Όπως αναφέρει ο ΣΕΕΠΕ, οριακές ήταν οι αλλαγές στα μεγέθη της αγοράς για το 2019 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Πιο συγκεκριμένα, η αξία των πωλήσεων μειώθηκε κατά 1,1%, σε σχέση με το 2018, φτάνοντας τα € 11,8 δισεκ., ενώ ο όγκος αυξήθηκε οριακά από 13.497 σε 13.503 χιλ. μετρικούς τόνους.
Οι Εταιρείες του κλάδου συνολικά μετά από φόρους και χωρίς να υπολογιστούν οι πωλήσεις σε αεροπορικά καύσιμα, παρουσίασαν για το 2019 οριακή κερδοφορία, μόλις € 13,3 εκ. (καθαρό περιθώριο κέρδους 0,11% επί του τζίρου), γεγονός που οφείλεται κυρίως στη μείωση των λειτουργικών εξόδων.
Σημειώνεται ότι τα απασχολούμενα κεφάλαια του κλάδου ανέρχονται σε € 1,8 δισεκ.
Πηγή για τα Δημόσια Έσοδα
Η μελέτη του ΙΟΒΕ αποτύπωσε σε αριθμούς την τεράστια συνεισφορά του κλάδου στα Δημόσια Έσοδα. Παρά την οριακή μείωση (0,9%) σε σύγκριση με το 2018, το 2019 ο κλάδος εισέφερε στα Δημόσια Ταμεία πάνω από € 3,7 δισεκ.
Σημειώνεται ότι επί του συνολικού κοινωνικού προϊόντος του κλάδου, δηλαδή τα έσοδα που κατανεμήθηκαν στο κράτος, τους πιστωτές, το προσωπικό και τους μετόχους, τα έσοδα του Δημοσίου αντιπροσωπεύουν ποσοστό 94,9%.
Υπεύθυνος εργοδότης
Ενισχυμένος ήταν και ο δείκτης της απασχόλησης, με τις άμεσες θέσεις να αυξάνονται κατά 15,4%. Οι αμοιβές προσωπικού ανήλθαν σε € 71,8 εκατ., ενώ οι εργοδοτικές εισφορές σημείωσαν αύξηση 1,2%, αγγίζοντας τα € 18,8 εκατ.
Αξιοσημείωτη είναι και η αύξηση των επενδύσεων που πραγματοποίησαν οι Εταιρίες του κλάδου. Οι συνολικές επενδύσεις -μεγάλο μέρος των οποίων αφορά στην προστασία του Περιβάλλοντος- το 2019 ξεπέρασαν τα € 86,2 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 18,5%, συγκριτικά με το 2018.
Αβεβαιότητα για το μέλλον
Σε αντίθεση με το 2019, τα αποτελέσματα της φετινής χρονιάς κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τον κλάδο και κατ’ επέκταση για τα κρατικά έσοδα. Σήμερα οι προοπτικές του κλάδου, μετά την ανακοίνωση και των νέων αναγκαίων μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας, είναι ιδιαίτερα αρνητικές.
Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι τον Απρίλιο του 2020, σε συνθήκες σχεδόν ανάλογες με τις σημερινές, οι πωλήσεις βενζίνης μειώθηκαν 57% σε σύγκριση με τον περσινό Απρίλιο.
Συνολικά στο εννιάμηνο του 2020, οι πωλήσεις σε όλα τα προϊόντα παρουσιάζουν σημαντική μείωση. Οι Βενζίνες -14,4%, το Πετρέλαιο Κίνησης -10,7%, το Μαζούτ -13,3%, τα Ναυτιλιακά Καύσιμα -35% και τα Αεροπορικά κατά -67,9%.
Αληγιζάκης: Σταθερός πυλώνας ασφάλειας η εμπορία πετρελαιοειδών
Με αφορμή τη δημοσίευση της μελέτης του ΙΟΒΕ, ο Πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ, κύριος Γιάννης Αληγιζάκης, δήλωσε: «Ο κλάδος Εμπορίας Πετρελαιοειδών αποτελεί σταθερά και αποδεδειγμένα πυλώνα οικονομικής ανάπτυξης και ασφάλειας για τη δημοσιονομική πορεία της Ελλάδας, μεριμνώντας για την διασφάλιση της διακίνησης καυσίμων ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές και συμβάλλοντας καθοριστικά στον ενεργειακό σχεδιασμό της χώρας.
Η μελέτη του ΙΟΒΕ ανέδειξε για ακόμη μια χρονιά τόσο τα ποσοτικά, όσο και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της συνεισφοράς των εταιριών μας στην Οικονομία. Παρά τις νέες, τεράστιες προκλήσεις που δημιουργεί η πανδημία, οι Εταιρίες Εμπορίας Πετρελαιοειδών συνεχίζουν να επενδύουν στη βιώσιμη ανάπτυξη. Συνεχίζουν να επενδύουν σε ένα μέλλον καλύτερο με κέντρο το Περιβάλλον και τον άνθρωπο».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr