Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Αναλυτικότερα, στην ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:
«Η σύλληψη της επιχειρηματικής ιδέας για επέκταση της ΔΕΗ στις τηλεπικοινωνίες στις αρχές της δεκαετίας του 2000, βασίσθηκε σε αντιλήψεις που επικρατούσαν στην προηγούμενη δεκαετία, οι οποίες, ωστόσο, πολύ σύντομα δεν ευδοκίμησαν, καθώς πολλές από τις εταιρείες ενέργειας που μπήκαν στο χώρο των τηλεπικοινωνιών διαπίστωσαν ότι, δεν έχουν τις απαιτούμενες συνέργειες και η μία μετά την άλλη άρχισαν να αποχωρούν από τις τηλεπικοινωνίες λόγω των ζημιών που συσσώρευαν.
Έτσι, από την αρχή της σύστασης της Tellas κατά το 2001 έως και σήμερα φάνηκαν τα δυσμενή αποτελέσματα αυτού του επιχειρηματικού σχεδίου, καθώς οι στόχοι οι οποίοι είχαν τεθεί από το Επιχειρηματικό Σχέδιο της Tellas το 2001 δεν επετεύχθησαν, όπως, για παράδειγμα, στην περίπτωση των ετήσιων εσόδων που ήσαν υποπολλαπλάσια εκείνων που προβλέπονταν από το Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Εξέλιξη Εσόδων
Σε εκατ. 2003 2004 2005 2006
Πραγματοποιηθέντα έσοδα 44 110 123 119
Έσοδα βάσει Επιχειρηματικού Σχεδίου 2001 111 227 355 484
Με την πώληση του μεριδίου της ΔΕΗ στην Tellas μπαίνει ένα τέλος στη συνεχή καταγραφή ζημιών από τον όμιλο της ΔΕΗ. Από τη σύσταση της Tellas μέχρι και τις 30/6/2007 ο όμιλος της ΔΕΗ έχει υποστεί ζημία από αυτή τη συμμετοχή ύψους περίπου 55 εκατ.
Σε ότι αφορά άλλες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ενέργειας που μπήκαν στον τομέα των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, υποχρεώθηκαν να προχωρήσουν σε ρευστοποιήσεις των συμμετοχών τους υφιστάμενες ζημιές στις περισσότερες περιπτώσεις. Έτσι, λοιπόν, διαψεύσθηκε το μοντέλο multi-utility που επικράτησε στη δεκαετία του 1990 σύμφωνα με το οποίο οι καταναλωτές θα προμηθεύονται ρεύμα, φυσικό αέριο, θέρμανση, τηλεπικοινωνίες και άλλες υπηρεσίες από μια εταιρία.
Σύντομα αποδείχθηκε στις περισσότερες των περιπτώσεων ότι, οι καταναλωτές προτιμούν ξεχωριστούς παρόχους για τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες. Η πολιτική των χαμηλών τιμολογίων προσέλκυσε πελάτες που έψαχναν για «ευκαιρίες» οι οποίοι γρήγορα μετακινήθηκαν σε χαμηλότερες προσφορές ανταγωνιστών. Οι προσδοκίες αυτών των επιχειρήσεων για υψηλές αποδόσεις δεν επαληθεύθηκαν.
Ενδεικτικά αναφέρονται οι εξής περιπτώσεις:
Στην Ιταλία η ENEL αγόρασε την WIND το 1998 και την πώλησε το 2005.
Η ΑΕΜ αγόρασε την Fastweb το 1999 και την πώλησε το 2004.
Στην Αγγλία, όλες οι εταιρίες ηλεκτρισμού που είχαν δραστηριοποιηθεί στο χώρο των τηλεπικοινωνιών είχαν αποχωρήσει μέχρι το 2005. Η National Grid αγόρασε την Energis το 1995 και αποχώρησε το 2002. Η Centrica αγόρασε την OneTel το 2001 και αποχώρησε το 2005. Η Scottish Power δραστηριοποιήθηκε με την Τhus από το 1994 μέχρι το 2002. Η EDF Energy, θυγατρική της EDF στην Αγγλία, απεχώρησε από τη πώληση τηλεφωνίας το 2001 και τη μίσθωση δικτύου οπτικών ινών το 2005.
Στην Γερμανία