Στην ατζέντα της Γ.Σ. είναι, με βάση τη σχετική ανακοίνωση, τα εξής θέματα:
- Υποβολή και έγκριση των Ετήσιων Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων της Εταιρείας (συμπεριλαμβανομένων και των Ενοποιημένων Ετήσιων Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων) για την εταιρική χρήση 2022 (01.01.2022-31.12.2022), που συντάχθηκαν με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς, μετά της Έκθεσης Διαχείρισης του Δ.Σ. και της Έκθεσης Ελέγχου των Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών.
- Έγκριση διάθεσης αποτελεσμάτων της εταιρικής χρήσης 01.01.2022–31.12.2022. Μη διανομή μερίσματος προς μετόχους.
- Έγκριση κατ’ άρθρο 108 του Ν. 4548/2018 της συνολικής διαχείρισης της Εταιρείας από το Διοικητικό Συμβούλιο κατά την χρήση 2022 και απαλλαγή των Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών από κάθε ευθύνη αποζημίωσης για τα πεπραγμένα της χρήσης 2022, σύμφωνα με το άρθρο 117 παρ. 1 περ. (γ) του Ν. 4548/2018.
- Εκλογή Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών (τακτικού και αναπληρωματικού) για τον έλεγχο των χρηματοοικονομικών καταστάσεων (συμπεριλαμβανομένων και των ενοποιημένων χρηματοοικονομικών καταστάσεων) της χρήσης 2023 (01.01.2023 - 31.12.2023) και έγκριση της αμοιβής τους.
- Υποβολή προς συζήτηση και ψήφιση της Έκθεσης Αποδοχών για την εταιρική χρήση 2022, σύμφωνα με το άρθρο 112 του Ν. 4548/2018.
- Έγκριση απόκτησης ιδίων μετοχών (Πρόγραμμα Αγοράς Ιδίων Μετοχών)
- Υποβολή της Ετήσιας Έκθεσης Πεπραγμένων της Επιτροπής Ελέγχου για την εταιρική χρήση 2022.
- Υποβολή αναφοράς-έκθεσης των ανεξάρτητων μη εκτελεστικών μελών του Διοικητικού Συμβουλίου σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ. 5 του Ν. 4706/2020.
- Παροχή άδειας, κατ’ άρθρο 98 παρ. 1 του Ν. 4548/2018, σε μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και στα διευθυντικά στελέχη της Εταιρείας να μετέχουν στο Διοικητικό Συμβούλιο ή στη διοίκηση θυγατρικών εταιρειών της Εταιρείας.
- Δωρεάν διάθεση μετοχών (Performance Stock Awards), σύμφωνα με το άρθρο 114 του Ν.4548/2018 σε ανώτατα διοικητικά στελέχη και στο λοιπό προσωπικό της Εταιρείας. Παροχή εξουσιοδότησης στο Διοικητικό Συμβούλιο να αποφασίσει τους ειδικότερους όρους διάθεσης.
- Λοιπά θέματα και ανακοινώσεις
Βέβαια, με αφορμή τη Γ.Σ., ένα από τα θέματα που συζητούνται στην αγορά αυτό του πότε το ελληνικό Δημόσιο θα ασκήσει το δικαίωμα προαίρεσης να αποκτήσει τους τίτλους παραστατικών δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών στην αγοραία αξία τους, σύμφωνα με το άρθρο 30 του νόμου που εμπεριέχει τη ρύθμιση που αφορά τη χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης στην Αεροπορία Αιγαίου.
Σημειώνεται τους τίτλους αυτούς, τα λεγόμενα warrants, τα είχε λάβει ως αντάλλαγμα το δημόσιο για τη διάθεση 120 εκατ. ευρώ στην εταιρεία και τα οποία η Aegean έχει δικαίωμα να τα επαναγοράσει ώστε να μην μετατραπούν σε μετοχές υπέρ του Δημοσίου.
Τα warrants αντιπροσωπεύουν το δικαίωμα απόκτησης αριθμού μετοχών που αντιστοιχεί στο 11,5% της Aegean Airlines. Η τιμή άσκησης των δικαιωμάτων είναι 3,2 ευρώ ανά μετοχή. Ο κάτοχος των τίτλων, δηλαδή το ελληνικό Δημόσιο, δύναται να δηλώσει την πρόθεσή του για άσκηση των δικαιωμάτων κτήσης από τη λήξη του δεύτερου έτους που έπεται της ημερομηνίας εκταμίευσης της ενίσχυσης από την Aegean Airlines, δηλαδή από τις 7/7 του 2023.
Να σημειωθεί ότι η αγοραία αξία ισούται με την τυχόν θετική διαφορά μεταξύ της μέσης σταθμισμένης με τον όγκο συναλλαγών χρηματιστηριακής τιμής της μετοχής της Aegean Airlines κατά τις τελευταίες 60 ημέρες διαπραγμάτευσης, που προηγούνται της ημερομηνίας δήλωσης πρόθεσης άσκησης των τίτλων παραστατικών δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών και της τιμής άσκησης.
Μένει να φανεί λοιπόν το πότε το Δημόσιο θα ασκήσει τα δικαιώματά του, ώστε στη συνέχεια η εταιρεία να προσωρήσει σε κινήσεις μια και το Δημόσιο εκτιμάται ότι δε θα θελήσει να κρατήσει μετοχική συμμετοχή.
Η σεζόν
Στο μεταξύ η μετοχή της εταιρείας καταγράφει μια θετική πορεία απότοκο και της σημαντικής αύξησης του πτητικού της έργου έχοντας ξεπεράσει τα 13 ευρώ από 7,5 περίπου που ήταν τη 21η Φεβρουαρίου.
Κι αυτό την ώρα, που με βάση σχετική ανακοίνωση, περισσότερους από 5 εκατ. επιβάτες μετέφερε συνολικά η AEGEAN κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου του 2023, καταγράφοντας αύξηση 50% στην επιβατική κίνηση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, ενώ ξεπέρασε και την επιβατική κίνηση της αντίστοιχης προ-πανδημίας περιόδου, επιβεβαιώνοντας τις θετικές προοπτικές για τη ζήτηση προς τη χώρα, που είχαν αρχικά διαφανεί κατά το 1ο τρίμηνο της χρονιάς.
Ειδικότερα, ενισχυμένη κατά 65% έναντι του 2022 και 12% έναντι του 2019 εμφανίζεται η επιβατική κίνηση εξωτερικού για την AEGEAN από και προς το Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας. Για την ίδια περίοδο η επιβατική κίνηση εξωτερικού από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, καταγράφεται ιδιαίτερα ενισχυμένη φτάνοντας το 72% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο και το 30% σε σχέση με το 2019.
Στην αύξηση αυτή συντέλεσε τόσο η συνολική διεύρυνση της δραστηριότητας της AEGEAN με νέα δρομολόγια στο εξωτερικό, καθώς τη φετινή χρονιά επιχειρεί με το μεγαλύτερο διεθνές δίκτυο προορισμών στην ιστορία της, όσο και η ενίσχυση της συχνότητας των πτήσεων, από πολύ νωρίς σε υφιστάμενα δρομολόγια όπως αυτά της Ιταλίας, Ισπανίας, Γερμανίας, Σκανδιναβίας, Ισραήλ, Αιγύπτου και Σαουδικής Αραβίας.
Σημειώνεται, ότι με την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου, η οποία ξεκίνησε νωρίτερα από κάθε χρονιά, εκκίνησαν και οι απευθείας πτήσεις από την Αθήνα προς Μπρίστολ, Μπέρμινγχαμ, Ρίγα και Λιλ, τα απευθείας δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη προς Βαρκελώνη και Κολωνία, αλλά και τα απευθείας δρομολόγια από Χανιά, Ιωάννινα, Μύκονο, Ρόδο και Καλαμάτα προς Τελ Αβιβ. Ενώ, τις προσεχείς ημέρες αναμένεται να εκκινήσουν ακόμη 9 νέα δρομολόγια από/προς την Αθήνα (Λουμπλιάνα, Νταμμάμ, Νιουκάστλ, Σεβίλλη, Όλμπια, Κουβέιτ, Πίζα, Πάλμα Ντι Μαγιόρκα και Σπλιτ), 3 νέα δρομολόγια από/προς τη Θεσσαλονίκη (Βενετία, Ερεβάν και Τιφλίδα), ενώ, ταυτόχρονα, επανέρχονται στο πρόγραμμα μετά τη χειμερινή διακοπή, 5 δρομολόγια από/προς το Ηράκλειο (Βιέννη, Μασσαλία, Λάρνακα, Τίρανα και Βελιγράδι) και το δρομολόγιο που συνδέει τη Ρόδο με το Βελιγράδι.
Υπενθυμίζεται ότι η AEGEAN για το 2023, θα προσφέρει συνολικά 18 εκατ. θέσεις, εκ των οποίων 11 εκατ. θέσεις εξωτερικού, 2 εκατ. περισσότερες δηλαδή συγκριτικά με το 2022 και 800 χιλ. περισσότερες από το 2019. Η εταιρεία θα επιχειρεί σε 165 προορισμούς, σε 46 χώρες με 272 απευθείας δρομολόγια, από τις 10 συνολικά βάσεις της σε Ελλάδα και εξωτερικό, με ένα στόλο 76 αεροσκαφών μεταξύ, των οποίων και τα ολοκαίνουργια Airbus A320 and A321 neo.
Το στοίχημα της βιωσιμότητας
Κεντρικό στην όλη προσπάθεια είναι και το θέμα της βιωσιμότητας. Όπως τόνισε CEO της AEGEAN κ. Δημήτρης Γερογιάννης στην εκδήλωση με τίτλο «Reimagine Tourism in Greece» που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 14 Ιουνίου στην Αθήνα τα ζητήματα αυτά είναι κεντρικά.
“Παράλληλα, με την επένδυση στο ανθρώπινο στοιχείο, βρισκόμαστε στη μέση της επένδυσης που ξεκινήσαμε το 2018, που αφορά στη νέα τεχνολογία αεροσκαφών και κινητήρων, η οποία φέρνει σημαντική μείωση στο αποτύπωμα καυσίμου, καθώς ξεπερνάει το 15% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά AIRBUS, που χρησιμοποιούσαμε. Αυτή την επένδυση ξεκινήσαμε το 2018 και τη συνεχίσαμε και μέσα στον COVID. Βρισκόμαστε περίπου στο μέσο αυτής της επένδυσης, με τις παραδόσεις να ολοκληρώνονται στα επόμενα 2-3 χρόνια” ανέφερε ο κ. Γερογιάννης και προσέθεσε:
“Προφανώς στα θέματα βιωσιμότητας και μείωσης τους περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος, πέρα από την ανανέωση του στόλου μας, προχωρήσαμε εδώ και 2 χρόνια, από το 2021 στη χρήση των Sustainable Aviation Fuels. Είμαστε η μόνη εταιρεία στην Ελλάδα και μια από τις λίγες στην Ευρώπη που πραγματοποιούμε ένα συστηματικό πρόγραμμα χρήσης SAF στις πτήσεις μας, με όλες οι πτήσεις μας που αναχωρούν από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης να είναι εφοδιασμένες με SAF, ενώ αναζητούμε τρόπους ώστε σύντομα αυτό να μπορεί να πραγματοποιηθεί και για άλλους σταθμούς του δικτύου μας. Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα σε μια πιο ορατή λύση για τη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στην αερομεταφορά.
Παράλληλα, και καθώς η επικέντρωση στο στόχο της βιωσιμότητας διαπνέει το σύνολο των επιχειρηματικών μας αποφάσεων, δημιουργούμε μια νέα «πράσινη» κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή, στη νέα τεχνική μας βάση στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, για να στεγάσει με βιώσιμο τρόπο το πρώτο σύγχρονο οικοσύστημα για την αερομεταφορά στην Ελλάδα. Δημιουργούμε ένα από τα πρώτα «πράσινα» Hangar στην Ευρώπη καθώς η ενεργειακή αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων, και η εγκατάσταση στο κέλυφος των κτηρίων 35.000 m2 φωτοβολταϊκών πάνελ, θα οδηγήσει στην παραγωγή καθαρής ενέργειας 3 MW ισχύος κάλυψη για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των δραστηριοτήτων που θα στεγάζονται στη νέα τεχνική μας.
Δηλαδή, στο χώρο τον οποίο θα στεγάσουμε και τη σχολή εκπαίδευσης πιλότων και πληρωμάτων και την τεχνική μας βάση, την οποία πλέον επεκτείνουμε, ώστε να αναλαμβάνει εργασίες συντήρησης αεροσκαφών και πτητικών μέσων και σε τρίτους."
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr