Κατά την έναρξη της ημερίδας ο Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου κ. Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης τόνισε ότι «η βούλησή μας για τον καθοριστικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το Υπερταμείο, συμβάλλοντας στην ενίσχυση του εθνικού πλούτου και τη διασφάλιση αναβαθμισμένων υπηρεσιών στους πολίτες, αποτυπώνεται στο Στρατηγικό Σχέδιο 2022-2024, το οποίο θα παρουσιαστεί την επόμενη περίοδο. Όραμά μας είναι η μετεξέλιξη του Υπερταμείου σ’ ένα Public Wealth Fund, που επιτρέπει και την αξιοποίηση της πολύτιμης διεθνούς εμπειρίας για τη μεγιστοποίηση της αξίας της δημόσιας περιουσίας και παράλληλα διευκολύνει την προσέλκυση επενδυτών».
Ο κ. Δημητριάδης ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι: «Ο στόχος για ακόμη καλύτερες, σύγχρονες δημόσιες επιχειρήσεις, με κερδοφορία και παροχή αγαθών και υπηρεσιών υψηλού επιπέδου είναι κοινός για όλους όσοι εμπλέκονται στη λειτουργία ή την εποπτεία τους. Ο εκσυγχρονισμός και η βελτίωση της λειτουργίας τους είναι μέσα στους σκοπούς του Υπερταμείου και η μέχρι τώρα δράση μας το αποδεικνύει. Είμαστε σε συνεχή συνεργασία με τις διοικήσεις όλων των θυγατρικών μας για το σκοπό αυτό».
Κατά τη συζήτηση για την Επίδραση της αξιοποίησης της Δημόσιας Περιουσίας, του Γενικού Διευθυντή του ΙΟΒΕ, κ. Νίκου Βέττα, και του Διευθύνοντος Συμβούλου του Υπερταμείου, ο κ. Δημητριάδης ανέφερε ότι «μέχρι πρότινος δεν υπήρχε η ευελιξία και η εμπιστοσύνη για να προχωρήσει η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Πλέον, είμαστε πολύ ενεργοί, με την – για πρώτη φορά - αποτίμηση της αξίας του real estate όλων των επιχειρήσεων και των συμμετοχών μας, ώστε να δούμε πώς μπορούμε να αυξήσουμε την αξία τους και συνεπώς να εκτιμήσουμε και το return που μπορεί να έχουν. Στο κομμάτι του real estate (ΕΤΑΔ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΤΑΙΠΕΔ, κ.λπ.) προωθούμε μία ομιλική πολιτική».
O κ. Βέττας τόνισε τη σημασία της μετρήσιμης αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας και αναφέρθηκε στη συνεργασία με το Υπερταμείο, υπογραμμίζοντας πως «οτιδήποτε δεν μετράς, η δύναμη της συνήθειας σε κάνει να το αγνοείς. Για να μπορέσεις να αναπτυχθείς είναι σημαντικό: α) να ξέρεις τι έχεις, β) πώς μπορείς να μετρήσεις την αξία του αλλά και γ) ποια είναι η επίδραση της αξίας του στην κοινωνία. Οι μετρήσεις που έχουν γίνει στο εξωτερικό, δείχνουν ότι οι χώρες που έχουν καλή διαχείριση της δημόσιας περιουσίας έχουν 3 έως 5 φορές περισσότερες δυνατότητες να ανταποκριθούν γρήγορα μετά από μία ύφεση».
Στην ενότητα «Ευκαιρίες και Εργαλεία Αξιοποίησης της Δημόσιας Περιουσίας», ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ κ. Δημήτρης Παπαστεργίου, ανέφερε ότι με τα εργαλεία του ΤΑΙΠΕΔ ή του ΕΣΠΑ θα δοθεί σημαντική ώθηση στους ρυθμούς ανταπόκρισης των φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ο κ. Δημήτρης Σκάλκος, Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ ανέφερε ότι προτεραιότητα για την επόμενη περίοδο θα είναι η κλιματική αλλαγή με τις πολιτικές απολιγνιτοποίησης, το e-mobility, το καθαρό πόσιμο νερό, η βιώσιμη αστική κινητικότητα κ.λπ.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Δημήτρης Πολίτης, επισήμανε ότι μεταξύ των προτεραιοτήτων είναι οι διαγωνισμοί για την Εγνατία Οδό και τη ΔΕΠΑ Υποδομών, και ότι σε εξέλιξη είναι οι διαγωνισμοί για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας, ενώ τόνισε ότι μεγάλη ευκαιρία θα είναι η νέα παραχώρηση της Αττικής οδού μετά το 2023.
Την παρουσίαση της Μονάδας Ωρίμανσης Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility - PPF) έκανε ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης. Όπως ανέφερε, «η νέα μονάδα ωρίμανσης έργων λειτουργεί καταλυτικά από τις μελέτες, την αδειοδότηση, την προκήρυξη έως και την παρακολούθηση υλοποίησης ενός διαγωνισμού. Με μειωμένη γραφειοκρατία επιτυγχάνεται ταχύτερη απορρόφηση πόρων και ενίσχυση στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση».
Στην ενότητα Νερό, Open Future: «Διαχείριση υδατικών πόρων και βιωσιμότητα» ο κ. Χαράλαμπος Σαχίνης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΥΔΑΠ επεσήμανε ότι «τα έργα των τελευταίων δεκαετιών έχουν διασφαλίσει την επάρκεια του νερού. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως το διαχειριζόμαστε χωρίς προσοχή, αλλά επενδύουμε σε έξυπνα και καινούργια δίκτυα. Με τα νέα έργα που πραγματοποιούνται τριπλασιάζεται ο ρυθμός αντικατάστασης δικτύου στο 1,5% με στόχο το 2%». Αναφέρθηκε, επίσης, χαρακτηριστικά στο εμβληματικό έργο αξιοποίησης του Αδριάνειου υδραγωγείου. Ο κ. Άνθιμος Αμανατίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΥΑΘ, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στα έξυπνα υδρόμετρα με τα οποία θα μειωθεί η απώλεια νερού από το 28% στο 14%. Υπογράμμισε, επίσης, τις προοπτικές από τη σύσταση του Ινστιτούτου Νερού, το οποίο θα συντονίζει ακαδημαϊκούς και ερευνητικούς φορείς, αναδεικνύοντας βέλτιστες διεθνείς πρακτικές. Τόνισε, τέλος, τη σημασία της συνεργασίας με το Υπερταμείο για την αποτελεσματικότερη ενσωμάτων των ESGs. Ο κ. Σπύρος Κουβέλης, Διευθυντής του Ινστιτούτου Βιώσιμης Ανάπτυξης EPLO σημείωσε ότι «η διαχείριση του νερού θα είναι ένα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα τις επόμενες δεκαετίες λόγω της κλιματικής κρίσης που μας οδηγεί στην ανάγκη μεγάλων επενδύσεων σε υποδομές, πριν φτάσουν οι επικείμενες αλλαγές. Σε αυτό το πλαίσιο είναι κρίσιμο να φροντίσουμε εγκαίρως τα φυσικά οικοσυστήματα που μας διασφαλίζουν το νερό».
Στην ενότητα σχετικά με τη Βιώσιμη Κινητικότητα ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου κ. Στέφανος Γιουρέλης ανέφερε ότι «εστιάζουμε στο e-mobility για τους στόλους των εταιρειών, στην ηλεκτροκίνηση και στα εναλλακτικά καύσιμα. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η υποστήριξη της ΔΕΗ με τη θυγατρική της ΔΕΗ blue. ». Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΙΝΕΟ κ. Άνταμ Μαρκάκης επεσήμανε ότι η μικροκινητικότητα είναι η μεγαλύτερη ελπίδα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε τους ευρωπαϊκούς στόχους. Σημείωσε ότι το 50% των μετακινήσεών μας είναι κάτω από 8χλμ. Αυτό σημαίνει ότι με μια αντίληψη μικροκινητικότητας μπορούμε να καλύψουμε αυτές τις ανάγκες μας χωρίς να επιβαρύνουμε το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής στην πόλη.
Στην ενότητα «Ηλεκτροκίνηση: Το Μέλλον των Μετακινήσεων» ο κ. Νικόλαος Αθανασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος στις Αστικές Συγκοινωνίες, επεσήμανε ότι «οι Αστικές Συγκοινωνίες ευθυγραμμίζονται με τους στόχους της πράσινης ενέργειας με την ανανέωση του στόλου με ένα ικανό μείγμα καθαρών οχημάτων. Η ηλεκτροκίνηση σχετίζεται με μια ολιστική διαδικασία, αφορά σε νέο σχεδιασμό, νέες υποδομές και μια νέα συνολική αντίληψη». Ο Πρόεδρος της Ο.ΣΥ. Α.Ε κ. Βασίλης Ξυπολυτάς, ανέφερε χαρακτηριστικά «είμαστε, πλέον, έτοιμοι για το επόμενο βήμα. Μέσα στις επόμενες ημέρες θα βγει ο διαγωνισμός για 770 καινούργια οικολογικά λεωφορείων εκ των οποίων τα 350 θα είναι ηλεκτρικά». Ο Dr. Γιώργος Πεχλιβάνογλου, Chief Technical Officer, BLINK Charging Europe διαπίστωσε ότι, «Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 300 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στόχος είναι σε κάθε χωριό και κωμόπολη να λειτουργεί τουλάχιστον ένας φορτιστής και να μην υπάρχει μεγάλη απόσταση μεταξύ των φορτιστών σε όλο το δίκτυο».
Στην ενότητα «Food Waste: Με το βλέμμα σε μια πράσινη οικονομία» ο κ. Απόστολος Αποστολάκος, Διευθύνων Σύμβουλος ΟΚΑΑ Α.Ε. παρουσίασε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία σήμερα στην Ελλάδα πετάμε 143 κιλά το χρόνο, σύμφωνα με έρευνα του Χαροκόπειου. Στόχος είναι να προλάβουμε την απόρριψη, με προτεραιότητα την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση. Ο κ. Θεόδωρος Παπαδόπουλος, Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου ΚΑΘ Α.Ε. ανέφερε ότι κρίσιμος είναι ο ρόλος των εμπόρων. Στην ΚΑΘ φτιάχτηκε μια υποδομή όπου υποδεχόμαστε τα μη εμπορεύσιμα προϊόντα κάνουμε καταγραφή και η διαλογή γίνεται από προσωπικό και εθελοντές προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα σίτισης ευάλωτων ομάδων πληθυσμών. Από την Τράπεζα Τροφίμων ο κ. Νέντας Δημήτρης τόνισε ότι η αντιμετώπιση του food waste είναι θέμα και κοινωνικό και βιωσιμότητας. Διαπίστωσε επίσης ότι υπάρχει, πλέον, ένα πιο θετικό θεσμικό πλαίσιο και αρχίζει να δημιουργείται σταδιακά μια καινούργια κουλτούρα.
Ο Πρόεδρος της ΔΕΘ HELEXPO κ. Αναστάσιος Τζήκας, ανοίγοντας την ημερίδα υπογράμμισε τη σημασία ανάδειξης των ζητημάτων βιωσιμότητας και ανέφερε ότι σε αυτή την κατεύθυνση είναι και το σχέδιο ανάπτυξης της ΔΕΘ HELEXPO με νέες εγκαταστάσεις και υποδομές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr