Όπως ανέφερε η σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου «το προϊόν που προσφέρεται αποκλειστικά και μόνο χύμα είναι το ΠΡΟΪΟΝ ΑΠΟΣΤΑΞΗΣ ΜΙΚΡΩΝ ΑΠΟΣΤΑΓΜΑΤΟΠΟΙΩΝ (ΔΙΗΜΕΡΩΝ) και οποιαδήποτε άλλη αναγραφή ονομασίας για χύμα προϊόντα αυτού του τύπου, όπως «Τσίπουρο» ή «Τσικουδιά» (τα οποία διατίθενται αποκλειστικά εμφιαλωμένα) στους τιμοκαταλόγους και στα λοιπά έγγραφα διακίνησης και εμπορίας, απαγορεύεται».
Στροφή στο τυποποιημένο προϊόν
Σε αυτό το πλαίσιο, ανήλθε ξανά στην επιφάνεια το ζήτημα της διακίνησης χύμα προϊόντων, της κατ’ επέκταση στροφής των παραγωγών στο τυποποιημένο προϊόν και των αποτελεσμάτων στην αγορά. Το Reporter μίλησε με τον Σύνδεσμο Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ) για τους ελέγχους του Υπουργείου και την ανάγκη προστασίας του brand name του τσίπουρου.
Προστασία της γεωγραφικής ένδειξης τσίπουρο/τσικουδιά
Ο ΣΕΑΟΠ «συγχαίρει την Γενική Γραμματεία Προστασίας Εμπορίου και Καταναλωτή, σχετικά με την απόφασή της να εντάξει στο “επιχειρησιακό πλάνο ελέγχου και εποπτείας της αγοράς”, ελέγχους στα σημεία που εμπλέκονται στην διακίνηση και πώληση των προϊόντων απόσταξης μικρών αποσταγματοποιών (διήμερων)» και προσθέτει ότι «με τον τρόπο αυτό προστατεύεται η γεωγραφική ένδειξη τσίπουρο/τσικουδιά από προϊόντα που δεν διασφαλίζουν την τήρηση των προδιαγραφών που προβλέπονται από το ευρωπαϊκό δίκαιο, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την υγεία των καταναλωτών από προϊόντα αμφιβόλου προελεύσεως και ποιότητας».
Την ικανοποίησή του για τους ελέγχους στα προϊόντα απόσταξης εξέφρασε και ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Θεσσαλίας, επισημαίνοντας την ανάγκη να προστατευθεί η δημόσια υγεία αλλά και η γεωγραφική ένδειξη των προϊόντων.
Αναβάθμιση της αξίας παραγωγής
«Η απόφασή αυτή», επισημαίνει ο ΣΕΑΟΠ, «αναμφίβολα συμβάλλει στην αναβάθμιση του κύρους του τσίπουρου/τσικουδιάς, στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και, στην πραγματικότητα, ωφελεί και τους αμπελοκαλλιεργητές, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την αναβάθμιση της αξίας της παραγωγής τους».
Στρατηγικό σχέδιο εξωστρέφειας
Εκτός από τα ενδοχώρια ζητήματα, ο ΣΕΑΟΠ στρέφει το βλέμμα και στο εξωτερικό. Υπό αυτό το πρίσμα, έχει χαράξει ένα στρατηγικό σχέδιο για την εξωστρέφεια των ελληνικών αποσταγμάτων.
«Από το καλοκαίρι του 2019 προχωρήσαμε σε μια στρατηγική συνεργασία με το Enterprise Greece για τον από κοινού σχεδιασμό δράσεων με στόχο την εξωστρέφεια των ελληνικών αποσταγμάτων, ελπίζουμε πως και η νέα ηγεσία του Οργανισμού θα στηρίξει τις ενέργειες του κλάδου» σημειώνουν από τον Σύνδεσμο.
Υπενθυμίζεται ότι το 2019, στο πλαίσιο της διεθνούς προβολής των αποσταγμάτων, συνδιοργανώθηκε η εθνική συμμετοχή στη Διεθνή Έκθεση «BAR CONVENT BERLIN», το σημαντικότερο εκθεσιακό γεγονός για το χώρο των bars. Από ελληνικής πλευράς, 23 αποστάγματα μελών του Συνδέσμου παρουσιάστηκαν στο περίπτερο του ΣΕΑΟΠ.
Παράλληλα, ο ΣΕΑΟΠ υπογραμμίζει ότι «κάθε χρόνο πραγματοποιούνται, με τη στήριξή του, σημαντικοί διαγωνισμοί σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, όπου ελληνικά αποστάγματα διακρίνονται, επιβεβαιώνοντας την ποιότητά τους. Έχουμε εντοπίσει ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης των αποσταγμάτων μέσα από τον τουρισμό».
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr