Κύρια αιτία της ανόδου αυτή είναι η αύξηση της κίνησης στην γραμμή Πέραμα-Σαλαμίνα, όπου καταγράφηκαν σημαντικές πληρότητες. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι στην κρουαζιέρα, όπως είχε προβλεφθεί, υποχώρησε ο αριθμός των επιβατών στα 2 εκατομμύρια φτάνοντας τελικά τα 1.854.916.
Σύμφωνα με πληροφορίες η κατάσταση στην κρουαζιέρα δεν δημιουργεί ανησυχία καθώς πλέον από το 2004, που ο αριθμός των επιβατών ανήρχετο στις 600 χιλιάδες το λιμάνι κινείται σε επίπεδο αφίξεων γύρω από τα 2 εκατ. Ως αιτία της περυσινής πτώσης εκτιμάται ότι είναι οι αναταραχές στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής και της Β. Αφρικής.
Αναφορικά με τις υπόλοιπες κατηγορίες, θετική πορεία είχαν τα κοντέινερς, όπου κατά την περσινή χρονιά -σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του ΟΛΠ- διακινήθηκαν 3.585.155 εμπορευματοκιβωτίων (ΤΕU) έναντι 3.171.000 τo 2013 κυρίως λόγω της ΣΕΠ, θυγατρικής εταιρείας της Cosco που έχει τον έλεγχο του Προβλήτα ΙΙ με βάση τη σύμβαση παραχώρησης που υπεγράφη πριν από περίπου 5 χρόνια. Διαφορετική εικόνα παρουσιάζει η κατηγορία των αυτοκινήτων- εμπορευμάτων, με τη διακίνηση να υποχωρεί κατά σχεδόν 20% και να περιορίζεται σε 359.665 οχήματα από 448.682 οχήματα το 2013, λόγω των προβλημάτων σε Ουκρανία και Β. Αφρική.
Το μεγαλύτερο λιμάνι στο επίκεντρο της πολιτικής ηγεσίας
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΛΠ το λιμάνι του Πειραιά παραμένει το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της Ευρώπης, ενώ σκαρφαλώνει στην ιεραρχία των λιμανιών «πολλαπλών δραστηριοτήτων», τόσο στη Μεσόγειο, όσο και στην Ευρώπη, καταγράφοντας κέρδη για πέμπτη συνεχή χρονιά.
Στο μεταξύ θετικός, ως προς το να μη προχωρήσει τελικά η πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, εμφανίστηκε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, σε συνάντηση που είχε, με εκπρόσωπους των εργαζομένων της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας και της Ένωσης Λιμενεργατών του ΟΛΠ.
Σύμφωνα με εκπροσώπους των εργαζομένων των δύο συνδικάτων στο ΑΜΠΕ, ο διάλογος με τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας διεξήχθη σε πολύ καλό κλίμα, ενώ του τέθηκε επίσης το θέμα της επαναφοράς των μετοχών από τα δύο μεγάλα λιμάνια στο ελληνικό δημόσιο.
Για το θέμα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων στα δύο μεγάλα λιμάνια, οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των δύο ενώσεων, ζήτησαν την κατάργηση του αναγκαστικού «μνημονιακού» νόμου 4024, που σύμφωνα με τους ίδιους περικόπτει μισθολογικά κάθε μήνα περίπου το 35% της μισθοδοσίας από τους εργαζόμενους του ΟΛΠ και ΟΛΘ. Μάλιστα οι ίδιοι χαρακτήρισαν το νόμο αυτό αντιεπιχειρηματικό καθώς λειτουργεί όπως τόνισαν με το σκεπτικό «ότι όσο πιο πολύ δουλειά έχετε τόσο πιο λίγα λεφτά θα παίρνετε».
Ζήτησαν επίσης να ισχύσουν οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας και για τους εργαζόμενους που εργάζονται στα πολυμετοχικά λιμάνια Πάτρα, Βόλο, Ηράκλειο καθώς εκεί, δήλωσαν, οι μισθοδοσίες έχουν ενταχθεί στο ενιαίο μισθολόγιο.
Επίσης τόνισαν ότι πολλά λιμάνια έχουν εγκαταλειφθεί σκόπιμα από την προηγούμενη κυβέρνηση προκειμένου να πωληθούν ενώ τέθηκε θέμα επενδύσεων και προσλήψεων σε κάποια λιμάνια, (Θεσσαλονίκη, Βόλο, Ηράκλειο, Πάτρα) την κατάσταση των οποίων χαρακτήρισαν τραγική.
Για το θέμα των παραχωρήσεων υπηρεσιών σε ιδιώτες σε λιμάνια οι εργαζόμενοι διαφώνησαν πλήρως τονίζοντας ότι είναι αντίθετοι σε οποιαδήποτε μορφή ιδιωτικοποίησης.
Οι εργαζόμενοι της ΟΜΥΛΕ και του ΟΛΠ έθεσαν επίσης το θέμα της σύμβασης της Cosco, κάνοντας λόγο για κάποια προβλήματα στη συνεργασία των δύο πλευρών, όπως για παράδειγμα ότι δεν μπορεί να γίνει επέκταση της προβλήτας Ι καθώς δεν αφήνει η κινεζική πλευρά.
«Ανοίγουμε ένα διάλογο μια πρώτη προσέγγιση με τον υπουργό. Δεν αλλοιώνουμε το αγωνιστικό χαρακτήρα του συνδικάτου απέναντι σε κάθε εμπόδιο από την κυβέρνηση ή από οποιαδήποτε συμφέροντα», τόνισε σε δηλώσεις του στο ΑΜΠΕ ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γ. Γεωργακόπουλος.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr