Τούτου δοθέντος η Aegean, εταιρεία με “αποτύπωμα” σε εισφορές και φόρους στο κράτος σε υποδομές (τέλη αεροδρομίων ) που ξεπερνούν τα 400 εκατ., έχει κάνει τη σχετική προετοιμασία ώστε να αντιμετωπίσει το όλο ζήτημα και έτσι να απομειώσει την όποια όχληση των επιβατών της. Συγκεκριμένα έχει επενδύσει στον διπλασιασμό του αριθμού των διαθέσιμων reserve (back up) αεροσκαφών.
“Κάνουμε κάθε προσπάθεια να ξεπεράσουμε τις λειτουργικές δυσκολίες, κυρίως καθυστερήσεις που δημιουργεί η επαναφορά της κίνησης στα προ πανδημίας επίπεδα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με τον ρωσικό εναέριο χώρο κλειστό να λειτουργεί περιοριστικά για την αεροναυτιλία, εντείνοντας κάποιες ήδη προϋπάρχουσες αδυναμίες στη χωρητικότητα” ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης κατά την Τακτική Γενική Συνέλευση της Τετάρτης.
Όπως σημείωσε, “επιπρόσθετα, και οι ελλείψεις προσωπικού κυρίως στην εξυπηρέτηση εδάφους, ενώ έχουν βελτιωθεί σε σχέση με το 2022, δημιουργούν ακόμη προβλήματα σε αρκετά αεροδρόμια της Ευρώπης, ιδιαίτερα προφανώς κάτω από δύσκολες καιρικές συνθήκες”.
Το πτητικό έργο
Σημειώνεται, ότι το 2023 είναι για την Αegean ένα έτος ιδιαίτερα δυναμικής ανάπτυξης όπως τόνισε ο κ. Γερογιάννης αλλά και ο πρόεδρος της εταιρείας Ευτύχης Βασιλάκης, καθώς προσφέρει συνολικά 18 εκατ. θέσεις, εκ των οποίων 11 εκατ. θέσεις εξωτερικού, 2 εκατ. περισσότερες δηλαδή συγκριτικά με το 2022. Η εταιρεία, μάλιστα, επιχειρεί σε 165 προορισμούς, σε 46 χώρες με 272 απευθείας δρομολόγια, με ένα στόλο 76 αεροσκαφών.
“Το μεγαλύτερο δίκτυο και ο μεγαλύτερος στόλος στην ιστορία μας” τόνισε ο CEO της εταιρείας και προσέθεσε ότι με τις 2 εκατ. επιπλέον θέσεις η AEGEAN αποτελεί για το 2023 το βασικό αρωγό ανάπτυξης του μεταφορικού έργου αλλά και του τουριστικού προϊόντος στην χώρα.
Ήδη, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους η AEGEAN μετέφερε συνολικά 6,7 εκατ. επιβάτες, 42% περισσότερους συγκριτικά με το εξάμηνο του 2022, προσφέροντας 8,7 εκατ. χιλιομετρικές θέσεις (34% περισσότερες θέσεις σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2022).
Εξίσου σημαντική είναι και η βελτίωση των συντελεστών πληρότητας που έφτασαν το 82% το πρώτο εξάμηνο του 2023 από 74% το 2022, φέρνοντας και σημαντικά υψηλοτέρα έσοδα ανά πτήση.
Στο αποτέλεσμα αυτό συντέλεσε, (πέραν της σύγκρισης με την αδύναμη αφετηρία του 2022) η διεύρυνση της δραστηριότητας της AEGEAN με 16 νέα δρομολόγια (και 27 μαζί με charter) στο εξωτερικό, αλλά και η ενίσχυση συχνότητας σε προορισμούς της Ιταλίας, Ισπανίας, Γερμανίας, Σκανδιναβίας, Ισραήλ, Αιγύπτου και Σαουδικής Αραβίας.
Είναι χαρακτηριστικό της κάλυψης του δικτύου ότι πετάει πλέον σε 11 προορισμούς στην Γαλλία, 13 στην Γερμάνια, 10 στην Ιταλία αλλά και 10 στην Ιβηρική χερσόνησο ενώ και στο δίκτυο της μέσης Ανατολής πετάει πλέον σε 10 προορισμούς.
Με βάση όσα μάλιστα, ανέφεραν ο κ. Βασιλάκης και ο κ. Γερογιάννης, “αξιοποιώντας τη δυναμική και τις ιδιαίτερα θετικές ταμειακές ροές μας, ήδη από τον Μάρτιο του 23, έχουμε ολοκληρώσει την αποπληρωμή του συνόλου των δανείων που έλαβε η εταιρεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας. “Είναι μάλιστα λίγες οι εταιρείες στην Ευρώπη που έχουν καταφέρει κάτι αντίστοιχο. Επιπρόσθετα τον Ιούνιο παραλάβαμε αεροσκάφος Α320 neo χρησιμοποιώντας μόνο ταμειακά διαθέσιμα της Εταιρείας ενώ ταυτόχρονα αποπληρώσαμε ένα προϋπάρχουν δάνειο του 2020 για 1 A321 neo” τόνισε ο κ. Γερογιάννης που προσέθεσε ότι “τα ελεύθερα βαρών (μισθώσεων ή δάνειων) αεροσκάφη έφτασαν συνολικά τα 11 (2 Airbus neo, 6 Airbus CEO , 3 ATR 72 -600) από μόλις 4 στις 31/12/2019.
Είναι σημαντικό για τη διαμόρφωση του κόστους μας στο μέλλον όταν οι ταμειακές ροές μας το επιτρέπουν, σταδιακά φυσικά, να χτίζουμε ένα portfolio αεροσκαφών ελεύθερο βαρών ή κόστους μισθώσεων.”
Ο στόλος
Συνολικά το 2023 η Aegean έχει παραλάβει 7 νέα αεροσκάφη, ενώ 2 ακόμη αναμένονται τις επόμενες μέρες φτάνοντας τα 28 neo αεροσκάφη συνολικά μέχρι σήμερα.
Ήδη, είπε ο κ. Γερογιάννης, καλύπτουμε το 50% της συνολικής δραστηριότητάς μας σε ώρες και χιλιομετρικούς επιβάτες που πραγματοποιείται από JET αεροσκάφη με τα νέα μας αεροσκάφη επιτυγχάνοντας σημαντική εξοικονόμηση κόστους και μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα ανά επιβάτη.
Για το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του έτους θα επιχειρήσουμε με 10% και 15% αντίστοιχα περισσότερες χιλιομετρικές θέσεις από το 2022 στηρίζοντας την διάχυση του μεταφορικού έργου, σε περισσότερες περιοχές αλλά και επενδύοντας στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Εξακολουθούμε, σε συνέχεια του εξαιρετικού πρώτου εξάμηνου, να βλέπουμε ισχυρή ζήτηση για την καλοκαιρινή περίοδο, που όπως πάντα με το βάρος του θα διαμορφώσει το αποτέλεσμα της χρονιάς, υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος.
Τέλος αναφερόμενος στη διάχυση του μεταφορικού έργου της Aegean αλλά και του τουριστικού προϊόντος (μέσω αερομεταφοράς) επεσήμανε ότι ο αριθμός των επιβατών της Aegean κατά το διάστημα 1/6-15/7/2023 σε νησιά όπως η Ικαρία, η Λέρος, η Νάξος, η Σκύρος, η Κάρπαθος αλλά και το αεροδρόμιο της Σητείας έχει αυξηθεί μεταξύ 20-77% σε σχέση με το 2022 στηρίζοντας την τοπική ανάπτυξη.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr