Επιπλέον, το 33% του συνόλου των διαδικτυακών αγοραστών πραγματοποίησε αγορές από το εξωτερικό το 2016. Ενδιαφέρον παρουσιάζει, επίσης, σύμφωνα με το eMarketer, το γεγονός ότι οι πωλήσεις λιανικής του ηλεκτρονικού εμπορίου εκτιμάται ότι θα φτάσουν διεθνώς τα 27 τρισεκατομμύρια το 2020.
Τα παραπάνω στοιχεία επικαλείται η εταιρεία PayPal σε ανάλυση της σχετικά με το πως οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν, σήμερα, τα οφέλη του ηλεκτρονικού εμπορίου. "Επικεντρωθήκαμε σε πέντε τομείς αποφασιστικής σημασίας που θα σας προτείναμε να λάβετε υπόψη σας κατά το σχεδιασμό της ανάπτυξης της επιχείρησής σας στο εξωτερικό", τονίζει η PayPal στην εν λόγω ανάλυση.
Η εταιρεία συνιστά στις επιχειρήσεις καταρχήν να εντοπίζουν τις αγορές, όπου στοχεύουν: "Το πρώτο βήμα είναι να μάθετε ποιοι είναι οι διεθνείς σας πελάτες, τι αγοράζουν και πως ψωνίζουν. Ξεκινήστε ερευνώντας τη δική σας βάση δεδομένων, προκειμένου να δείτε από ποιες χώρες προέρχονται οι πελάτες που αγοράζουν ήδη τα προϊόντα σας. Εξετάστε τις κορυφαίες χώρες όπου σημειώνεται μεγάλη ζήτηση για το προϊόν και την εξειδίκευσή σας και προσπαθήστε να επεκταθείτε στις αγορές αυτές, ακόμα και για να κάνετε δοκιμαστική μόνο πώληση συγκεκριμένων προϊόντων", τονίζουν οι αναλυτές της PayPal.
“Στην πλατφόρμα μας, οι πιο ενδιαφέρουσες αγορές για τους Έλληνες εμπόρους είναι η Γερμανία, η Γαλλία, η Αυστρία, η Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Ελβετία και η Ολλανδία. Όσον αφορά τα προϊόντα, οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες είναι οι προμήθειες DIY, τα είδη ένδυσης, και τα παιδικά αξεσουάρ", αναφέρει ο Country Operating Officer της DaWanda, της διαδικτυακής αγοράς που προσφέρει χειροποίητα είδη, Konrad Selerski.
"Εξετάστε πως επιθυμούν να πληρώνουν οι πελάτες - και στη συνέχεια, ξεκινήσετε να σκέφτεστε το πως θα πληρωθείτε εσείς. Αυτό είναι ένα κρίσιμο βήμα, καθώς κατά τη διαδικασία του checkout οι διεθνείς αγοραστές τείνουν να εγκαταλείπουν το καλάθι αγορών", σημειώνει η PayPal. Δεν είναι τυχαίο ότι το 38% των διαδικτυακών καταναλωτών δηλώνει ότι ο ασφαλής τρόπος πληρωμής αποτελεί δυνητική κινητήρια δύναμη για τις διασυνοριακές αγορές. Οι πελάτες θέλουν να είναι σίγουροι πως, εάν τυχόν κάτι πάει στραβά, θα παραμείνουν καλυμμένοι και σε αυτό το σημείο μια έγκριτη, διεθνώς γνωστή και ασφαλής μέθοδος πληρωμών μπορεί να αυξήσει την εμπιστοσύνη του αγοραστή.
Έρευνα
"Ερευνήστε τους τοπικούς νόμους, δασμούς και φόρους - μόλις αποφασίσετε που ακριβώς είστε έτοιμοι να διεξάγετε διεθνείς πωλήσεις, αφιερώστε χρόνο για να διερευνήσετε τους ειδικούς κανόνες και κανονισμούς που αφορούν τη χώρα της επιλογής σας. Οι δασμοί και οι φόροι που θα κληθεί να πληρώσει ο πελάτης σας διαφέρουν από χώρα σε χώρα και ανάλογα με το ίδιο το προϊόν", τονίζει στην ανάλυση της η εταιρεία. Και συνεχίζει:
“Εδραιώστε τις υπηρεσίες υποστήριξης και αποστολής - οι άριστες πρακτικές που εφαρμόζετε ήδη στη μεταφορά των προϊόντων είναι ακόμα μεγαλύτερης σημασίας, όταν κάνετε πωλήσεις στο εξωτερικό. Καλό είναι να ορίσετε ξεκάθαρα χρονοδιαγράμματα αποστολής και παραλαβής. Δώστε σαφείς προβλέψεις παράδοσης, βασισμένες στις προδιαγραφές κάθε χώρας και καταγράψτε τα κόστη μεταφορικών σε εμφανές σημείο.
Ευθυγραμμιστείτε με μια αποστολή που πιθανώς να περιλαμβάνει και πολιτική επιστροφών". Όπως τονίζει η εταιρεία, το 37% των διαδικτυακών καταναλωτών δηλώνει ότι η δωρεάν αποστολή δύναται να αποτελέσει κινητήρια δύναμη για τις διασυνοριακές αγορές.
Οργάνωση
"Οργανώστε σωστά την είσοδό σας στην αγορά - όταν πουλάτε προϊόντα online, διαθέτετε αρκετές επιλογές για την είσοδό σας στην διεθνή αγορά. Μπορείτε αρχικά να ξεκινήσετε μέσω ενός υφιστάμενου εμπορικού διαδικτυακού τόπου. Καθιερωμένες και αναγνωρισμένες παγκοσμίως ιστοσελίδες, όπως το eBay, μπορούν συχνά να σας προσφέρουν ένα καλύτερο εύρος δραστηριότητας με χαμηλότερα μάλιστα κόστη. Σας επιτρέπουν να ελέγξετε την ζήτηση για τα προϊόντα σας, προτού δεσμευτείτε στη διάθεση ενός μεγάλου χρηματικού ποσού για τον λειτουργικό επανασχεδιασμό της δικής σας ιστοσελίδας. Μία ελαφρώς πιο “προχωρημένη” επιλογή είναι η βελτιστοποίηση του υπάρχοντος ηλεκτρονικού καταστήματος για την κάλυψη των αναγκών από διεθνείς αγοραστές. Μπορείτε να ξεκινήσετε τονίζοντας απλώς την δυνατότητα διεκπεραίωσης παραγγελιών από το εξωτερικό, αναφέροντας τις χώρες όπου δύναται να γίνει αποστολή, καθώς και τα αντίστοιχα μεταφορικά κόστη", υπογραμμίζει η PayPal.
Πηγή: sepe.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr