Το όνομά της νέας εταιρείας είναι “Hellenic Fast Charging” κι έχει κεντρικό στόχο την ανάπτυξη δικτύου ταχυφορτιστών στις εθνικές οδούς. Η εμπορική επωνυμία, κάτω από την οποία θα γίνει η ανάπτυξη αυτή είναι το Incharge, το ήδη γνωστό σήμα της Nrg, με το οποίο η εταιρεία αναπτύσσει όλο το φάσμα υπηρεσιών φόρτισης ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων.
Όπως σημειώνει η εταιρεία. η βραβευμένη ως «Προϊόν της Χρονιάς» για το 2023, στην κατηγορία «Εφαρμογή Ηλεκτροκίνητου Οχήματος», εφαρμογή για smartphones και tablet του incharge, αποτελεί το απόλυτο εργαλείο για κάθε οδηγό ηλεκτρικού οχήματος.
Μέσα από την εφαρμογή που εγκαθίσταται σε smartphone ή σε tablet αλλά και μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας μπορεί κανείς να:
· Βρει ένα σημείο φόρτισης που τον εξυπηρετεί
· επιλέξει το είδος φόρτισης που επιθυμεί
· παρακολουθήσει την πορεία της φόρτισής του
· δει το ιστορικό των φορτίσεών του
· ολοκληρώσει την πληρωμή του
· εξυπηρετηθεί άμεσα 24/7
Η επένδυση
Η επένδυση της νέας κοινής εταιρείας με τη Hochtief είναι ύψους 3,5 εκατ. ευρώ σε πρώτη φάση, και αφορά την τοποθέτηση των μονάδων φόρτισης σε 13 ΣΕΑ στις εθνικές οδούς και ειδκά στην Ολυμπία Οδό και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, όπου η Γερμανική εταιρεία μετέχει στο σχήμα παραχώρησης. Προβλέπονται 52 θέσεις ταχυφόρτισης, που θα εξυπηρετούνται από 26 ταχύφορτιστές. Σημειώνεται ότι οι συμφωνίες για την Ολυμπία Οδό και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου έχουν χρονική διάρκεια μέχρι το 2038 με δυνατότητα επέκτασης έως το 2041.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η επένδυση θα υλοποιηθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2024 και οι ταχυφορτιστές προγραμματίζεται να τεθούν σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2024. Σε δεύτερη φάση, η εταιρεία σκοπεύει να διπλασιάσει τα σημεία φόρτισης, μέσω επένδυσης 5 εκτα. ευρώ. με ανώτατο όριο, την εγκατάσταση 200 ταχυφορτιστών.
Όπως ανέφερε ο κ. Αναστάσιος Λωσταράκος, Γενικός Διευθυντής της nrg, σε εκδήλωση στο περιθώριο της 87ης ΔΕΘ και με αφορμή την παρουσίαση του εκθεσιακού περιπτέρου της εταιρίας, πρόκειται για μια αρχική επένδυση ύψους 3,5 εκατ. ευρώ και θα υλοποιηθεί έως την ολοκλήρωση του πρώτου εξαμήνου του 2024. «Υπάρχουν σχέδια επέκτασης του συγκεκριμένου δικτύου, άρα θα πρέπει να θεωρούμε δεδομένο ότι τα επόμενα χρόνια το δίκτυο αυτό τουλάχιστον θα διπλασιαστεί, με την επένδυση να φτάνει τα 5,5 – 6 εκατ. ευρώ και με προοπτική να επεκταθεί ακόμη περισσότερο και με ανώτερο όριο τα 200 σημεία» συμπλήρωσε.
Όπως αναφέρθηκε η Hochtief έχει εισέλθει ως επενδυτής στο νέο σχήμα, εισφέροντας και τεχνογνωσία, καθώς μετά από κινήσεις εξαγορών στη Γερμανία κατέχει ηγετική παρουσία στην αγορά ταχυφορτιστών στη μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης.
Να σημειωθεί ότι η αγορά ταχυφόρτισης είναι βασικός “πυλώνας” της νέας “ηλεκτρικης πραγματικότητας” στην αυτοκίνηση, ωστόσο όπως τόνισε ο κ. Λωσταράκος, χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για να ενισχυθεί. Όπως είπε θα πρέπει κατ’ αρχήν να εναρμονιστεί η χώρα με την ευρωπαϊκή απόφαση για την εξομοίωση του ΦΠΑ, καθώς σήμερα ο ΦΠΑ στη φόρτιση είναι 24%, ενώ ον αυτοκινητιστής φορτίσει στο σπίτι του, το ΦΠΑ είναι 6%, Ηδη η NRG έχει αποστείλει σχετική επιστολή στους αρμόδιους υπουργούς, ζητώντας τη μείωση του ΦΠΑ στους φορτιστές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr