Ειδικότερα, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 6,8% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκαν στα 480,4 εκατ. ευρώ. Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 4,2% στα 2,192 εκατ. κιβώτια και τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις διαμορφώθηκαν 2,1% υψηλότερα στα 6,657 δισ. ευρώ.
Ακολουθούν αναλυτικά τα ετήσια βασικά μεγέθη:
- Δεύτερη συνεχής χρονιά αύξησης των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση άνω του εύρους 4-5% που είχε θέσει ως στόχο, με συνεχιζόμενη καλή πρόοδο προς την επίτευξη των στρατηγικών μας στόχων για το 2020.
- Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σημείωσαν αύξηση 6,0%, ενώ τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε δημοσιευμένη βάση κατέγραψαν αύξηση 2,1%.
- Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 1,7% ως αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών διαχείρισης της αύξησης των εσόδων συμπεριλαμβανομένης της προϊοντικής καινοτομίας, των αυξήσεων των τιμών και του βελτιωμένου μείγματος συσκευασίας.
- Στον τομέα των αναπτυγμένων και αναπτυσσόμενων αγορών καταγράφηκε βελτίωση του μείγματος προϊόντων και τιμών με υψηλότερο ρυθμό από ότι το 2017.
- Στον τομέα των αναδυόμενων αγορών σημειώθηκε συγκρατημένη αύξηση του μείγματος προϊόντων και τιμών κατά 2,4%, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, λόγω των αυξήσεων των τιμών των προϊόντων μας το 2016/17 στη Νιγηρία και της μείωσης των πωλήσεων των premium σημάτων οινοπνευματωδών ποτών στη Ρωσία.
- Η αύξηση του όγκου πωλήσεων επιταχύνθηκε κατά 4,2%, με ανάπτυξη σε όλους τους τομείς δραστηριότητας, λόγω της κατηγορίας των ανθρακούχων αναψυκτικών.
- Καταγράφηκε ανάπτυξη σε ευρεία βάση, με συνεχιζόμενη θετική πορεία στις χώρες των αναδυόμενων και αναπτυσσόμενων αγορών.
- Οι όγκοι πωλήσεων στη Νιγηρία υποχώρησαν εν μέσω έντονων ανταγωνιστικών πιέσεων.
- Καταγράφηκε αύξηση σε όλες τις κατηγορίες περιλαμβανομένης της κατηγορίας του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού, οι πωλήσεις του οποίου ανέκαμψαν μετά την κυκλοφορία του τσαγιού FUZE.
- Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 9,6%, σε €680,7 εκατ.. Το συγκρίσιμο λειτουργικό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε κατά 70 μονάδες βάσης, σε 10,2%. Το περιθώριο κέρδους σε δημοσιευμένη βάση αυξήθηκε κατά 60 μονάδες βάσης, σε 9,6%. Οι βασικοί παράγοντες περιλάμβαναν:
- Τη λειτουργική μόχλευση από τα οφέλη των πρωτοβουλιών διαχείρισης της αύξησης των εσόδων και την ισχυρή αύξηση του όγκου πωλήσεων.
- Τη μείωση κατά 20 μονάδες βάσης των συγκρίσιμων λειτουργικών εξόδων ως ποσοστό των καθαρών εσόδων, μια καλή επίδοση σε μία χρονιά συνεχιζόμενων επενδύσεων σε καινοτομία και ενέργειες μάρκετινγκ.
- Τα ελαφρώς ευνοϊκά κόστη πρώτων υλών και την αντιστάθμιση του αρνητικού αντίκτυπου των συναλλαγματικών μεταβολών
- Τα συγκρίσιμα βασικά κέρδη ανά μετοχή αυξήθηκαν κατά 5,9%, με υψηλότερη κερδοφορία, χαμηλότερα έσοδα από τόκους και αυξημένο πραγματικό φορολογικό συντελεστή
- Οι καθαρές ταμειακές ροές διαμορφώθηκαν στα €370,0 εκατ.. Η αύξηση των ταμειακών ροών από λειτουργικές δραστηριότητες αντισταθμίστηκε από την αύξηση κατά €49 εκατ. των καθαρών κεφαλαιουχικών δαπανών, καθώς επιταχύναμε, όπως είχε προγραμματιστεί, τις επενδύσεις σε περιουσιακά στοιχεία που συμβάλλουν στην περαιτέρω αύξηση των εσόδων.
- Το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει μέρισμα ανά μετοχή €0,57 – μια αύξηση της τάξης του 5,6% σε σχέση με το μέρισμα του 2017.
Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε: «Το 2018 πετύχαμε ακόμη μία πολύ καλή επίδοση με ρυθμό αύξησης των εσόδων πέραν του εύρους που είχαμε θέσει ως στόχο και ακόμη μία βελτίωση των περιθωρίων κέρδους. Η ισχυρή αύξηση του όγκου πωλήσεων σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε, ενισχύθηκε από νέες κυκλοφορίες προϊόντων σεαριθμό-ρεκόρ, ενώ σημειώθηκε βελτίωση τιμής και μείγματος προϊόντων για όγδοη συνεχόμενη χρονιά. Αυτή η ανάπτυξη υποστήριξε την πρόοδο των περιθωρίων κέρδους, την οποία πετύχαμε μαζί με την αύξηση των επενδύσεών μας σε ενέργειες μάρκετινγκ.
Η ξεκάθαρη εστίασή μας σε ενέργειες βελτιστοποίησης της βάσης κόστους συνεχίζεται, καθώς επενδύουμε στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων μας. Η κατάσταση της επιχείρησης, οι ικανότητες και η αφοσίωση των ανθρώπων μας και η συνολική εμπορική μας πρόταση μας κάνουν να πιστεύουμε περισσότερο στην ικανότητά μας να συνεχίσουμε την αύξηση των εσόδων και περιθωρίων κέρδους».
Τα αναλυτικά αποτελέσματα στο Συνοδευτικό Υλικό.
- Coca-Cola_HBC_2018_FY_results_14Feb2019_GR.pdf (102 Λήψεις)
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr