Η μείωση αυτή επιτεύχθηκε στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Δέσμευσης για υπεύθυνο μάρκετινγκ σε παιδιά κάτω των 12 ετών, μίας πρωτοβουλίας που ανέλαβαν το 2007, έντεκα κολοσσοί της παγκόσμιας βιομηχανίας τροφίμων και ποτών (Burger King, Coca-Cola, Danone, Ferrero, General Mills, Kellogg, KraftFoods/MondelēzInternational,Mars, Nestlé, PepsiCo και Unilever), αναγνωρίζοντας το γεγονός ότι η διαμόρφωση της διατροφής των παιδιών αποτελεί αποκλειστική ευθύνη των γονιών τους.
Η αυτοδέσμευση της βιομηχανίας παρουσιάζει ολοένα και πιο επιτυχημένα αποτελέσματα ως στρατηγική, βάσει του πρόσφατου πορίσματος του ανεξάρτητου φορέα ελέγχου Accenture.
Εξίσου εντυπωσιακά, εξάλλου, είναι τα ποσοστά συμμόρφωσης της παγκόσμιας βιομηχανίας τροφίμων στην αυτοδέσμευσή της. Στην τηλεοπτική διαφήμιση, ο φορέας κατέγραψε συμμόρφωση των επιχειρήσεων ως προς τις δεσμεύσεις τους σε συνολικό ποσοστό 98,5%, ενώ ακόμη και στις επίσημες ιστοσελίδες των εταιρειών καταγράφεται το διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό του 97%.
Οι συμμετέχουσες στο "EUPledge", εταιρείες έχουν φτάσει πια στις 21 (στις προηγούμενες έχουν προστεθεί οι Friesland Campina, Intersnack και Lorenz Snack World – μεταξύ άλλων), και είναι υπεύθυνες για το 80% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης για τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά στην ΕΕ.
Η αυτοδέσμευση της βιομηχανίας στο μάρκετινγκ αφορά σε τηλεοπτικές, έντυπες και διαδικτυακές διαφημίσεις, καθώς επίσης και στις επίσημες ιστοσελίδες των εταιρειών. Από τα τέλη της επόμενης χρονιάς δε, θα επεκταθεί στον κινηματογράφο, το ραδιόφωνο, τα κινητά τηλέφωνα, τα διαδραστικά παιχνίδια, και τις τοποθετήσεις προϊόντων.
Από την αυτοδέσμευσή εξαιρούνται μόνο οι διαφημίσεις που αφορούν σε προϊόντα “better for you”, τα οποία πληρούν συγκεκριμένα διατροφικά κριτήρια.
Την εφαρμογή των δεσμεύσεων αυτών παρακολουθούν ανεξάρτητοι φορείς, όπως, η Ευρωπαϊκή Ένωση Διαφημιστικών Προτύπων (European Advertising Standards Alliance) και η Accenture, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών στον κόσμο.
Η τελευταία διεξήγαγε πανευρωπαϊκή έρευνα με αντικείμενο τις τηλεοπτικές διαφημίσεις που προβλήθηκαν σε επτά χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία) κατά το πρώτο τρίμηνο του 2014.
Τα στοιχεία αποτυπώνονται και στο σχετικό infographic:
Γ.Α.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr