Οι δοκιμαστικές πτήσεις, όπως η συγκεκριμένη πτήση που διεξήχθη στις 22 Νοεμβρίου, ανοίγουν το δρόμο για τον μελλοντικό καθορισμό, την πιστοποίηση και την υιοθέτηση 100% SAF για πτήσεις, καθώς οι κυβερνήσεις υιοθετούν στρατηγικές για την ευρύτερη υποστήριξη της παραγωγής και χρήσης SAF. Η δοκιμαστική πτήση με A380 εστιάζει στην απόδοση και τη συμβατότητα του SAF, καθιστώντας το μια ασφαλή και αξιόπιστη πηγή καυσίμου, συμβάλλοντας στην έρευνα που διεξάγεται από τον κλάδο για την αξιολόγηση των επιπτώσεων του 100% SAF στην απόδοση των αεροσκαφών. Η χρήση του SAF επί του παρόντος έχει όριο ανάμειξης 50% στους κινητήρες για εμπορικές πτήσεις.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας, η δοκιμαστική πτήση με αεροσκάφος τύπου Α380 της Emirates πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της σύγκλισης εκπροσώπων του κλάδου της αεροπορίας, διεθνών οργανισμών, ρυθμιστικών φορέων και υψηλόβαθμων στελεχών που σχετίζονται με τις πολιτικές στο Ντουμπάι, για την Τρίτη Διάσκεψη του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) για τις αερομεταφορές και τα εναλλακτικά καύσιμα (CAAF/3). Εξειδικευμένοι συνεργάτες από την Airbus, την Engine Alliance, την Pratt & Whitney, τη Neste, τη Virent και την ENOC έχουν εργαστεί για τις δοκιμές, τις τεχνικές αξιολογήσεις και την ανάλυση δεδομένων για τη σημερινή πτήση.
Το 100% drop-in SAF που χρησιμοποιήθηκε στη συγκεκριμένη πτήση περιλαμβάνει ανανεώσιμες αρωματικές ενώσεις και μιμείται σε μεγάλο βαθμό τα χαρακτηριστικά των συμβατικών καυσίμων jet. Αυτή είναι η πρώτη φορά που το drop-in SAF χρησιμοποιείται σε αεροσκάφος τύπου A380, επιδιώκοντας την πλήρη συμβατότητα σε όλα τα υπάρχοντα συστήματα του αεροσκάφους. Στην πτήση αξιοποιήθηκαν τέσσερις τόνοι SAF, αποτελούμενοι από HEFA-SPK (υδρο-επεξεργασμένοι εστέρες και λιπαρά οξέα συνθετική παραφινική κηροζίνη) που παρείχε η Neste και HDO-SAK (υδροαποξυγονωμένη συνθετική αρωματική κηροζίνη) από τη Virent. Η ENOC βοήθησε στην εξασφάλιση του καθαρού SAF που αποτελείται από HEFA-SPK και το συνδύασε με Βιώσιμη Αεροπορική Κηροζίνη (SAK) στις εγκαταστάσεις της στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντουμπάι πριν από τη δοκιμαστική πτήση, ενώ χρησιμοποιήθηκε επίσης σε υπηρεσίες εντός του αεροσκάφους.
Το 100% SAF χρησιμοποιήθηκε σε έναν κινητήρα Engine Alliance GP7200, ενώ το συμβατικό καύσιμο jet χρησιμοποιήθηκε στους άλλους τρεις κινητήρες. Η βοηθητική μονάδα ισχύος (APU) PW980 από την Pratt & Whitney Canada λειτουργούσε επίσης με 100% SAF.
Πρόσφατα, πραγματοποιήθηκαν δοκιμές σε κινητήρα A380 Engine Alliance GP7200 χρησιμοποιώντας 100% SAF, ώστε να εξεταστεί ο κινητήρας ότι μπορεί να λειτουργεί με το ειδικά αναμεμειγμένο 100% drop-in SAF χωρίς να επηρεάζεται η απόδοσή του ή να απαιτούνται τυχόν τροποποιήσεις. Οι συγκεκριμένες δοκιμές κινητήρων πραγματοποιήθηκαν στο υπερσύγχρονο Κέντρο Μηχανικής της Emirates στο Ντουμπάι.
Ο κ. Adel Al Redha, Γενικός Διευθυντής Λειτουργιών της Emirates δήλωσε: «Η Emirates είναι η πρώτη επιβατική αεροπορική εταιρεία στον κόσμο που λειτουργεί αεροσκάφος τύπου A380 τροφοδοτώντας έναν από τους τέσσερις κινητήρες GP7200 της Engine Alliance με 100% drop-in SAF, Όλοι εμείς στην Emirates, καθώς και οι συνεργάτες μας, είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για αυτό το γεγονός, καθώς αποδεικνύεται ότι κάνουμε πράξη τις δεσμεύσεις μας μέσω της έρευνας και της δοκιμής υψηλότερων συγκεντρώσεων SAF για να οδηγηθούμε τελικά στην υιοθέτηση του 100% SAF στη βιομηχανία. Αυτό σηματοδοτεί ένα ακόμη σημαντικό βήμα στη χρήση SAF σε έναν από τους κινητήρες του A380, ενός αεροσκάφους ευρείας ατράκτου με τέσσερις κινητήρες. Η αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση για εναλλακτικές λύσεις καυσίμων αεριωθούμενων αεροσκαφών χαμηλότερων εκπομπών υπάρχει και το έργο των παραγωγών και των προμηθευτών για την εμπορευματοποίηση του SAF και τη διάθεσή του θα είναι κρίσιμο τα επόμενα χρόνια, για να βοηθήσει την Emirates και την ευρύτερη βιομηχανία να προωθήσουν την πορεία μας προς χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα».
Η Julie Kitcher, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Επικοινωνίας και Εταιρικών Υποθέσεων της Airbus σχολίασε: «Η στιγμή που η Emirates θέτει σε πτήση ένα A380, το μεγαλύτερο αεροσκάφος στον κόσμο, τροφοδοτώντας τον έναν κινητήρα με 100% SAF, είναι συμβολική. Αυτά τα καύσιμα είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης των εκπομπών CO2 στον κλάδο των αερομεταφορών σήμερα και υποστηρίζονται όλο και περισσότερο από τις κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου. Το SAF είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη του στόχου του τομέα για μηδενικές εκπομπές το 2050, αλλά χρειάζεται την υποστήριξη όλου του κλάδου. Στην Airbus, εργαζόμαστε για να κάνουμε όλα τα αεροσκάφη μας να λειτουργούν με 100% Βιώσιμο Αεροπορικό Καύσιμο έως το 2030. Επιπλέον, διατηρούμε συνεργασίες που στοχεύουν στην ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς SAF τα επόμενα χρόνια. Η Airbus, ως εταιρεία, στοχεύει να πρωτοπορήσει στη βιώσιμη αεροδιαστημική. Οι φιλοδοξίες μας γίνονται πράξη μέσω της συνεργασίας μας με την Emirates».
Στις αρχές της χρονιάς, η Emirates πραγματοποίησε με επιτυχία την πρώτη δοκιμαστική πτήση με 100% SAF με αεροσκάφος τύπου Boeing 777-300ER, με κινητήρα GE90.
Τον προηγούμενο μήνα, οι πρώτες πτήσεις της Emirates που εκτελούνται με Βιώσιμο Αεροπορικό Καύσιμο (SAF) που παρέχονται από τη Shell Aviation απογειώθηκαν από το Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντουμπάι (DXB). Η Shell προμήθευσε 315.000 γαλόνια μικτού SAF για χρήση στον κόμβο της αεροπορικής εταιρείας στο Ντουμπάι.
Η αεροπορική εταιρεία πρόσφατα επέκτεινε τη συνεργασία της με την Neste για την προμήθεια άνω των 3 εκατομμυρίων γαλονιών μικτού SAF το 2024 και το 2025, για πτήσεις που θα αναχωρήσουν από τα αεροδρόμια του Άμστερνταμ Schiphol και της Σιγκαπούρης Changi.
Επί του παρόντος, η Emirates αυξάνει την παροχή SAF στη Νορβηγία και τη Γαλλία, ενώ παράλληλα συνεχίζει να αναζητάει ευκαιρίες για χρήση Βιώσιμου Αεροπορικού Καυσίμου σε διάφορα αεροδρόμια, όταν ο εφοδιασμός καταστεί εφικτός.
Η Emirates συμμετέχει σε μια σειρά ομάδων εργασίας του κλάδου των αερομεταφορών και της κυβέρνησης των ΗΑΕ, και των εμπλεκόμενων μερών με στόχο την κλιμάκωση της παραγωγής και της προμήθειας SAF. Πέρυσι, μαζί με τη Γενική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (GCAA) των ΗΑΕ, η αεροπορική εταιρεία συνέβαλε στην ανάπτυξη του οδικού χάρτη καυσίμων Power-to-Liquid (PtL) των ΗΑΕ, που καθοδηγείται από το Υπουργείο Ενέργειας και Υποδομών των ΗΑΕ και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, ενώ συμμετείχε ενεργά στον Εθνικό Χάρτη Πορείας Βιώσιμων Αεροπορικών Καυσίμων των ΗΑΕ που ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2023 από το Υπουργείο Ενέργειας και Υποδομών και την Γενική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr