Ειδικότερα, όπως μεταδίδει το Bloomberg, η Κομισιόν ζητά από την αεροπορική εταιρεία να παραδώσει τα slots (δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης) σε αεροδρόμια στη Φρανκφούρτη και το Μόναχο, αλλά και να υπάρξει μείωση των αεροσκαφών που έχουν ως βάση τη Γερμανία.
Τα slots αποτελούν ένα από τα πιο πολύτιμα περιουσιακά στοιχεία για τους αερομεταφορείς, καθώς τους παρέχουν τη δυνατότητα να εκτελούν πτήσεις σε δημοφιλείς ώρες και σε πολυπόθητους προορισμούς. Είναι βασικό προϊόν που οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ έχουν ζητήσει συχνά από τους μεταφορείς να παραχωρήσουν σε μικρότερους αντιπάλους όταν ζητούν έγκριση για συγχωνεύσεις, συμπεριλαμβανομένης της εξαγοράς μιας μονάδας της Air Berlin από τη Lufthansa το 2017.
Μετά από εβδομάδες συζητήσεων το Βερολίνο προσέφερε στη Lufthansa ένα πακέτο διάσωσης για να μείνει ζωντανή. Στην Κομισιόν φοβούνται ότι η συμφωνία θα επηρεάσει τον ανταγωνισμό και θα προκαλέσει αγωγές από αεροπορικές. Η επικύρωση της συμφωνίας μπορεί να πάρει εβδομάδες, σύμφωνα με το πρακτορείο.
Αντίδραση από Ryanair
Την απόφασή της να προσβάλει νομικά το πακέτο διάσωσης του γερμανικού κράτους προς την Lufthansa ανακοίνωσε η Ryanair.
Στη σχετική της ανακοίνωση κάνει λόγο για "στρέβλωση της αγοράς" και "περαιτέρω ενίσχυση του ασφυκτικού μονοπωλίου της Lufthansa στην γερμανική αγορά των αεροπορικών ταξιδίων".
"Οποτεδήποτε εμφανίζεται κάποιου είδους κρίση, το πρώτο αντανακλαστικό της Lufthansa είναι να βάλει το χέρι της στην τσέπη της γερμανικής κυβέρνησης", σημειώνει ο CEO της Ryanair, Michael O’Leary.
Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία τονίζει ότι η κρατική ενίσχυση θα στρεβλώσει την αγορά, επιτρέποντας στη Lufthansa να επιδοθεί σε πωλήσεις "κάτω του κόστους".
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr