Οι δύο κοινοπραξίες που έχουν περάσει στο τελικό στάδιο για την ανάληψη των τριών έργων προχώρησαν τις τελευταίες ημέρες στην κατάθεση βελτιωμένων προσφορών, όπως τουλάχιστον αναφέρουν πληροφορίες που κυκλοφορούν στην κατασκευαστική πιάτσα. Πρόκειται για την κοινοπραξία της γαλλικής Spiecapag (του ομίλου Vinci) με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ και της ιταλικής Bonatti με την J&P ΑΒΑΞ.
Καθεμία από τις τρεις εργολαβίες για την κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού, συνολικού μήκους 550 χιλιομέτρων, είναι αξίας περί τα 230 εκατ. ευρώ. Όπως σημειώνουν πηγές της αγοράς, διοίκηση της εταιρείας διαχείρισης του αγωγού TAP φέρεται να κάλεσε τους leaders των κοινοπραξιών, Γάλλους και Ιταλούς, να υποβάλλουν νέες προσφορές, βελτιωμένες σε σχέση με τις αρχικές. Οι διεργασίες αυτές φαίνεται ότι αποτέλεσαν τον βασικό λόγο που η διαδικασία «τράβηξε» σε χρόνο καθώς οι δύο κοινοπραξίες θεωρούσαν ότι η δουλειά θα είχε «κλείσει» από το 2015 κιόλας.
Η συνέχεια θα δείξει πως θα δοθεί η «δουλειά», αν πάρουν τη μερίδα του λέοντος οι Γάλλοι με τους Ιταλούς (με τη J&P ΑΒΑΞ) να παίρνουν μία εργολαβία. Πάντως, πριν ένα μήνα το ποσοστό της νορβηγικής Statoil (20%) στον TAP πουλήθηκε έναντι 208 εκατ. ευρώ στην Ιταλική Snam. Και μένει να φανεί αν αυτές οι καραμπόλες «ανακατέψουν την τράπουλα» και μαζί τα «μερίδια της πίτας».
Σημειώνεται ότι πρόσφατα ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Πάνος Σκουρλέτης, ενέκρινε τα σχέδια για την εγκατάσταση και τη διαδρομή του ελληνικού τμήματος του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου σε 13 Περιφερειακές Ενότητες της χώρας. Οι αποφάσεις αφορούν στην εγκατάσταση και διαδρομή του TAP στις Περιφερειακές Ενότητες Έβρου, Δράμας, Καβάλας, Ξάνθης, Ροδόπης, Ημαθίας, Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Πέλλας, Σερρών, Καστορίας, Κοζάνης, Φλώρινας.
Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr