Ειδικότερα, όπως αναφέρει, «η Κομισιόν συζητά με τις ελληνικές αρχές σχετικά με το θέμα. Η αξιολόγηση βρίσκεται σε εξέλιξη. Καμία απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόμα». Χωρίς να δοθούν περαιτέρω λεπτομέρειες, το σχόλιο της Επιτροπής στο Reporter ανοίγει «παράθυρο» για την υλοποίηση της επένδυσης, η υπόθεση της οποίας έχει «τραβήξει» πολύ.
Σημειώνεται ότι κατά την έβδομη μεταμνημονιακή έκθεση της ελληνικής οικονομίας, η Κομισιόν τόνισε ότι «έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος», ενώ γνωστοποίησε ότι «έχει ζητήσει διορθωτικά μέτρα, τα οποία οι ελληνικές αρχές σκοπεύουν να υλοποιήσουν μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου του 2020». Παράλληλα, η Επιτροπή «έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες για οικονομικές διορθώσεις, σχετικά με το έργο».
Μιλώντας στο Reporter, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. Α.Ε. κ. Αθανάσιος Ψαθάς είχε επισημάνει ότι τον προσεχή Νοέμβριο αναμένεται η έκδοση απόφασης από την DG Comp για να εισέλθει το project του Θριασίου στην περίοδο παραχώρησης στο επενδυτικό σχήμα, το οποίο έχει αναδειχτεί ανάδοχος. Η ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. Α.Ε. μαζί με την Goldair Cargo είναι υπεύθυνες για την υλοποίηση του έργου, προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος υπογράμμισε ότι «το έργο θα σωθεί», προσθέτοντας ότι παρατηρείται σύγκλιση απόψεων μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων.
Υπενθυμίζεται ότι η σχετική σύμβαση παραχώρησης είχε ψηφιστεί από το ελληνικό Κοινοβούλιο το 2018, αλλά δεν είχε εγκριθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, καθώς είχαν διατυπωθεί ενστάσεις για διάφορες παραμέτρους, από το ύψος του τιμήματος μέχρι τους όρους παραχώρησης. Συνεπώς είναι πιθανό και στο πλαίσιο των διορθώσεων που έχει ζητήσει η Κομισιόν, η τελική σύμβαση να διαφέρει σημαντικά από την υπογραφείσα.
Η μεγάλη καθυστέρηση στην ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου στερεί από τη χώρα μας την ευκαιρία να αναδειχτεί ακόμη περισσότερο ως διαμετακομιστικός κόμβος της Ευρώπης, καθώς η υλοποίησή του εντάσσεται στις προσπάθειες ενός ενιαίου σχεδίου για την προώθηση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Όπως είπε παλαιότερα στο Reporter, ο Ιδρυτής και Managing Director της Cargo 360°, κ. Μιχάλης Γαλιατσάτος, αυτό που χρειάζεται ο κλάδος «είναι να ενεργοποιηθεί στην πλήρη έκτασή του ο Ν. 4302/2013, να επικαιροποιηθεί όπου χρειάζεται, να ολοκληρωθεί το σχέδιο για τα Εμπορευματικά Κέντρα, αλλά και να αξιοποιηθούν τα ήδη υπάρχοντα «εργαλεία», που αφορούν στην λειτουργία των Ελεύθερων Ζωνών Βιομηχανίας, Εμπορίου, Μεταποίησης και των Τελωνειακών Αποθηκών».
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr