Σε μία συνεργασία η οποία ξεκίνησε πρόσφατα, χτίζει μια σταθερή συνεργασία με τοπικούς παραγωγούς μέσα από πρόγραμμα συμβολαιακής γεωργίας, για αρωματικά φυτά, απαραίτητα για τα προϊόντα της. Μάλιστα στην παρελθούσα χρήση το πρόγραμμα ξεπέρασε σε αξία τα 9 εκατομμύρια ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλο κομμάτι του τζίρου της Paliria, της τάξεως του 65%, προέρχεται από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που παρασκευάζει για λογαριασμό αλυσίδων σούπερ μάρκετ σε Ελλάδα και εξωτερικό. Μεταξύ άλλων, η εταιρεία παράγει το σύνολο των φασολιών γίγαντες που πωλούνται με ιδιωτική ετικέτα της Lidl στην Ευρώπη, ενώ σημαντική συνεργασία υπάρχει και με την Aldi, καθώς και με μεγάλη αμερικανική αλυσίδα.
Άλλωστε, Paliria θεωρείται ο «βασιλιάς του ντολμά» και όχι άδικα καθώς είναι η νούμερο 1 εταιρεία παραγωγός ντολμά παγκοσμίως. Στις εγκαταστάσεις της, σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Κίνα και Ιορδανία, διαλέγονται ένα-ένα τα ντολμαδόφυλλα και τυλίγονται στο χέρι καθημερινά 2 εκατ. ντολμαδάκια και, όπως γίνεται αντιληπτό, απαιτούνται μεγάλες ποσότητες μυρωδικών φυτών, καθώς μάλιστα, στην προϊοντική της γκάμα υπάρχουν έτοιμα γεύματα ψυγείου και κατάψυξης, προϊόντα ραφιού, αλλά κι ένα ολοκληρωμένο μενού υπό το brand Greek Originals, ζύμες, όλα εστιασμένα στην ελληνική κουζίνα.
Όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της εταιρείας, κ. Κωνσταντίνος Σουλιώτης κατά τη διάρκεια πρόσφατης ενημερωτικής ξενάγησης στο εργοστάσιο στα Πολιτικά Εύβοιας, «στην περιοχή έχουμε συμβολαιακή καλλιέργεια σε άνηθο, μαϊντανό, κρεμμύδι. Το μεγαλύτερο, βέβαια, πρόγραμμα συμβολαιακής γεωργίας είναι στη Μακεδονια, σε περιοχές βόρεια από την Πιερία. Συλλεγουμε χιλιαδες τόνους, πάνω από 5000 τόνους σε διάφορα προϊόντα, το 95% εκ των οποίων προέρχονται από το κομμάτι της συμβολαιακής γεωργίας. Συνεργαζόμαστε με πολλούς αγρότες, ενώ μην ξεχνάτε ότι λόγω του ότι παράγουμε εμβληματικές μελιτζανοσαλάτες, αλλά και ιμαμ έχουμε εκτεταμένο πρόγραμμα συμβολαιακής στην τσακώνικη μελιτζάνα».
Αξίζει να σημειωθεί ότι την επόμενη τριετία η εταιρεία θα προχωρήσει σε επενδύσεις συνολικού ύψους 18 εκατ. ευρώ οι οποίες θα αφορούν έμψυχο δυναμικό, παραγωγή νέων προϊόντων προς εξυπηρέτηση των πελατών της καθώς και εγκαταστάσεις.
Ηδη, όπως αναφέρει η διοίκηση, η Paliria αναμένεται να σπάσει το ιστορικό ορόσημο των 100 εκατομμυρίων ευρώ, πετυχαίνοντας σημαντική αύξηση πωλήσεων (απο τα 76 εκατ. του 2022), μεγάλο μέρος της οποίας προέρχεται από την εξαγορά της εταιρείας κατεψυγμένης ζύμης Τσαμπάσης στην οποία προχώρησε εντός του 2023.
Ακόμη, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Paliria, Γιώργο Κωστιάνη, και η κερδοφορία της εταιρείας θα είναι βελτιωμένη φέτος. Συγκεκριμένα, η φετινή ανάπτυξη του τζίρου συμβάλει με περισσότερα από 17 εκατ. ευρώ η βιομηχανία παραγωγής προϊόντων ζύμης, Τσαμπάσης Α.Ε.
Εχει σημασία να καταγραφεί πάντως, το πώς η εταρεία ξεκίνησε και αναπτύχθηκε. «Η πρώτη δουλειά του πατέρα μας ήταν το γενικό εμπόριο» ανέφερε, κατά την εν λόγω εκδήλωση, ο κ. Σουλιώτης.
«Οι πελάτες τον παρότρυναν να μπει σε αυτήν την κατηγορία προϊόντων κι επειδή ήταν ανήσυχος τα κατάφερε. Με πρώτο βήμα μια βιοτεχνία, με ξεκίνημα ως εργαζόμενες 7 ξαδέρφες. Και εκεί μπήκαμε κι εμείς με τον αδελφό μου το αγαπήσαμε και συνεχίσαμε» ανέφερε ο κ. Σουλιώτης. «Δεν σπουδάσαμε αλλά είμαστε άνθρωποι της πιάτσας, το 1957 ξεκίνησε η εταιρεία και το 1974 έγινε η πρώτη εξαγωγή στην Αμερική».
Ο κ. Σουλιώτης εστίασε στο μετασχηματισμό της ελληνικής παραγωγικής βάσης στο διάβα των χρόνων.
«To 1977 ήταν 35 - 40 σχεδόν οικοτεχνίες βιοτεχνίες και βιομηχανίες, όπως η ΖΑΝΑΕ, η Ζενίθ, η Best Rekor, ο Πελεκάνος. Ο πατέρας δεν ήξερε το ντολμαδάκι πήγε στη Rekor και αφού τον κατεβάσανε στην παραγωγή βρήκε μάστορα, του έδωσε παραπάνω χρήματα και ξεκίνησε» σημείωσε ο κ. Σουλιώτης, που σήμερα έχει ανοίξει πανιά και στην εστίαση με ένα εμβληματικό σημείο στη Σίφνο, όπου ο σεφ Θοδωρής Γρηγοριάδης χτίζει γεύσεις στο «Alyélo».
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr