Άλλωστε, η χώρα αποτελεί μια ώριμη αγορά που «αγκαλιάζει» τη L’ Oreal και τα προϊόντα της, όπως ανέφερε πλέρια θετικής διάθεσης και ενέργειας, η νέα Διευθύνουσα Σύμβουλος, που αγαπά τη χώρα, έχοντάς την επισκεφτεί πλειστάκις, είτε, ως στέλεχος του Γαλλικού «γίγαντα» της ομορφιάς, είτε για ταξίδι και περιήγηση, ήδη από τα παιδικά της χρόνια.
Πάντως, αν και η αγορά χαρακτηρίζεται «ώριμη», η διοίκηση της εταιρείας «βλέπει» περιθώρια περαιτέρω σημαντικής ανάπτυξης, με αιχμή:
- την παροχή ολιστικής εμπειρίας ομορφιάς, μέσα από τις υπηρεσίες των συνεργατών της που βασίζονται σε μια μεγάλη γκάμα καινοτόμων προϊόντων,
-τα λεγόμενα φυσικά προϊόντα, όπου υπάρχει μεγάλη, όπως αναφέρθηκε, προοπτική,
-αλλά και τον τουρισμό,
Οι πωλήσεις
Συγκεκριμένα, με βάση όσα αναφέρθηκαν από τη νέα διοίκηση της L'Oreal Hellas στο περιθώριο εκδήλωσης για την «αειφορική στρατηγική» του κολοσσού της βιομηχανίας της ομορφιάς το 2023 αναμένεται να κλείσει με ισχυρή διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων, καθώς μάλιστα, βοηθούντος και του τουρισμού, όλη η αγορά καταγράφει ρεκόρ πωλήσεων φέτος.
Σημειώνεται ότι ο μέσος ρυθμός ανόδου της αξίας των πωλήσεων της αγοράς, λόγω και του πληθωρισμού είναι στο 9,9% έναντι 3,5% πέρυσι. Στο φόντο αυτό η L’ Oreal Hellas εκτιμάται ότι θα κλείσει με “τζίρο” στα 200 εκατ. ευρώ από 186,8 εκατ. ευρώ που ήταν ο κύκλος εργασιών της το 2022 (με καθαρά κέρδη 19,8 εκατ. ευρώ).
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε σε δημοσιογραφικό «πηγαδάκι» η Alessandra Delfini, που είναι εδώ και 4 εβδομάδες στην κορυφή της διοίκησης της ελληνικής θυγατρικής, καταγράφεται ισχυρή ζήτηση, παρά το πληθωριστικό «κύμα», που εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί και το 2024. Όπως είπε η αγορά είχε ανακάμψει πριν την έλευση της πανδημίας και βέβαια, παρά τα όποια προσκόμματα στην αρχή της υγειονομικής «περιπέτειας» με το κλείσιμο κομμωτηρίων κτλ, βρήκε «βηματισμό» αξιοποιώντας νέα εμπορικά «κανάλια», δηλαδή, τα σούπερ μάρκετ, τα φαρμακεία και βέβαια τα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Μάλιστα, όπως ανέφερε, ο κλάδος του φαρμακείου αλλά και του on line διατηρούν τη δυναμική τους, που απέκτησαν εν μέσω πανδημίας. Βέβαια, όλα τα κανάλια διάθεσης “τρέχουν”, σύμφωνα με την κ. Delfini, με αναφορά στην πλειοψηφία των κατηγοριών και ειδικά στα προϊόντα περιποίησης δέρματος, μαλλιών, το μακιγιάζ και τα αρώματα.
Ο τουρισμός
Σημαντικό μέρος, επίσης, πλέον της όλης στρατηγικής της εταιρείας στην Ελλάδα καταλαμβάνει η προωθητική διαδικασία σε τουριστικές περιοχές, αλλά και σε σημεία όπου η τουριστική «καθημερινότητα» είναι έντονη, όπως τα αεροδρόμια. Άλλωστε, πέρα από την εσωτερική ζήτηση, η διεθνής αναγνωρισιμότητα των προϊόντων της L’ Oreal σε συνδυασμό με την δυναμική της χώρας, ως τουριστικού προορισμού δίνουν ένα άκρως θετικό αποτέλεσμα.
Τα νέα προϊόντα με βάση φυσικά υλικά
Με τη χώρα, παράλληλα, να αποτελεί ένα μεγάλο «κήπο» με μοναδικό χλωριδικό πλούτο, η CEO σημείωσε ότι τα προϊόντα με βάση φυσικές πρώτες ύλες έχουν μεγάλο «δρόμο» μπροστά τους. Αν και δε θέλησε να σχολιάσει τον χάρτη των εταιρειών του κλάδου, που έχουν μάλιστα και εγχώρια αφετηρία, αλλά και πλάνα επενδύσεων, τόνισε ότι η L Oreal ποντάρει και στο πλαίσιο της στρατηγικής βιωσιμότητας και αειφορίας στην προώθηση με «πράσινο» τρόπο προϊόντων, υπηρεσιών αλλά και καινοτόμων κωδικών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία έχει υιοθετήσει πιλοτικό πρόγραμμα ανακύκλωσης συσκευασιών σε συνεργασία με τα πολυκαταστήματα Hondos Center, καθώς και με το δίκτυο των φαρμακείων. Το τελευταίο εκτός του ότι προσφέρει συνεχή εκπαίδευση των φαρμακοποιών σε θέματα κυκλικής οικονομίας προσφέρει και «πράσινη πιστοποίηση» των φαρμακείων σε συνεργασία με την Bureau Veritas, που είναι στρατηγικός συνεργάτης του γαλλικού ομίλου και στην Ελλάδα.
Οι τάσεις
Στο φόντο, δε, των πληθωριστικών πιέσεων που πάντως, κατ΄ εκτίμηση της CEO, θα εκτονωθούν το νέο έτος, καταγράφεται ένας ενδιαφέρον μετασχηματισμός των καταναλωτικών συνηθειών.”Υπάρχει ένας εκδημοκρατισμός της αγοράς” ανέφερε η Alessandra Delfini καταγράφεται μεγάλο άνοδος στα προϊόντα με πιο χαμηλή τιμή. Βέβαια, η L’ Oreal διαθέτει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο παραπληρωματικών προϊόντων, από τα πιο οικονομικά μέχρι τα premium, που της διασφαλίζουν διείσδυση σε όλα τα κοινά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, η κ. Delfini δε θέλησε να αναφερθεί εκτενώς στην τιμολογιακή την πολιτική της εταιρείας. Σχολίασε πως οι τιμές διαμορφώνονται από τα δίκτυα λιανικής. Σχετικά με τον πληθωρισμό προσβλέπει σε αποκλιμάκωσή του από το 2024 κοντά στο 2,5%, όπως καταγράφεται και στον κρατικό προϋπολογισμό.
Η «πράσινη» στρατηγική της L'Oreal
Εντωμεταξύ, η εταιρεία παρουσίασε και φέτος σε εκδήλωση την Πέμπτη, τις επιδόσεις της, που βέβαια εντάσσονται στη στοχοθεσία που θέτει το διεθνές πρόγραμμα βιώσιμης ανάπτυξης L'Oréal for the future. Το πρόγραμμα βασίζεται σε τέσσερις άξονες: Κλίμα, νερό, βιοποικιλότητα και φυσικοί πόροι.
Βασικός στόχος του ομίλου είναι όλες οι εγκαταστάσεις του να τροφοδοτούνται από ενέργεια προερχόμενη κατά 100% από ΑΠΕ μέχρι το 2025, με την Ελλάδα να έχει ήδη επιτύχει υψηλό σκορ.
Πέρυσι η L'Oreal Hellas εγκατέστησε φωτοβολταϊκά στα γραφεία της στη Νέα Ιωνία και φέτος εγκατέστησε 500 πάνελ με ισχύ 270 kw που καλύπτουν το 40% της κατανάλωσης του κέντρου διανομών της.
Στον τομέα των μεταφορών στόχος του ομίλου είναι 50% μείωση των εκπομπών CO2 ανά τελικό προϊόν μέχρι το 2030 συγκριτικά με το 2016. Ειδικά στην Ελλάδα η εταιρεία έχει προβεί σε μια σειρά από δράσεις όπως με την αλλαγή των μέσων μεταφοράς των προϊόντων κατά τις εισαγωγές, με τραίνο ή πλοίο, με την χρήση ηλεκτρικών van στα κέντρα των πόλεων, με ομαδοποίηση παραγγελιών προς μεγάλους πελάτες ώστε να χρησιμοποιούνται λιγότερα και μεγαλύτερα φορτηγά και με απευθείας παραδόσεις στη Θεσσαλονίκη από το κέντρο διανομών στον Αυλώνα.
Αναφορικά με την εξοικονόμηση νερού έχει εγκαταστήσει αυτοματισμούς στα δίκτυά της καθώς και συστήματα συλλογής και αξιοποίησης του βρόχινου νερού για πότισμα προς όφελος της βιοποικιλότητας. Ήδη λειτουργεί μια τέτοια δεξαμενή στο κέντρο διανομών και είναι σε εξέλιξη αντίστοιχο έργο στις εγκαταστάσεις των γραφείων της για την κάλυψη του 70% των αναγκών ποτίσματος του κήπου που έχει αναπτύξει στην οροφή του κτιρίου.
Αυτό το project εξυπηρετεί και τον στόχο του ομίλου για τη βιοποικιλότητα. Στοχεύει μέχρι το 2030 το 100% των εγκαταστάσεών του να έχει θετικό αντίκτυπο στη βιοποικιλότητα της αντίστοιχης περιοχής.
Τέλος, η εταιρεία στοχεύει μέχρι το 2025 το 100% των νέων προθηκών και επίπλων στα σημεία πώλησης να έχουν οικολογικό σχεδιασμό, λαμβάνοντας υπόψη τις αρχές της κυκλικής οικονομίας για το τέλος της ζωής των υλικών. Η εταιρεία στην Ελλάδα προωθεί τέτοιες καλές περιβαλλοντικές πρακτικές από τα τέλη του 2021 ενώ υλοποιεί νέα προγράμματα σε συνεργασία με retailers και φαρμακεία.
Η πολυεθνική εκπαιδεύει επίσης και τους καταναλωτές να αναζητούν πληροφορίες για τα προϊόντα καθώς χρησιμοποιεί ειδική σήμανση με στοιχεία και κατάταξη των προϊόντων ανάλογα με το αποτύπωμά τους στο περιβάλλον. Αυτή η πρακτική έχει αρχίσει στην Ελλάδα με τα προϊόντα ευρείας διανομής που αγγίζουν περισσότερους καταναλωτές και αναμένεται να επεκταθεί.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr