοποιημένες να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις του μεγάλου λιμανιού.
Οι λιμενικές εργασίες και ναυτιλιακές δραστηριότητες πρέπει να συνδεθούν με την ανάπτυξη της πόλης και να αξιοποιηθούν περισσότερο οι δυνατότητες που μπορούν να προσφέρουν οι πειραϊκές επιχειρήσεις..
Σήμερα, οι Σινοελληνικές σχέσεις μπορούν να αξιοποιήσουν τις νέες ευκαιρίες, ενώ οι προοπτικές της συνεργασίας στις θαλάσσιες μεταφορές διευρύνονται συνεχώς. Ζητούμενο για το Επιμελητήριο μας είναι να διοχετεύσουμε τον πλούτο του μεγάλου λιμανιού στην πειραϊκή επιχειρηματικότητα και στην τοπική κοινωνία…».
Όσον αφορά στις διμερείς οικονομικές σχέσεις, το διμερές εμπορικό ισοζύγιο παραμένει σταθερά ελλειμματικό, εις βάρος της Ελλάδας. Το 2017 καταγράφηκε εμπορικό έλλειμμα της τάξης των 2.71 δις ευρώ (έναντι 2.55 δις ευρώ το 2016), με όγκο εμπορίου 3.1 δις ευρώ (έναντι 3.2 δις ευρώ).
Οι επιχειρηματίες – μέλη του Ε.Β.Ε.Π. έθεσαν στην Πρέσβη μία σειρά ζητημάτων, όπως η άρση των εμποδίων, που δυσχεραίνουν τις ελληνικές εισαγωγές-εξαγωγές, η επίλυση σοβαρών προβλημάτων προστασίας πνευματικής ιδιοκτησίας, που αντιμετωπίζουν σημαντικές ελληνικές επιχειρήσεις στην Κίνα, οι ελληνικές εταιρείες να είναι μόνιμα στο Maker’s List των ναυπηγείων της COSCO, η απλοποίηση των κινεζικών τελωνειακών διαδικασιών, η δυσκολία της αμφίδρομης επικοινωνίας κ.ά.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι κ. κ., Mr. Li Feng Εμπορικός Ακόλουθος της Πρεσβείας της Κίνας στην Ελλάδα, Α. Ποταμιάνος, Πρόεδρος του Ελληνοκινεζικού Συνδέσμου, Κ. Γιαννίδης, Πρόεδρος του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου, Γ. Ξηραδάκης, Πρόεδρος του Propeller Club Πειραιά και μέλη της Διοίκησης του Ε.Β.Ε.Π.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr