Ειδικότερα ο αναπληρωτής υπουργός δηλώνει στο πρακτορείο ότι το χρέος της Ελλάδας (ελληνικών διυλιστηρίων) προς το Ιράν σύντομα θα διευθετηθεί και ότι υπεγράφη σχετικό μνημόνιο κατανόησης για το πλαίσιο της συμφωνίας.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για πιθανές συζητήσεις για την εξαγορά ελληνικών διυλιστηρίων ο Ζαμαμίνια τονίζει ότι «ο ιδιωτικός τομέας του Ιράν ενδιαφέρεται να συμμετάσχει σε σχέδιο εξαγοράς (των ελληνικών διυλιστηρίων) και ότι το Ιρανικό υπουργείο πετρελαίου θα υποστηρίξει τη συμμετοχή του Ιράν στο διυλιστήριο των ΕΛΠΕ». Το δημοσίευμα του πρακτορείου, αναφέρεται επίσης στις συζητήσεις που έκανε για το ίδιο θέμα ο υπουργός πετρελαίου Bijan Zanganeh με τον Έλληνα υπουργό Εξωτερικών Νίκο Κοτζιά, κατά την επίσκεψη του τελευταίου στην Τεχεράνη, όταν και συζητήθηκε το θέμα του χρέους των EΛΠΕ. Στο ίδιο δημοσίευμα γίνεται αναφορά σε οφειλή ύψους 755 εκατομμυρίων δολαρίων.
Σε ό,τι αφορά την ελληνική κυβέρνηση, πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν υπάρχει πρόθεση για να υπάρξει πώληση ποσοστού της συμμετοχής στα ΕΛΠΕ, όπως έχει κατ΄ επανάληψη δηλώσει ο αρμόδιος ΥΠΕΝ Π. Σκουρλέτης. Πάντως το ποσοστό του Δημοσίου έχει περάσει στον έλεγχο του ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς ωστόσο έκτοτε να υπάρχει εξέλιξη ούτε να έχει ληφθεί κάποια απόφαση. Αξίζει να αναφερθεί ότι σε περίπτωση το ποσοστό του δημοσίου πέσει κάτω από ποσοστό 35,2% τότε χάνονται τα δικαιώματα που υπάρχουν επί της διοίκησης του ομίλου, ο οποίος επιπρόσθετα ετοιμάζεται να ανακοινώσει σημαντική κερδοφορία (η διοίκηση έχει μιλήσει για επίπεδα ρεκόρ) επωφελούμενος από το θετικό περιβάλλον στην αγορά διύλισης αλλά και το εν εξελίξει πρόγραμμα εξυγίανσης.
Σε ό,τι αφορά τον έτερο μέτοχο την Paneuropean μετά την πρόσφατη ανακοίνωση που διέψευδε τις πληροφορίες περί πώλησης, δεν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση. Θυμίζουμε ότι με την τότε ανακοίνωση διαψεύδονταν τα σενάρια περί πρόθεσης αποχώρησης από το μετοχικό κεφάλαιο των ΕΛΠΕ αλλά και περί συζητήσεων με το Ιράν για πώληση ποσοστού έναντι της εκκρεμούς οφειλής που υπάρχει από το 2012 όταν και πάγωσαν οι τραπεζικές συναλλαγές λόγω εμπάργκο.
Σημειώνεται ότι η εισηγμένη με κεφαλαιοποίηση μόλις 1,18 δισ. ευρώ, διαθέτει δύο υπερσύγχρονα διυλιστήρια σε Ασπρόπυργο και Ελευσίνα, ένα διυλιστήριο παλαιάς τεχνολογίας, αλλά αρκούντως εκσυγχρονισμένο στη Θεσσαλονίκη, το ανενεργό διυλιστήριο στα Σκόπια, ενώ έχει πολύ μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Σκόπια και Μαυροβούνιο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr