Ειδικότερα, όπως λέει στο Reporter ο πρόεδρος της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», κ. Αναστάσιος Γκόβας, «ενώ είχε γίνει προγραμματισμός για πτήσεις στο Ιόνιο - με βάση την Κέρκυρα - το καλοκαίρι, σε συνεργασία και με τον κλάδο της κρουαζιέρας, όλα πάγωσαν».
Έτσι, η έναρξη των πτήσεων μεταφέρεται για την άνοιξη του ερχόμενου έτους. Ωστόσο, για να μη χαθεί το 2020, στόχος είναι, σύμφωνα με τον κ. Γκόβα, να κινηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες και να αδειοδοτηθούν όσα περισσότερα υδατοδρόμια γίνεται.
Αυτή τη στιγμή κατασκευασμένα και αδειοδοτημένα είναι τα υδατοδρόμια στην Κέρκυρα, την Πάτρα και τους Παξούς. «Για να είναι βιώσιμο ένα δίκτυο υδροπλάνων, αναγκαία συνθήκη είναι να υπάρχουν αρκετά υδατοδρόμια» επισημαίνει ο κ. Γκόβας. Προς αυτήν την κατεύθυνση δρομολογούνται οι απαιτούμενες ενέργειες για την ανάπτυξη υδατοδρομίων στο υπόλοιπο Ιόνιο (Κεφαλονιά, Ζάκυνθος, Λευκάδα, Μεγανήσι και Ιθάκη), αλλά και σε Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη και Αργοσαρωνικό. Σημειώνεται ότι υπό την εποπτεία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προχωρά μέσα στο καλοκαίρι, η αδειοδότηση των 20 υδατοδρομίων του διαγωνισμού της περιφέρειας του Νοτίου Αιγαίου στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα.
Στη σωστή κατεύθυνση το νομοσχέδιο του υπ. Μεταφορών
Ένας από τους λόγους, που το έργο των υδατοδρομίων καθυστερεί όλα αυτά τα χρόνια, είναι ο αργός ρυθμός των αδειοδοτήσεων. Με την ψήφιση, όμως, του πρόσφατου νομοσχεδίου στη Βουλή, εξηγεί ο πρόεδρος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», απλοποιούνται οι διαδικασίες, καθώς απαιτείται η προσκόμιση λιγότερων δικαιολογητικών τόσο στο στάδιο ίδρυσης όσο και στο στάδιο λειτουργίας, ενώ οι υπουργικές αποφάσεις μειώνονται από δέκα σε πέντε. Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα χορήγησης «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου όχι μόνο σε δημόσιο φορέα, αλλά και σε ιδιωτικό.
Επένδυση - «κλειδί»
Η επίσπευση της λειτουργίας των υδατοδρομίων είναι μία από τις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης, καθώς συμπεριλαμβάνεται στο Εθνικό Πρόγραμμα Μεταρρυθμίσεων που εστάλη στις Βρυξέλλες. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, τα υδατοδρόμια - μαζί με άλλα σημαντικά επενδυτικά έργα - εκτιμάται ότι θα «συμβάλουν στην περαιτέρω προσέλκυση, με καινοτόμες μεθόδους, επενδύσεων αλλά και την διεύρυνση των διαθέσιμων θέσεων εργασίας για τη μόνιμη βελτίωση των εθνικών δεικτών απασχόλησης».
Πολλοί οι ενδιαφερόμενοι
Ισχυρό παρουσιάζεται το επενδυτικό ενδιαφέρον για τα υδροπλάνα στη χώρα μας, αλλά τη δεδομένη χρονική στιγμή, λόγω του κορονοϊού, όλοι τηρούν στάση αναμονής. Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Γκόβας τονίζει ότι έχουν πραγματοποιηθεί συγκεκριμένες κινήσεις από επενδυτές, που βλέπουν πολύ «ζεστά» το project. Ανάμεσά τους, ο Ελληνομεξικανός επιχειρηματίας Ρικάρντο Φαρίας Νικολόπουλος, ο οποίος, μάλιστα, ίδρυσε τρεις εταιρίες, νοίκιασε χώρο στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και παρήγγειλε τα πρώτα υδροπλάνα, ένα γερμανικό fund, αλλά και επενδυτές από τον Καναδά, χώρα, στην οποία γνωρίζουν πολύ καλά πώς να αξιοποιήσουν τα υδροπλάνα.
Η συνεισφορά στη «νησιωτικότητα», τον τουρισμό και το real estate
Σε μία χώρα σαν τη δική μας με τεράστια ακτογραμμή, η ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων κρίνεται επιβεβλημένη, υπογραμμίζει ο κ. Γκόβας. Αυτό, διότι, θα μπορεί να εξυπηρετεί τις μετακινήσεις μόνιμων κατοίκων νησιών, ενώ θα αποτελεί και τη βασική συγκοινωνιακή διέξοδο για μικρά και απομακρυσμένα νησιά, χωρίς αεροδρόμια. Παράλληλα, θα ενισχυθεί και ο τουρισμός, καθώς οι ξένοι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να μετακινούνται άμεσα και με ασφάλεια σε περισσότερους προορισμούς. Ταυτόχρονα ανοίγει ο δρόμος και για επενδύσεις στο real estate. Δυνητικά ενδιαφερόμενοι αγοραστές θα προτιμήσουν ένα νησί με υδατοδρόμιο, καθώς η εύκολη προσβασιμότητα αποτελεί καθοριστικό παράγοντα και προσδίδει υπεραξία στην αγορά και εκμετάλλευση ακινήτων.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr