Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Μέσω της διασύνδεσης αυτής, θα μπορεί να τροφοδοτείται η αγορά της Βουλγαρίας με ποσότητες φυσικού αερίου προέλευσης Αζερμπαϊτζάν που θα μεταφέρει ο ΤΑΡ.
Μέχρι σήμερα ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός, που βρίσκεται στην τελική φάση σχεδιασμού και αδειοδοτήσεων, προβλέπεται έχει πρόσβαση μόνο στο Ελληνικό εθνικό σύστημα φυσικού αερίου το οποίο διαχειρίζεται ο ΔΕΣΦΑ. Μετά όμως την πώληση του ΔΕΣΦΑ στην αζέρικη Socar, η οποία συμμετέχει επίσης και στη διαχείριση του κοιτάσματος μαμούθ SDII και του ΤΑΡ, δίνεται η δυνατότητα διασύνδεσης και συνεργασίας και με τον αγωγό που θα φέρει το Αζέρικο αέριο στη Δύση.
Άλλωστε, το έργο της κατασκευής του ελληνοβουλγαρικού αγωγού, που είναι διπλής ροής, προωθήθηκε μετά τη ρωσοουκρανική κρίση τον χειμώνα του 2009, όταν διεκόπη η τροφοδοσία ρωσικού αερίου σε πολλές χώρες της ΝΑ. Ευρώπης. Εντάσσεται δε σε ένα σύστημα μικρών αγωγών φυσικού αερίου που άρχισαν να κατασκευάζονται και συνδέουν μεταξύ τους τα δίκτυα της Ουγγαρίας, της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας, με στόχο τη μείωση της εξάρτησης από το ρωσικό φυσικό αέριο.
Στην εταιρεία του ελληνοβουλγαρικού αγωγού ICGB συμμετέχουν με ίσα ποσοστά η βουλγαρική κρατική εταιρεία ΒΕΗ (Bulgaria Energy Holding) και η ελληνοϊταλική Poseidon (ΔΕΠΑ- Edison). Ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός, μήκους περίπου 250 χλμ., θα συνδέει τα δίκτυα των δύο χωρών στα σημεία Κομοτηνή και Stara Zagora. Σχεδιάζεται για αρχική δυναμικότητα 3 δισεκατομμυρίων κ.μ. τον χρόνο, με δυνατότητα επέκτασης στα 5 δισ. κ.μ.