Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η μέση τιμής της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων διαμορφώθηκε πανελλαδικά στις 11 Μαρτίου στο 1,54 ευρώ το λίτρο, ενώ στις 7 Μαρτίου ανερχόταν στο 1,62 ευρώ το λίτρο. Τα μέχρι τώρα στοιχεία δεν αντικατοπτρίζουν το μέγεθος της πτώσης των τιμών του αργού.
Όπως αναφέρει στο Reporter, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), Γιώργος Ασμάτογλου το ποσοστό της μείωσης στην αντλία εξαρτάται από τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών και τα διυλιστήρια, που ακολουθούν την πορεία της αγοράς και τις αντίστοιχες αυξομειώσεις στις τιμές.
Ωστόσο, επισημαίνει ότι «η μείωση στην τιμή του αργού επηρεάζει ένα μικρό ποσοστό από τη συνολική τιμή της βενζίνης», γύρω στα 38 λεπτά από τη συνολική τιμή του 1,54 ευρώ το λίτρο. Ο λόγος που η καθίζηση στις τιμές επηρεάζει τελικά ένα μικρό μέρος της τιμής της βενζίνης είναι οι φόροι. Όπως προκύπτει από τα νούμερα, η τελική τιμή στην Ελλάδα αποτελείται κατά 70% περίπου από φόρους. Συνεπώς οι όποιες αυξήσεις ή μειώσεις στην τιμή του αργού επηρεάζουν το υπόλοιπο 30% της τιμής. Σύμφωνα με τον κ. Ασμάτογλου, «ο καταναλωτής δικαίως δεν καταλαβαίνει τη διαφορά στην τιμή. Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης είναι πολύ υψηλός και δεν επιτρέπει την πραγματική μείωση των τιμών σε περιόδους, όπως η τωρινή». Γι’ αυτό, άλλωστε, τονίζει ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ, διαχρονικό αίτημα της Ομοσπονδίας είναι η άμεση μείωσή του.
Σε κάθε περίπτωση, παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι η τιμή της βενζίνης θα μειωθεί περαιτέρω μέχρι το τέλος της εβδομάδας, καθώς το πετρέλαιο συνεχίζει να κινείται πτωτικά. Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης επεσήμανε πρόσφατα: «Υπάρχει ήδη μια μείωση στα καύσιμα. Δεν είναι η μείωση που βλέπουμε στις διεθνείς αγορές. Θέλει κάποιες μέρες για να περάσει αυτή η μείωση και στους Έλληνες καταναλωτές. Θα περάσει γιατί αν δεν περάσει θα βάλουμε αυστηρά πρόστιμα».
Τέλος, ο κ. Ασμάτογλου βάζει στο κάδρο τον κορονοϊό, υπογραμμίζοντας ότι οι μετακινήσεις έχουν περιοριστεί, ο κόσμος δεν κυκλοφορεί και όπως και οι περισσότεροι κλάδοι της οικονομίας, έτσι κι αυτός των πρατηρίων υφίσταται μεγάλο πλήγμα.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr