1) Κύριο ταμείο ασφάλισης του προσωπικού της Γενικής Τράπεζας είναι το ΙΚΑ ΕΤΑΜ, το οποίο εξασφαλίζει στο ακέραιο και σε κάθε περίπτωση την καταβολή της κύριας σύνταξης των εργαζομένων της Τράπεζας. Για την επικουρική σύνταξη το προσωπικό είχε την επιλογή να ασφαλισθεί στο Ταμείο Αλληλοβοηθείας Προσωπικού Γενικής Τράπεζας της Ελλάδος. Η δυνατότητα αυτή καταργήθηκε για τους προσλαμβανόμενους από 1.1.2005 με βάση τη νομοθετική ρύθμιση του Ν. 3371/2005.
2) Το Ταμείο Αλληλοβοηθείας Προσωπικού Γενικής Τράπεζας της Ελλάδος τυγχάνει σωματείο το οποίο:
α) Ιδρύθηκε το έτος 1960 χωρίς την οποιαδήποτε συμμετοχή της Τράπεζας
β) Μέλη του Ταμείου μπορεί να είναι το προσωπικό της ΓΕΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ καθώς και υπάλληλοι άλλων εργοδοτών, όπως του Συλλόγου Υπαλλήλων της Γενικής Τράπεζας, του Ταμείου Αλληλοβοηθείας Προσωπικού Γενικής Τράπεζας, του ΠΠΣΥΓΤΕ, δηλαδή προσωπικό άσχετο και μη συνδεόμενο με εργασιακή σχέση με τη Τράπεζα,
γ) Είναι αυτοδιοικούμενο από μέλη του, τα οποία εκλέγονται με συγκεκριμένη διαδικασία από τα ίδια τα μέλη του Ταμείου, όπως προβλέπεται στο Καταστατικό του
δ) Το ίδιο το Ταμείο καθόριζε τις παροχές προς τα μέλη του
ε) Ουδέποτε η Τράπεζα ή το Δημόσιο ανέλαβε την οποιαδήποτε δέσμευση για κάλυψη ελλειμμάτων του Ταμείου, σε αντίθεση με άλλες περιπτώσεις του τραπεζικού χώρου που ήρθε να καλύψει η νομοθετική ρύθμιση του 2005 με το Ν.3371. Η Τράπεζα κατέβαλλε μόνο τις εργοδοτικές εισφορές και απέδιδε τις παρακρατούμενες εισφορές των υπαλλήλων.
3) Η οικονομική του κατάσταση, σύμφωνα με παραδοχές ανεξαρτήτων ελεγκτικών οργάνων αλλά και του ιδίου του Ταμείου, οφείλεται πέραν πάσης αμφιβολίας στην κακή διαχείριση των υποθέσεων του από τις εκάστοτε Διοικήσεις του (δηλαδή από τα ίδια τα μέλη του) και με επιδείνωση κατά τα έτη 1998-2002. Το γεγονός αυτό διαπιστώνεται τόσο από τις εκθέσεις της εξελεγκτικής επιτροπής αλλά και του Σώματος Ορκωτών Λογιστών το οποίο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπήρχε έλλειψη της δέουσας επιμέλειας στην παρακολούθηση των οικονομικών του Ταμείου με αποτέλεσμα:
Να μην προστατεύονται επαρκώς τα περιουσιακά στοιχεία του Ταμείου από σπατάλη, καταδολίευση και μη αποτελεσματική χρήση.
Να μη διασφαλίζεται η ακρίβεια και η αξιοπιστία των λογιστικών εγγραφών.
Να μην είναι δυνατή η αξιολόγηση των άμεσων και μελλοντικών αναγκών του φορέα.
Σε επίρρωση των ανωτέρω, αποκαλυπτικές είναι οι ανακοινώσεις των συνδικαλιστικών φορέων των εργαζομένων αλλά και του ίδιου του Ταμείου που έχουν συνομολογήσει την κακοδιαχείριση ως αποκλειστική αιτία της οικονομικής του κατάστασης.
4) Σύμφωνα με αμετάκλητη δικαστική απόφαση που εξεδόθη το έτος 1999, κρίθηκε ότι εξ αρχής οι εργαζόμενοι της Γενικής είχαν το δικαίωμα να επιλέξουν επικουρικό ασφαλιστικό φορέα και δεν ήταν υποχρεωτική η ασφάλιση του προσωπικού στο Ταμείο Αλληλοβοηθείας Προσωπικού Γενικής Τράπεζας της Ελλάδος. Η δικαστική αυτή κρίση επανελήφθη και το 2008 με έκδοση αντίστοιχης δικαστικής απόφασης.
5) Η ασφάλιση των προσλαμβανομένων μετά την 1.1.2005 στο ΕΤΕΑΜ, εγένετο μετά από πρόσκλησή μας από το ΕΤΕΑΜ, σε εφαρμογή της αντίστοιχης νομοθετικής διάταξης και όχι κατ'επιλογή της Τράπεζας. Η Τράπεζα συνεχίζει να καταβάλλει κανονικά στο Ταμείο Αλληλοβοηθείας Προσωπικού Γενικής Τράπεζας της Ελλάδος τις εισφορές όσων είναι ασφαλισμένοι σ'αυτό.
6) Το Ταμείο Αλληλοβοηθείας Προσωπικού Γενικής Τράπεζας της Ελλάδος και ο Σύλλογος Υπαλλήλων Γενικής Τράπεζας της Ελλάδος άσκησαν αγωγές εναντίον της Τράπεζας εκ του γεγονότος ότι το νέο προσωπικό ασφαλίζεται στο ΕΤΕΑΜ και όχι στο Ταμείο Αλληλοβοηθείας Προσωπικού Γενικής Τράπεζας της Ελλάδος αλλά και για τις αποχωρήσεις προσωπικού, ισχυριζόμενοι ότι υπήρχε συμβατική ευθύνη της Τράπεζας έναντι του Ταμείου Αλληλοβοηθείας Προσωπικού Γενικής Τράπεζας. Οι αγωγές αυτές απορρίφθηκαν. Με τις απορριπτικές αυτές αποφάσεις κρίθηκε ότι η Τράπεζα ουδεμία συμμετοχή είχε στην ίδρυση και διοίκηση του Ταμείου και ότι ουδεμία συμβατική δέσμευση έχει αναλάβει έναντι αυτού, πολύ δε περισσότερο για τη διατήρηση της αναλογιστικής β
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr