Στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής κατατίθεται σήμερα η νομοθετική ρύθμιση για την ίδρυση της νέας Ολυμπιακής.
Στη συγκεκριμένη ρύθμιση δεν θα περιλαμβάνονται το όνομα της νέας εταιρείας, το ύψος του μετοχικού κεφαλαίου, αλλά και το πτητικό έργο. Σύμφωνα με την τροπολογία, στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας αυτής, εκτός του ελληνικού δημοσίου, μπορούν να συμμετέχουν απεριορίστως, είτε εξ αρχής είτε στη συνέχεια, ημεδαπά ή αλλοδαπά νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, καθώς και πιστωτικά ιδρύματα ή χρηματοοικονομικοί οίκοι της ημεδαπής ή αλλοδαπής και Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄ και Β΄ βαθμού. Επίσης, επιτρέπεται η συμμετοχή ιδιωτών επενδυτών, οι οποίοι δύνανται να αποκτούν την πλειοψηφία των μετοχών και την ευθύνη της διοίκησης και λειτουργίας της. Η εταιρεία αυτή δεν θα ανήκει στον δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, θα λειτουργεί κατά τις διατάξεις του ιδιωτικού δικαίου και θα διέπεται αποκλειστικά από τις διατάξεις περί ανωνύμων εταιρειών. Την επόμενη εβδομάδα, ο σύμβουλος αποκρατικοποίησης Lazard θα αρχίσει σειρά επαφών με ιδιώτες, που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την αγορά μετοχών της νέας εταιρείας και οι οποίοι θα έχουν την πλειοψηφία, την προεδρία και το μάνατζμεντ. Χθες, ο υπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Λιάπης, δέχθηκε το προεδρείο της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ) και στη συνέχεια είχε συνάντηση με αντιπροσωπεία του ΠΑΣΟΚ. Ο υπουργός εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι η νέα Ολυμπιακή θα είναι βιώσιμη και κερδοφόρα, σημειώνοντας παράλληλα ότι διασφαλίζονται τα δικαιώματα των εργαζομένων. Οι συνδικαλιστές χαρακτήρισαν τη συνάντηση διερευνητική και έκαναν λόγο για ένα "πείραμα με άγνωστα αποτελέσματα", καθώς διαπίστωσαν ασάφεια στο σχέδιο σωτηρίας της Ολυμπιακής που προωθείται. Μάλιστα, δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο απεργιακών κινητοποιήσεων.
Σύμφωνο το ΠαΣοΚ στο νέο μεικτό σχήμα της Ολυμπιακής Σύμφωνο βρίσκει το ΠαΣοΚ το νέο σχέδιο του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης για τη δημιουργία νέας Ολυμπιακής, όπως προκύπτει μετά τη συνάντηση που είχε κ. Λιάπης με τον κ. Ευ. Βενιζέλο. Σε δηλώσεις του ο κ. Βενιζέλος τόνισε μεταξύ άλλων "Θέλουμε να υπάρξει αυτό το σχήμα, αλλά να είναι ένα σχήμα διαφανές, να είναι ένα σχήμα λειτουργικό, το οποίο πράγματι θα αποτρέψει τη δημιουργία απαράδεκτων μονοπωλιακών καταστάσεων στην ελληνική αγορά". Οπως είπε ο κ. Βενιζέλος "η Κυβέρνηση αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει μια στροφή 180 μοιρών στο θέμα της Ολυμπιακής, μια στροφή ευπρόσδεκτη και αναγκαία. Από την εκκαθάριση σε λειτουργία και την απειλή άμεσου κλεισίματος, φτάσαμε τώρα στην αναζήτηση ενός σχήματος, όπου το δημόσιο παίζει καθοριστικό ρόλο, και όπου βεβαίως, η ιδιωτική συμμετοχή είναι απολύτως ευπρόσδεκτη και αναγκαία, για να φτάσουμε σ’ ένα σχήμα το οποίο να είναι βιώσιμο και αποτελεσματικό, και να εξυπηρετεί την ανάγκη του κοινού για ένα αερομεταφορέα ο οποίος καλύπτει όλη τη χώρα, καλύπτει τις ανάγκες του Ελληνισμού". Υπενθύμισε επίσης ότι το ΠαΣοΚ είχε αναφερθεί προ πολλού στην αναγκαιότητα δημιουργίας μικτού σχήματος. Πρόσθεσε, πάντως, ότι δεν μπορεί ακόμη να τοποθετηθεί επί των λεπτομερειών και ειδικότερα των εργασιακών σχέσεων, γιατί αυτές ακόμη δεν έχουν διαμορφωθεί και δεν έχουν παρουσιαστεί. Σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τη θέση Μάνου, σύμφωνα με την οποία, μία είναι η λύση: να κλείσει η Ολυμπιακή μια και καλή, ο κ. Ευ. Βενιζέλος υπογράμμισε ότι ο κ. Μάνος είναι ένας ανεξάρτητος βουλευτής και οι απόψεις του δεν έχουν καμία σχέση με τις απόψεις του ΠαΣοΚ.
Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr