Σύμφωνα με πληροφορίες, η μοναδική προσφορά που κατέθεσαν η Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και η Damco του ομίλου Κοπελούζου ήταν εκπρόθεσμη. Αυτό σημαίνει πως θα υπάρξει νέα προσπάθεια παραχώρησης με επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού, αφού πιθανότατα διερευνηθεί με την αγορά το τι αλλαγές θα πρέπει να γίνουν για να υπάρξουν περισσότερες συμμετοχές την επόμενη φορά που θα βγει ο διαγωνισμός στον «αέρα».
To Θριάσιο ΙΙ αφορά ακίνητο κυριότητας του ΟΣΕ, στο οποίο έχουν κατασκευασθεί και υφίστανται σιδηροδρομικές υποδομές, οδοί πρόσβασης, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου και γραφείων, καθώς και χώροι αποθήκευσης και άλλα κτήρια υποστηρικτικών υπηρεσιών.
Η σύμβαση παραχώρησης που θα συναφθεί, εφόσον στεφθεί από επιτυχία ο νέος διαγωνισμός που θα προκηρύξει το επόμενο διάστημα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχει ως αντικείμενο την εκτέλεση του τεχνικού έργου (ολοκλήρωση μελετών, κατασκευή έργων και προμήθεια εξοπλισμού) του σιδηροδρομικού terminal, καθώς και την παροχή των υπηρεσιών, τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης.
Εντός του χώρου παραχώρησης υπάρχει και λειτουργεί σιδηροδρομική υποδομή και θα παρέχονται υπηρεσίες σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης λαμβάνοντας υπόψη τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης. Για την ολοκλήρωση του συνόλου του ΕΣΣΣΔΙ εκκρεμούν εργασίες κατασκευής κτιρίων και προμήθειας και εγκατάστασης ειδικού εξοπλισμού τις οποίες θα αναλάβει να εκτελέσει ο παραχωρησιούχος στο πλαίσιο εκτέλεσης του τεχνικού έργου.
Αναφορικά με τον πρώτο διαγωνισμό, ο οποίος είχε κηρυχθεί κι εκείνος άγονος, συμμετείχαν τρία σχήματα (Pearl, Goldair, κοινοπραξία Damco-Foodlink) τα οποία, ενώ είχαν περάσει στην τελική φάση του διαγωνισμού, δεν υπέβαλαν δεσμευτική προσφορά.
Θριάσιο Ι
Το εγχείρημα της παραχώρησης του Θριασίου ΙΙ γειτνιάζει με την έκταση όπου η κοινοπραξία Goldair-ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ έχει επιλεγεί για να αναπτύξει εμπορευματικό κέντρο μέσω επένδυσης 150 εκατ. ευρώ (Θριάσιο Ι). Σε αντίθεση με το Θριάσιο ΙΙ, το εμπορευματικό κέντρο βρίσκεται σε καλό δρόμο. Σε αυτή τη φάση αναμένεται η κύρωση από τη Βουλή της σύμβασης παραχώρησης.
Ο ανάδοχος έχει ολοκληρώσει τη συμφωνία χρηματοδότησης του έργου, που είναι εκτιμώμενου ύψους 55 εκατ. ευρώ, με το υπόλοιπο ποσό να προέρχεται από ίδια κεφάλαια. Η υπογραφή όμως της χρηματοδοτικής συμφωνίας θα πραγματοποιηθεί μετά την κύρωση της 37ετούς διάρκειας σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή.
Το χρονοδιάγραμμα του project προβλέπει την έναρξη των εργασιών μέσα στο 2023. Η κοινοπραξία προβλέπεται ότι θα κατασκευάσει, σε διαφορετικές φάσεις, 210.000 τετραγωνικά μέτρα στεγασμένων αποθηκών, 250.000 παλετοθέσεις, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά σε έκταση 588 στρεμμάτων.
Την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου, που αντιστοιχεί σε συμβατική αξία 109 εκατ. ευρώ, θα υλοποιήσει η Mytilineos. Υπολογίζεται, τέλος, ότι θα συμβάλλει στη δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας στην περιοχή.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr